Flere rejsetips om Phuket

Silkeborg
23. juli 2009

Patong på Phuket i Thailand

Patong på øen Phuket i Thailand er et paradis på jorden

Et paradis på jorden

Vi kom til Patong først i Januar 2009. Det var anden gang inden for et år vi var der. Vi plejer at rejse til GrandCanaria og lignende steder, men efter vi har fået øjnene op for Thailands skønheder er det blevet vores foretrukne feriemål. Der er bare alt det man kan ønske sig... natur-lunt badevand-varme -elefanter-aber ja jeg kan blive ved ( søde mennesker ikke at forglemme).

Vi tog mest på tur selv, da det er rigtig billigt at aftale en pris med en taxi og så her de gode forslag til hvad man kan køre ud og se. Det er meget billigt. Vi lejede en taxi til Zoo i Phuket 45 min. kørsel ud, chaufføren venter derude på os og da vi efter godt 4 timer var færdig kørte han os 45 min. hjem igen alt det forlangte han 650 bath for ( ca.100 Kr)vi gav ham 800 da servicen var i top.

Uheldigvis faldt jeg og brækkede mit håndled på en høj kantsten. Jeg gik et par dage inden jeg tog mig sammen til at tage på sygehuset i Paton. Det alene var en oplevelse!!!det var ligesom i Danmark i 50erne, men det fungerede og alle var søde og hjælpsomme. Min rejseforsikring var heldigvis i orden, så jeg kom ikke af med penge, da alt gik gennem SOS. Så det var en anderledes ferie... da alt badning var slut pga. gipsen men alligevel en rigtig dejlig ferie.

Vi rejser derned igen den 1.ste marts 2010. Glæder os allerede:-)

Kommentarer til rejsetips om Phuket

Fantastisk sygehus på Phuket

13/08 2009 Dorthe
Vi har lige været på Phuket (juni måned), og jeg var også uheldig at brække håndleddet. Jeg bad om at komme på øens bedste sygehus og blev kørt til "Bangkok Hospital" i Phuket. Det er et privathospital, hvor alt kørte på skinner. Der blev taget hånd om mig med det samme, og inden en halv time var jeg røntgegfotograferet og havde talt med den læge, der skulle operere mig. Det var et meget kompliceret brud, så jeg fik monteret en metalplade samt skruer. Da jeg havde spist, måtte jeg vente 4 timer med at blive opereret, og et kvarter før udløbet af de 4 timer, blev jeg kørt på operationsgangen. Sygehuset var meget moderne, de ansatte meget professionelle - ja jeg kan faktisk ikke finde roser nok. Lægerne i DK er meget imponerede og siger, at det er rigtig flot arbejde. Vi boede i Karon. Vi var også på Phuket (Patong) for 2 år siden, og vi skal bestemt dertil igen! - Jeg blev jo snydt for badningen denne gang, da uheldet skete på 2. dagen af vores ophold.

nej det er ikke første gang ;-)

10/08 2009 Kirsten Andreassen
Lige en kommentar til Knud Verner Westh. Nej! det er nemlig IKKE første gang jeg var i Patong, og jeg tror at der er prostitution overalt ( også i lille DK ) Vi havde skønne ferier og har sandelig oplevet både PhiPhi øerne Khaolak og meget meget mere, så jeg kan stadig kun anbefale feriemålet, varmen og vandet er jo nok lige godt mon ikke ??? Jannick skriver netop om det sprudlende forretningsliv der er , og det er bestemt heller ikke mit indtryk man bliver snydt. så! det blir Patong for 3.die gang og så vil vi jo nok derefter prøve noget helt andet. Så.... lige så mange mennesker der er, lige så mange meninger er der nok også om de forskellige områder PS. Held og Lykke med den næste tur og det næste barn :-)

Patong på Phuket er en "uartig" by - så hellere Koh Chang!

31/07 2009 Knud Verner Westh
Det må være den eneste gang, Kirsten Andreassen fra Silkeborg har været i Thailand. Phuket er et overrendt turiststed og Patong er dog den værste by i Thailand - måske næst efter Pattaya. Nej, jeg har et godt råd: tag fra Bangkok ned til Koh Chang. Der går billige minibusser. Bo der nogle dage i en lille hytte på White Sands Beach. Tag videre med en båd fra øens sydspids til Koh Wai, efter nogle dage der videre til Koh Mak og endelig måske en tur til Koh Kood. Alle steder finder man små billige hytter lige ned til stranden for mellem 50 og 150 kr. pr. nat. På vejen hjem tag et par dage på Koh Samet. Verdens smukkeste strande. Dette er det rigtige Thailand.

Patong beach med 3 børn

31/07 2009 Jannick
Ja, det lyder lidt vildt at tage tre børn med til Thailand, men Thailand er andet end go go bare og piger. Vi rejste selv rundt og boede b.la. på phi phi island nogle dage. Lækker Ø med airconditionerede bungalows, eller små romantiske hytter ned til stranden. Vi prøvede begge selvfølgelig. Vi købte ind i Patong´s farverige indkøbskvarter og spiste når vi var sultne af gade sælgerne. Der kan du se maden bliver varmet helt igennem, og derfor ikke farlig for vores evt. sarte maver. Stor tiltro til de forretningsejerne, der kun vil lave en god handel, men ikke snyde dig. De er meget troende i budismen, og det afspejles i deres handler. helt igennem gode mennesker syntes vi. Vi spare op til endnu en tur, men der bliver vi fire børn :-) og 2 voksne. God tur til Thailand fra os i Ikast