Flere rejsetips om Mecklenburg

Læs mere om rejser til Mecklenburg

Katerina
København
23. marts 2009

Mecklenburg i ro og vand

Jeg vil fortælle om vores forlænget weekend til Schloss Teschow - med wellness og natur.

Vi valgt at tage over Rødby-Puttgarden

Da vi ville tage vores nye bil ud på en god lang tur på Autobahn. Da vi ankom blev vi budt velkommen af en rigtig sød dame i receptionen. Vi fik en rigtig god introduktion til weekenden og blev vist op på vores værelse. På vejen derop fik vi en lille rundtur af slottet.

Hotelværelse er nok i underkanten at kalde det - det var på størrelse med vores gamle lejlighed, nok ca. 50 m2 med en flot udsigt over marker og en stor sø.

Som det første af vores pakke, skulle vi ned og spise aftensmad. En 3-retters menu. Af hovedretter kunne vi vælge mellem 3, og vores valgt faldt på fisken. Det var en rigtig lækker middag og fantastisk service. Vin kortet var også godt.

Næste dag valgte vi at køre ind til Tesow og gå lidt rundt. Det var meget stille af en lørdag, vi nød roen, den lille andedam og de brolagte gader.

Vi tog tilbage til slottet for at nyde naturen. Vi gik en dejlig tur ned til søen. Der var en badebro med en bænk, hvor vi nød vores medbragte drikkevarer.

Efter den firske luft ville vi opleve badefaciliteterne. Vi nød at svømme både indendørs og udendørs (næsten, der var overdækket her om vinteren), der var en god atmosfære og stemning bland de øvrige gæster også. Vi afprøvede også saunaen - dog meget kort, da det man skulle være nøgen, hvilket vi ikke havde lyst til. Hvis man ikke er så genert, kan det dog anbefales, da alt er godt og afdæmpet.

Der var også et romersk bad, med et dampbad, sauna og koldrum. Dette var ekstremt afslappende, specielt da der også var nogle liggestole lavet af klinker, med damp sig.

I vores pakke var der også et Rasul-bad. Her blev vi vist ind i et privat dampbad, fik udlevet muddet, og blev forklaret at vi skulle smøre os ind, sidde i dampbadet og tilsidst blive skyllet af under "regn" vandstråler. Det var rigtig chamerende. Det lille rum var som ud af 1001 nat med små stjernelys i loftet, der skiftede farve. Det var virkelig en unik oplevelse - og fantstisk at have det hele for sig selv.

Vi havde valgt at spise i samme restaurant igen - og bestemt ikke til vores skuffelse. Igen var det en enestående service, og vi var meget glade for at blive betjent af samme tjener igen - Franchezka.

Som afslutning på vores sidste dag, valgte vi at sidde lidt i baren. Det var meget roligt, eftersom mange var gået i seng.

Da vi kom på værelset igen, afsluttede vi den dejlige rolige dag, men en film, som kunne lejes over TVet.

Næste morgen fik vi morgenmad igen (fik også om lørdagen) fra den fine "Levantino" rummet. Der var en fantastik udsigt til slottest have og et stort lækkert udvalgt af morgenmad. Alt fra müsli til laks. Mmmmmm så skønt - vi blev godt mætte og klar til at vende næsen mod København igen.

På vejen tilbage gjorde vi et kort stop i Lübeck, hvor vi nød en kop kaffe og lübeckermarchipan.

Tak for muligheden at nyde hinanden med denne pakke. Vi kan på det varmeste anbefale Slottet, byen, turen.

Overnatninger
Wellness & Spa

Kommentarer til rejsetips om Mecklenburg

SchlossTeschow

19/01 2010 Aksel B. Jensen
Vi har 3 gange holdt miniferie på SchlossTeschow, første gang var vi noget spændt på hvad man kunne få for så lav pris (det er adskillige år siden, og de var nystartede med tilbud) Vi blev vist op i en suite, og talte om, at det måtte være en fejl, vi skulle nok have haft det lille tagkammer så de ville snart komme for at flytte os, så banked det på døren, det var fra receptionen, de havde ikke sat blomster og frugt ind. Vi kan anbefale at spise frokost i deres gårdbutik der ligger et par hundrede meter før slottet.

30/04 2009 Ina Eriksen
Vi har selv været på Teschow og havde den mest pragtfulde oplevelse- vi havde ophold på selve slottet med wellness og golf- alt var perfekt- vi tager gerne derned igen- der var lagt op til en romantisk forlænget week-end- hvad det bestemt også blev hilsen Ina