Flere rejsetips om Wernigerode

6270 Tønder
3. marts 2009

Luksustur til rimelig pris

Kør-selv tur til Harzen med kulinarisk oplevelse og grænseoverskridende wellness på Hotel Gotisches Haus i Wernigerode.

Impulskøb blev en succesoplevelse

Vi bookede impulsivt en tur til Harzen i uge 9. Så gik jagten ind på hvad man se og opleve i Harzen, både via biblioteket og nettet. Det viste sig dog, at alle bibliotekets bøger om Harzen var udkommet i 1990-91, altså lige efter DDR-genforeningen.

Så efter at have checket vejret og snehøjde på nettet, købte vi snekæder og tog afsted.

Det viste sig dog at foråret så småt var ved at indfinde sig i de lavere liggende byer i Harzen. Der var absolut ingen sne i Werningerode. Men tværtimod en smukt restaureret "Altstadt", med masser af butikker og specielt lagde vi mærke til de mange slagtere og bagere.

Hotellet vi boede på var ud mod Markt restaureret i gammel stil. Så navnet Gotisches Haus var meget passende, men indenfor var det splinternyt og meget lækkert indrettet.

Vi fik en udsøgt betjening uanset hvad vi bad om og maden ... Det var godt vi kun skulle være der i 3 døgn, ellers kunne vi have trillet hjem.

Wellness:
Hele kælderetagen var et stort wellness center, hvor brugen af diverse bruseoplevelser, spa bad, saunaer og dampbade samt ophold på varmt strandsand med UV-lys var includeret i opholdet. Kun hvis du ønskede manuel behandling skulle der betales.

Det var for os ihvertfald, grænseoverskridende, at i klæde sig hvid morgenkåbe på værelset og så tage elevatoren ned i kælderen og der gøre som alle de tyske gæster, nemlig at hænge badekåben og så gå splitternøgen rundt og deltage i de forskellige aktiviteter. Så vi beholdt badedragten på. Men lækkert var det nu alligevel.

Omegnen:
Vi kørte til Braunlage og tog en gondollift op til toppen af Wurmberg. Der var der 1 meter sne og masser af mennesker der stod på ski og snowboard. Der var meget smukt, med udsigt til Brocken (Bloksbjerg) og et skispringstårn. Vi gik ned af bjerget og det skulle vi nok ikke have gjort, vi kravlede nærmest afsted de næste dage på grund af ømme lægmuskler.

Dagen efter spadserede vi både op og ned af et bjerg for at se slottet i Werningerode. Det blev lidt af en skuffelse, vi havde ømme ben og der var 2 timers ventetid på at få en guidet tur - du måtte ikke gå rundt i slottet selv - om vinteren! Det gad vi ikke vente på, så vi fandt et godt sted at spise frokost nede i byen i stedet for.

Alt i alt i dejlig tur til et godt hotel og et smukt område, som vi gerne rejser til igen.

Kommentarer til rejsetips om Wernigerode

Hotel Gotisches Haus i Wernigerode. Et superhotel.

24/06 2010 Mogensen
20. - 23. juni 20010. Det bedste hotel vi har oplevet i Tyskland. God beliggenhed. Gode værelser, venligt personale og særligt vil vi fremhæve maden, der var en gourmetoplevelse. Et hotel vi gerne besøger igen.

wernigerode

26/10 2009 Anna Nielsen
vi har lige været på Goetsche Haus, det var en fantastisk oplevelse, et virkelig 5 stjernet hotel både på mad, service og værelset. En fin wellnes afd med fri adgang gjorde opholdet ekstra lækkert, der tager vi gerne hen igen . Byen er også rigtig hyggelig at færdes rundt i MVh Anna Nielsen

Helt enig!

10/10 2009 Steen Bertelsen
Jeg er helt enig - vi prøvede det samme - mest en tilfældighede, men hvilken oplevelse! Det er bare skønt at finde en perle som denne - og vi gør det også gerne igen - heklere imorgen end næste uge :-) MVH Steen Bertelsen