Flere rejsetips om Celle

• Celle, sommeren 2014

17.08.14: Else Nielsen
    Jeg vil fortælle om Celle og omegn, som jeg besøgte i sommeren 2014. Vejret var blandet, men vi havde paraplyen med!
    Det er en by med gamle huse, der er 450 fredede bare i Celles gamle bydel.
  • Celle - Besøg i tyske julebyer

20.09.12: Erik Fuglsang
    Vi har gennem de sidste 8 år besøgt mange julemarkeder i Tyskland. Den bedste oplevelse havde vi i Celle i 2010. Vi boede på Hotel Schifferkrug.
  • Julemarked i Celle

20.04.12: Leif Talbo
    Boede på et gammelt, charmerende hotel - Schifferkrug - 5 personer, som fik tildelt en hel lejlighed, da vi kom (Dec. 2009). Ikke noget luxus, men hyggeligt og rent, og restauranten i topklasse.
Hygge i Celle, Tyskland
Lisbeth Lorentzen
Hjørring
3. jan. 2011

Hygge i Celle, Tyskland

I december var vi på ferie i Celle i Tyskland og boede på Hotel Schifferkrug, en fantastisk oplevelse. Hotellet stammer tilbage fra 1600 tallet (bindingsværk) og er meget hyggeligt både ude og inde; det er familieejet med en varm atmosfære og mor selv står i køkkenet - og hun gør det rigtig godt - ikke mindst de gode vildt retter.
Betjeningen gjorde også, hvad de kunne for at oplevelsen skulle blive så god som muligt for os gæster, specielt den mandlige tjener, der både var meget dygtig og meget imødekommende. Værelserne er ikke prangende, men udmærkede og meget rene. Vi nød 4 dejlige dage på hotellet. Det var i starten af december, så der var julemarked - masser af lys, dufte og forskellige boder - hele 80 af slagsen. Vi gik rundt i gaderne, hvoraf mange er gågader, og så på de flotte bindingsværkshuse - efter sigende er der ca. 500 i Celle. Der er meget andet at opleve i Celle og omegn, f.eks. slottet, hvor den tidligere dronning Caroline Mathilde (Christian den VII's hustru) levede sine sidste år og for herrerne Autostadt Wolfsburg.

Kommentarer til rejsetippet om Celle

Hygge på Hotel Schifferkrug i Celle

19/09 2011 Per Rygaard
Vi var i september 2011 sammen med et hold venner
på weekendophold på Hotel Schifferkrug i Celle.
Vi fik en varm og hjertelig velkomst af kromutter da vi ankom. Hun havde bestilt godt vejr og det holdt også stik, da vi havde den dejligste lune og solskinsfyldte lørdag, hvor vi bl.a kunne sidde i haven og nyde en øl.
Vi fik også den ypperste betjening af tjener Götz, han var utrolig sjov og underholdende og bidrog til den gode stemning.
Hotellet har sin helt egen ånd, utrolig charmerende og der er rent og pænt.
Maden var helt fantastisk, hjemmelavet og lækker.
Celle er i sig selv en oplevelse værd, mange smukke gamle bindingsværkshuse, der er meget at se på.
Det er en weekend vi sent vil glemme.