Flere rejsetips om Celle

• Celle, sommeren 2014

17.08.14: Else Nielsen
    Jeg vil fortælle om Celle og omegn, som jeg besøgte i sommeren 2014. Vejret var blandet, men vi havde paraplyen med!
    Det er en by med gamle huse, der er 450 fredede bare i Celles gamle bydel.
  • Celle - Besøg i tyske julebyer

20.09.12: Erik Fuglsang
    Vi har gennem de sidste 8 år besøgt mange julemarkeder i Tyskland. Den bedste oplevelse havde vi i Celle i 2010. Vi boede på Hotel Schifferkrug.
  • Julemarked i Celle

20.04.12: Leif Talbo
    Boede på et gammelt, charmerende hotel - Schifferkrug - 5 personer, som fik tildelt en hel lejlighed, da vi kom (Dec. 2009). Ikke noget luxus, men hyggeligt og rent, og restauranten i topklasse.

• Californien og det vestlige USA

30.12.11: Leif Melbye-Mortensen
    I juni måned 2011 rejste vi til San Francisco. Billetter og hotel var god tid i forevejen booket hos FDM.

Vi valgte et centralt hotel i gåafstand til Lombard street og havneområdet med Pier 39, bilen blev først afhentet den sidste aften i San Francisco, billeje og parkeringsafgift blev sparet og kunne bruges til et lidt dyrere hotel.
Hyggeligt hotel med god mad
Leif Melbye-Mortensen
Skjern
16. april 2010

Hyggeligt hotel med god mad

Det er bestemt værd at bruge nogle timer på at køre til byen Celle og nyde Karin Fass' gode mad og den hyggelige gamle by.

Ankomst og mad

Vi ankom sidst på eftermiddagen og blev modtaget med et stort smil, vi var der første gang i foråret 2009. Vi blev indkvarteret på det gamle hyggelige hotel Schifferkrug. Efter at være kommet på plads og en hyggelig gåtur indfandt vi os i hotellets restaurant. Her ventede vi med spænding på den fantastiske mad fra køkkenet, der blev alle dage serveret forret, hovedret og dessert af høj kvallitet. Man skal selvfølgelig ikke regne med at få de vante frikadeller, når man er ude. madtraditionerne vil selvfølgelig være lidt anderledes, men hos Frau Fass altid en fryd for øjet og ganen.

Området

Hotellet ligger i gåafstand til slottet og den gamle bydel. Man kan nyde den flotte slotspark, den franske have , specielt når man tager afsted i den sidste halvdel af april, træerne er begyndt at springe ud og det giver en dejlig fornemmelse af forår. I den gamle bydel er det muligt at få sin trang til shopping opfyldt, man kan dog også blot gå og nyde synet af de gamle og meget velholdte bindingsværkshuse. Hvis vejret er godt kan man nye frokosten på en af den mange fortorvscafeer. Vi havde rigtigt godt vejr og nød derfor en byrundtyr med hestevogn.

Vi havde bestilt en ekstra overnatning som tillæg til miniferien, hvilket vi synes er en rigtig god ide. Den ekstra dag kan man jo så bruge til en udflugt i området. Er man lidt bilinteresseret er det en rigtig god ide med en tur til Autostadt Wolfburg. Vi kørte efter morgenmaden og brugte hele dagen med at se bilmuseum, se en del af produktionen af VW Golf og se udstillinger af biler under VW koncernen. Efter en god dag nåede vi tilbage til hotellet til en gang dejlig mad, det var vi jo nødt til at tilpasse dagens program efter.

Kommentarer til rejsetips om Celle

Struense

28/01 2011 Finn Sørensen
Så vidt jeg husker, var der en dansk dronning, der endte i Celle, - efter en mindre affære med en hr Struense. Når der også ligger et slot, må det vel være dér, hun henslæbte sine sidste år?

Vores anden føde by

23/04 2010 Helmut Christensen
vi kan kun anbefale hotelt vi r der 1 gang om året og nyder den gode mad og den gode betjæning