Flere rejsetips om Thailand

• Super flodtur i Bangkok med egen guide

08.03.16: Lisbeth
    Flodtur i Bangkok med firmaet Co Van Kessel kan på det varmeste anbefales.
    Vi havde en fantastisk formiddag med egen guide og longtailbåd i to timer.
  • I regnskoven i Thailand For alle naturelskere

16.01.14: Betina Nørgaard Madsen
    Vores juleophold i Thailand endte i regnskoven. Efter ankomsten til Phuket, drog vi videre med lokal transport til Khao Sok National Park. Med oppakning på ryggen drog vi gennem skoven med det mål at finde et nyt logi.
  • Lokalt sim-kort

09.01.14: Jannie Dwight
    Sidste gang min familie og jeg var i Thailand, købte vi et thailandsk teletidskort, simkort med Tlf.nr på den måde kunne vi ringe til hinanden, når flokken delte sig op.

Læs mere om rejser til Thailand

• En lørdag i København

28.09.10: Erling Pedersen
    Vores hovedstad er en spændende by. Tag udgangspunkt i de markeder der er en lørdag i København, og planlæg der ud fra.
Sejltur på Mekong floden.
Erling Pedersen
Stenløse
16. feb. 2016

Sejltur på Mekong floden.

Vi var fire personner tre +60 og en +50. +50 var også thaitalende.
Vi ville sejle fra Luang Prabang(Laos) til grænse ved Chiang Kong i Thailand.
Vi ville selv arrangere sejlturen. Dagen før vi ville afsted, var vi ved afgangsstedet for at undersøge priser og andet relevant for turen. Der kunne vælges mellem en to dags sejltur og en tur med speedbåde( ca. 8 timer). Der var priser oplyst på et skilt. Ved samtale fik vi priser på de to typer ture. Der blev valgt to dags turen.
Næste dag skulle vi afsted. Da vi ankom til afgangsstedet, var prisen på to dags turen blevet meget dyrere. Ny sælger på stedet. Vi valgte så at tage speedbåden. Vi blev udstyret med styrthjelm og redningsvest. Det meste passede til vores vægt og størrelse. Det var et krav fra chaufføren. Første halvdel af sejlturen forløb glimrende. Der var tissepauser og skift af chauffør undervejs. Halvvejs(efter ca. 4 timer), skulle der skiftes båd, chauffør og spises frokost. Da vi skulle sejle igen, i den nye båd, var der ingen styrthjem til os. To ud af seks passagerer fik en redningsvest som passede nogenlunde. Med i båden var to unge polske mennesker. Vores thaitalende veninde indledte en samtale med den nye chauffør om det manglende udstyr. Han var ligeglad med vore indvendinger. Vi kunne sejle som tingen var, eller vi kunne lade være. Ingen andre ville sejle os det sidste stykke. Vi valgte at sejle det sidste stykke uden redningsvest og styrthjelm. Alternativet havde været, at vi stod et sted ved Mekong floden, som vi ikke kendte og ikke vidste, om vi kunne komme væk fra. Vi skulle arrangere transport væk fra stedet.
Vi ankom vel til landingsstedet.
Det var en fantastisk flot sejltur. Flot og spændende natur. En udfordrende flod med mange hvivler og krusninger, modstrømme og lav højde. Det var dygtige chauffører, der kendte deres del af floden. Vi sejlede med høj hastighed.
Turen kan anbefales, men man skal passe på de udfordringer der er. En del af det personale der handler disse ture er dygtige og reelle, andre er ligeglade. Vi mødte begge
typer.
Fra Chiang Kong til Luang Prabang

Vi arrangerede selv turen. Vi ville kører med lokal bus. Det ville tage ca. 15 timer. Med besvær kom vi ind i Laos. Det koster lidt, hvis man har glemt et foto til visa ansøgningen.
Kørte i tuk-tuk til busholdepladsen. Ind i bussen. To sæder, foroven bagerst i bussen. Liggepladser. Med besvær kunne der godt ligge to vesterlændinge på sædet. Der var Air condition i loftet over vore sæder, hvilket fik os til at stå af bussen efter godt 5 kilometer. Al dieselosen blev suget ind lige i hovedet på os. Der skal lige indskydes at der blev udleveret adskillige plastikposer til opkast inden afrejse.
Stod af bussen. Fik pengene tilbage. En ekstra chauffør stod også af for at hjælpe os med at booke en minibus.
Vi kørte nu + 400 kilometer bjergkørsel for at nå Luang Prabang i Laos. Nu forstod vi bedre de mange poser til opkast. En flot og fantastisk flot køretur på godt 8 timer gennem et bjerglandskab, hvor der boede mennesker der hvor der var en mulighed. En meget dygtig chauffør. Vi havde tissepauser, hvilepauser og spisepauser undervejs. Vel fremme i Luang Prabang hjalp chaufføren med at finde alletiders hotel. Hvis man vil køre i bus anbefales det at hyre en minibus. Det er komfortabelt og ikke så dyrt.