Flere rejsetips om Hua Hin

• 14 Skønne dage i Thailand

28.04.12: Peter Nielsen
    Vi startede vores rejse fra Kastrup, og eftr en lang flyvetur på 11 timer landede vi så i Bangkok, her blev vi indkvarteret på Hotel Ramada, og vi havde et par dejlige quder i Thailandske Tum Tum og danske Simon Franch,vi oplevede så bangkok i de næste tre dage, hvorefter rejsen fortsatte nordpå , til den gyldne trekant, første nat fra Bangkok foregik turen med tog, hvor vi sov i firemands kupeer, om vi sov eller ikke i toget, må enhver afgøre med sig selv, men det var en oplevelse, vi ikke gerne ville være foruden, den gyldne trekant er et helt kapitel for sig selv, masse af oplevelser og masse af indtryk, som man så kan bearbejde når man er kommet hjem, og er faldet lidt til ro ovenpå alt det vi har oplevet, vores venner herhjemme sagde før vi tog afsted, hvor kan i vove det, vi kan en smule engelsk, og så er vores alder henholdsvis konen 72 og manden 77, men man skal kaste sig ud i det ,hvis man vil opleve noget her i verden, og vi lever efter mottoet du kan hvad du vil.???
  • Book selv fly/hotel TRANSFER

03.11.11: helle hoffmeyer
    book din taxa fra hua hin til at hente dig i bangkok, du betaler ca 1800 bath i stedet for 5000 .
  • Spis billigt i Hua Hin

25.10.11: Hanne Markussen
    På Soi 94 i Hua hin er der mange billige spiserestauranter, og på samme vej ligger et dejligt hotel Amara inn Resort, der er bare så hyggeligt, det er små rækkehuse med lille køkken, priserne ligger fra 18000 bath for en hel måned, der er mulighed for selv at vaske sit tøj der er 3 vaskemaskiner til rådighed, hotellet er velegnet til folk der bare vil ned og slappe af - der bor mange danskere på hotellet om vinteren, folk kommer igen år efter år, der findes et disponibelt rum man kan sætte sine ting ind i, så kan man hente det når man året efter kommer igen, nogle har købt cykler, de koster næsten ingenting dernede.

Læs mere om rejser til Hua Hin

• Over there - Fra New York til Miami

29.09.11: Ingelise Sørensen
    Så skulle det endelig være. I år valgte vi at turen skulle gå til USA og vi fandt en tur igennem FDM hvor vi skulle køre fra New York til Miami igennem 16 dage i lejet bil.
  • Kroatien, Italiens tvilling

28.06.11: Ingelise Sørensen
    Sommeren 2010 besluttede vi os for at nu skulle ferien gå til Kroatien og det var ikke nogen dårlig ide. For dem som kan lide Italien er det nu et ganske godt altenativ.
  • Etna på Sicilien

25.03.11: Ingelise Sørensen
    Vi var på Sicilien i sommeren 2008 og det var virkelig rejsen værd. At bruge en dag på at køre op og se vulkanen Etna var virkelig en oplevelse.
Sød og rar befolkning og lækker mad.
Ingelise Sørensen
Støvring
24. okt. 2013

Sød og rar befolkning og lækker mad.

Vi var i Hua Hin og Thailand for første gang sommeren 2012. Dette var en af de bedste ferier til dato. Vi tog afsted med det formål at slappe af og se lidt på de attraktioner Hua Hin og omegn kunne byde på.
Vi havde valgt at bo totalt centralt midt i byen på Hotel Hilton og dette var et godt udgangspunkt til stort set alle oplevelser. Det var nemt at finde en tuk tuk da de holdt i massevis udenfor ved hotellet.

Hilton står som en kæmpe på stranden i Hua Hin og er et godt punkt at bruge hvis man er på tur med tuk tuk og skal tilbage igen. Alle ved hvor kæmpen er i byen.
Aber på rad og række

Abebjerget

Vi var også en tur på abebjerget, en oplevelser som vi tog imod med blandede følelser. Vi startede med en tuk tuk udenfor vores hotel som kørte os derud. Chaufføren var god til at guide og fortælle og stoppede op forneden af bjerget for at vi kunne købe bananer til aberne. Dette er ikke at anbefale, bananerne var sikkert billigere dernede men aberne var griske hele vejen op ad bjerget og sprang ind og ud af vognen til stor "forskrækkelse" for vores datter - der brød hun sig ikke om og jeg kan da ikke sige mig fri for at det da måske var en smule for meget. Men da vi så var oppe på bjerget faldt der lidt ro over aberne og vi kunne nyde den flotte udsigt og alle aberne.
Svinget

Der er også en masse ting man kan foretage sig når man er på ferie i Hua Hin. Husk at få besøgt natmarkedet og prøv da at spise på en af de restauranter der ligger i forbindelse med markedet. Vi fik det lækreste mad og selvfølgelig også købt nogle af de sjove ting der kan findes på natmarkedet.
Der er også mulighed for elefantridning og adventure park i området. Et outlet kan også nåes med tuk tuk.

Fiskebad findes også i byen.

Sidst men ikke mindst fik vi et yndlingssted at holde vores siesta og mødested med et hold gode venner inden vi gik ud og spiste. Det var på det sted FDM har lagt billed ind af, stensætningen under Hiltons strandbar - her havde man i hvertfald det år vi var afsted i lavet en "cafe" med havudsigt og en dejlig kølende brise.

Vi vil helt sikkert besøge Hua Hin og Thailand igen:-)