Flere rejsetips om Phuket

Herlev
21. okt. 2011

Kanotur Pha Nang Bay - Phuket

En af de bedste købeture jeg har deltaget i var absolut denne kanotur i Pha Nang Bay ved Phuket.
Dog var den lidt dyr ca. 3000 baht, men da jeg samtidig boede på det guesthouse, hvorfra de solgte turen, fik jeg prisen presset ned med ca. 800 baht.

Man bliver hentet fra guesthouse/hotellet og transporteret ud til en udflugtsbåd hvori man sejler ud i bugten.

Efter en lille halv times sejltid, bliver kanoerne gjort klar og lige pumpet fulde.

Da vi alle var kommet ned i kanoerne, der er en guide til hver kano som padler for dig, sejlede vi rundt imellem de flotte kalkstensklipper, og de steder der tillader det afhængig af årstid og vandstand, sejler/padler man ind i og gennem grotten.

En fisker tilser sit garn

Rund i bugten

Man padles rundt i en lille halv time og nyder de flotte kalkstensklipper som bare står midt i det hele - ret så høje. Og når man selv sidder i en oppustelig kano, føler man sig ret lille.
Flotte klippeformationer

På vej ind i grotten

Her er vi på vej ind af de 2 grotter vi besøgte på denne imponerende udflugt. Vi fik alle udleveret en lommelygte og vandbags til låns til at komme vores kamera og andre ting i, der ikke kunne tåle vand.
Bare imponerende

Her måtte vi dukke hovederne

På vej til at ligge ned

Så ligger vi ned

Så trækker vi maven ind, selv guiden måtte ned og ligge

Endelig ude af grotten - på den anden side

Inde i kalkstensklippernes søer

Efter den nerverpirrende tur ind igennem grotten, kom vi endelig ud på den anden side, hvor der er en fantastisk natur og helt stille. Man føler sig næsten sat tilbage i tiden, og fornemmer hvert øjeblik at se en dinosaurus dukke op. Det er meget svært at beskrive hvor smukt og uberørt naturen er herinde.

Naturen tager fuldstændigt pusten fra en, og man tager det ene billede efter det andet, og ellers padles man bare rundt og nyder stilheden og sceneriet.

Man er fuldstændig omkranset af høje kalkstensklipper og eneste vej ud derfra, er samme vej som man kom ind.
Naturen tager fuldstændig pusten fra en

- man er helt lamslået...

Afventer lavvande

Grotte nr. 2

Intet kunne da umuligt overgå denne fantastiske oplevelse fra den første grotte, men jo, det kunne grotte nr. 2 som vi besøgte denne dag.

På vej ind i grotte nr. 2 var det stadig lidt højvande, så vi måtte vente et lille kvarters tid, for at kunne komme helt igennem. Det var dog stadig ikke nok, så guiden lukkede en del af luften ud af kanoen så vi lige akkurat kunne presse os igennem.

Det var lige før vi ikke behøvede kanoen, for der var næsten lige så meget vand indenbords som udenbords. Til gengæld er der ikke så dybt inde i disse grotter, så man ville faktisk sagtens kunne bunde, dog var bunden også af kalksten, som er ret skarp og man ville let kunne få sig nogle rifter.
Afventer stadig..

Der er ikke meget plads

Jeg var 1. mand igennem. Næste kano følger trop..

halvvejs..

Så kom de endelig igennem.

Igen fantastisk natur.

En varan (hvis man kigger godt efter).

Og en slange.

Afslutning på turen

Tilbage på båden fuldstændig overvældet af indtryk, fik vi frisk frugt, vand/sodavand, te og kaffe.

Vi sejlede ind til en lille ø, hvor vi kunne ligge på stranden og sole/bade en lille times tid inden vi sejlede tilbage til Phuket og blev afleveret på vores hotel.

En fantastisk tur, som også inkluderer en overdådig frokost med mange forskellige thai retter og naturligvis friskfangede fisk.

Helt sikkert en tur jeg skal på igen ved mit næste besøg i Thailand.

Aktiviteter
Kanoture

Kommentarer til rejsetippet om Phuket

fly til phuket

19/10 2012 ´vicki jensen
hej.

Alle skriver så lækker om Phuket.
Hvordan og med hvilket flyselskab kommer man lettest og billigst til Phuket, da vi er en hel familie som gerne vil afsted.
Hvornår er der regnsæson i sydthailand?

Hører gerne flere svar

Fantastisk tur

24/10 2011 Kim Ludvigsen
Helt enig i, at det er en fantastisk tur. Men lidt synd, at underoverskriften her fortæller, at det er en dyr tur, fordi den kan ses i referatet til beskrivelsen.

Man skal ikke regne med de officielle priser til den slags ture i Thailand, prisen er typisk det halve eller en trediedel af den officielle pris. Som René Hansen også fandt ud af.

Og med en pris på under 200 kroner for et heldagsarrangement, inklusive transport, mad og drikkevarer - og ikke at forglemme en helt fantastisk naturoplevelse - så kan den vist ikke just betegnes som værende dyr.

Jeg har været afsted to gange, og skal da afsted igen på et senere tidspunkt. Min beskrivelse kan findes her: