Lad os gøre din ferie bedre

Mette Christensen
Tønder
5. maj 2009
Udsigt fra Wurmberg

Harzen er ikke kun for gamle mennsker...

Her i foråret er der simpethen så skønt i Harzen. Alle træerne er lysegrønne og himlen blå. Solen skinner og man bliver helt åndeløs, når man står på bjerget og ser ned...
En tiltrængt rygepause

En bryllupsweekend "sydpå"

Brian ( min nu mand) fyldte 40 år den 30 April og derfor syntes jeg vi skulle fejre den ved at tage på weekend sammen for festen skulle holdes senere. En aften sidder vi og surfer på fdm og her popper et billede af en hyggelig lejlighed op i det smukke Harz. Det skal han da have tænker jeg. I vores alder må det da være et hit spøger jeg.

Så jeg bestiller lejligheden fra den 30 april til den 3. maj.

Vi bliver så enige om at det også skal være vores mini bryllupsrejse, og gifter os kl. 9.30 på fødselsdagen :o)

Herefter går turen sydpå, vi tog 7 stive timer om at komme derned fordi der var kø flere steder undervejs. Men det var det hele værd.
Så er bordet dækket....

Så lander vi i Braunlage......

Klokken 18.15 indtræffer vi så, et kvarter for sent, men Fruen ventede på os, for som hun sagde blev turisterne altid fanget i optoget i byen den 30. april. Der var Walpurgris og hele byen var klædt ud som hekse osv....

Desuden var der fest i parken, med live musik und alles....

Men trætte efter turen og oplevelserne med at blive gift, nøjes vi med en ordentlig gåtur gennem byen. Herefter stod den på store bøffer i vore totalt hyggelige lejlighed.
Perfekt vejr, samt venlig betjening

Og se nu her :o)

Vi vågnede tidligt fredag morgen og var friske. først gik vi lige en tur med hunden og spiste morgenmad. Så blev vi enige om at nu ville vi på bjerget. Som sagt så gjort vi gik ned i den anden ende af byen og her fandt vi "Seilbanen" som vi tog med. Nød udsigten og en cappucino inden vi gik ned af bjerget tilbage gennem byen og hjem i vores lejlighed. Det tog rigtig lang tid, og vi blev enige om at vi havde gået mindst 10 km den dag. Men sikke en tur !!! Det var simpelthen så skønt at det ikke kunne males bedre.

Udsigten tog vejret fra en og nygifte som vi jo er, var det nok det romantiske vi kunne opleve. Det var helt perfekt for os to "gamle" 40-årige. Vi blev enige om at det ikke var sidste gang vi skulle til Braunlage. For det kunne ikke blive en bedre ferie.
Se da lige....

Goslar.... fantastisk historie

Lørdag tog vi bilen og kørte til Goslar, som vi havde hørt fra nogle andre danske gæster skulle være utrolig smuk og et besøg værd.

Vi fik parkeret bilen ovenpå Karstadt, og tog en tur gennem byen igen på gåben. Sikke en fantastsik smuk gammel by. Helt fantastisk. Vi nød igen det dejlige vejr, og kunne slet ikke få armene ned over de fantastiske dage, vi havde tilbragt i det smukke Harz. Selvom man ikke er pensionist, kan man roligt tage herned, det er simpelthen smukt uanset hvilken alder man har. Og vi anbefaler især Goslar, som er en fantastisk smuk by. Men bjergene skal man simpelthen op i.....

Vi kørte tidligt hjem søndag morgen, helt fulde af lykkelige stunder.

(Vi offentliggør ikke din e-mail-adresse)