Flere rejsetips om Bangkok

• Super flodtur i Bangkok med egen guide

08.03.16: Lisbeth
    Flodtur i Bangkok med firmaet Co Van Kessel kan på det varmeste anbefales.
    Vi havde en fantastisk formiddag med egen guide og longtailbåd i to timer.
  • Kosher food i Bangkok!

28.11.13: Uffe
    Thailandsk mad er selvfølgelig fantastisk i sig selv, og der vil gå lang tid før du har prøvet alle de fortræffeligheder der serveres.

Men som langtids backpacker eller udlandsdansker kan man til tider ønske sig noget andet, og det er her mit tip forhåbentligt kommer til gavn.
  • Erawan Museet en fantastisk oplevelse.

30.10.13: Jesper Møller
    Sidst jeg var i Bangkok kom jeg ved et tilfælde til Erawan Museet i Bangkok.
    Museet er noget anderledes end de sædvanlige templer, da selve Templet er inde i en gigantisk elefant med tre hoveder.

Læs mere om rejser til Bangkok

Khao San
Mette
Odense
21. okt. 2010

Dykkercertifikat på Koh Tao

Lyst til at tage et dykkercertifikat og se farverige fisk og smukke koraler - så er Koh Tao stedet. Kombiner dykker turen med at se mere af Thailand.

Solnedgang på Koh Tao

Vi kombinerede vores besøg på Koh Tao med besøg i Bangkok og Koh Samui. vi havde købt flybilletter, de 2 første overnatninger og de 3 sidste i Bangkok hjemmefra og havde besluttet at vi ville dykke på Koh Tao og besøge Koh Samui.
Vi havde kun 14 dage ferie og dagene går hurtigt når man rejser. Så hvis man kun har kort tid og ved nogenlunde hvad man vil kan det faktisk godt betale sig at booke hjemme fra.

Vi havde bestemt at vi ville tage nattoget med sovevogn til Chumphon og sejle til Koh Tao derfra og vi hade tjekket priserne på nettet hjemmefra. Vi spurgte en tur arrangør på vores hotel om de kunne booke togbilletter for os eller om vi skulle på banegården (vi boede et stykke vej derfra). Den venlige dame foretog et opkald og fortalte at alle pladser på det tog, vi ville med kl. 22.00 var helt udsolgt og der var 4 pladser tilbage på et tidligere tog (som sagt bestil i god tid). Men damen kunne ikke booke og sendte os til et "official tourist office" med en Tuk Tuk, som ikke ville koste os noget. Så vi kørte med og de var meget venlige på turist kontoret. De spurgte hvad vi ellers skulle og fortalte at de kunne lave en "goverment package" hvis vi bestilte det hele hos dem og vi ville spare mange penge og selv om vi er forsigtige - havde vi alligevel pludselig booket resten af vores tur og blev kørt tilbage til hotellet.... Men da vi kom tilbage til hotellet og fik regnet efter, havde vi altså ikke sparet noget, men betalt en del ekstra. Det var rart at have det hele på plads, men ærgerligt at betale ekstra.

Nå men efter et par hyggelige dage i Bangkok gik togturen til Chomphon. Fordi vi måtte tage et tidligere tog end planlagt ankom vi kl. 04.30 om morgnen og måtte vente på stationen sammen med en masse andre rejsende som også skulle med transfer bus til færgen kl. 06.00.
Det var dejligt vejr og vi havde en fin sejltur til Koh Tao og nød synet af de smukke øer, vi ankom kl. ca. 10.30. Vi havde booket dykkerkursus (Padi open water) hos Crystal Dive Resort med dansk instruktør. Vi blev hentet ved færgen, blev indkvarteret i en bungalow tæt på stranden. Vi havde bestilt med "fan" men opgraderede til A/C - anbefales, da der er meget varmt.

Vi startede på teorien allerede den første eftermiddag, dag to havde vi teori om formiddagen, intoduktion til udstyret og øvelser i poolen om eftermiddagen. Dag tre havde vi eksamen om formiddagen og havde vores første to dyk om eftermiddagen. Vi var nede på 10 meter vand, det er fantastisk at svømme stille og roligt rundt og nyde de rigtig flotte fisk og koraler. 1. dyk var ren fornøjelse og 2. dyk var øvelser. Dag fire var dyk ned til 18 meter og flere øvelser. Det var desværre lidt usigtbart og der var meget strøm. Men vi klarede alle opgaver og fik vores certifikat :o) Vandet var 32 grader og man behøver ikke at bruge våddragt - vildt at vandet er så varmt på 18 meters dybde.

Da vi kom på landjorden igen, lejede vi en scooter for at se lidt af øen, vi havde jo opholdt os mest under vand de seneste dag og havde været rigtig trætte om aftenen. Der er hyggeligt på Koh Tao, det er en lille ø men en afslappet stemning, smukke bugte hvor man kan snorkle eller bare bade. Nogen steder er så ufremkommeligt at det kræver en offroader eller en 4 hjulstrækker. Man kan få både italiensk og mexicansk mad hvis man har lyst til det - Men masser af små thai spisesteder bl.a. lækker babercue, hvor man får sin egen grill og koger sin egen suppe. Den sidste dag snorklede vi ved Haad Sai Daeng beach.

Om eftermiddagen tog vi færgen fra Koh Tao til Koh Samui. Vi havde booket en bungalow i Lamai og skulle bare slappe af et par dage. Vores resort lå ud til stranden, skøn strand og varmt badevand. Der ligger resorts langs hele stranden og bagved er der masser af shopping, spisesteder og barer. Det kan anbefales at spise på "madtorvet" hvor der sælges alverdens lækker Thai mad, er man træt af Thaimad kan man også vælge McD eller Subway. Efter et par dejlige dage var det tidligt op og med båd til fastlandet, bus til Surat Thani og derfra dagtog tilbage til Bangkok.

Tilbage i Bangkok - 3 dage på Baiyoke Sky Hotel men en super morgenbuffet (kan anbefales). Shopping, en tur en god zoologisk have med de mest nuttede elefanter som er pjattede med grønne bønner og majs, Sejltur med vandbus, Silom road, Ladyboys og andre hyggelige ting. Husk hvis i er i den byende hvor Baiyoke Sky Hotel ligger kan man tage Airport Rail Link, express line koster 100 bath pr. person og cityline tager lidt længere tid koster 15 bath.

Thailand kan absolut anbefales og det er meget billigt at rejse med tog, bus og båd - en god måde at få set noget undervejs.