Flere rejsetips om Schleswig-Holstein

Læs mere om rejser til Schleswig-Holstein

Kellersee i Malente
Lone Joost
Greve
27. maj 2009

Besøg Malente i Schleswig-Holstein og
oplev de mange smukke søer

Holder man af skøn natur og elsker at gå på torvet og købe gode råvarer som tilberedes om aftenen til en candellight middag for to skal man bo i en af FDM’s gode lejligheder i Malente. Så gør det jo heller ikke noget, at lejlighederne er meget rimelige i pris.
Rådhuset i Hamburg

Min mand og jeg har lige holdt en skøn uges ferie i Malente med pragtfuld vejr. Vi ankom fredag og efter at have pakket ud var det tid til frokost som blev indtaget hos slagter Petersen i Malente. Hans slagterbutik har kun top kvalitet. Lørdag var det tid til et besøg i den hyggelige naboby Eutin. Der er marked lørdag og onsdag. Man kan købe alt hvad hjertet begærer af kød, fisk, grønsager, frugt, ost og specialiteter, alt i bedste kvalitet. Var heldig at kunne købe de første tyske hvide asparges. De næste par dage var afsat til at udforske den skønne natur der findes ved de mange søer. Den medbragte frokost blev indtaget med kig ud over søen og et godt glas vin. En af vores favorit frokost picnic byer er Timmerdorf. Tirsdag var afsat til sightseeing. Vi kørte til Hamburg og gik tur i den gamle bydel, kikkede ud over byen i 75 meters højde samt shoppede i de mange flotte forretninger. Frokost blev indtaget i en lille italiensk frokostrestaurant. Onsdag var afsat til endnu en tur til Eutin markedet samt en sejltur på De Fem Søer. Vi stod af færgen i Plön og spadserede ind til centrum. Fik både set den gamle bydel og slottet, inden vi fortsatte vores sejltur hjem. Torsdag kørte vi nordpå til Selenter søen og videre til kystbyen Hohwacht. Her gik vi et par timer langs Østersøen. Nød rigtig naturen og roen, da badesæsonen ikke var startet endnu. Dette var vores 3. tur til Malente og bestemt ikke den sidste.

Kommentarer til rejsetips om Schleswig-Holstein

Pinse i malente

13/05 2013 Nusse
Vi planlægger en pinsetur, men lidt vandring og hygge, så håber på dejligt vejr....

har været der 15 gange

30/06 2010 else marie
Fantastisk sted,vi bor altid i Grimsmuhle,lige ned til den store sø,der er så roligt og stille,at det vildeste du hører er ænderne der lander på søen,så spiser vi hos Kaj som har en dejlig restaurant som ligger helt ned til vandet,man kan leje cykler og tage over til de andre søer eller gå en dejlig tur i skoven,der er mange forskellige ruter...

en uge i flotte omgivelser.

23/07 2009 mathilde
jeg og min familie skal på ferie der i sommerferien har hørt at der er skønt og masser af natur og skove.

Beskrivelse der giver lyst til at holde ferie i Malente

01/06 2009 Annette Rosenfeld
Beskrivelsen giver mig lyst til selv at opleve Malente og det omkringliggende område.

God ide til en forlænget weekendtur

29/05 2009 Janne Erichsen
Stedet ser fantastisk ud, og man får da lyst til at tage en forlænget weekend dertil, da det ikke er så langt væk.

Sommerferien er hermed afgjort ;o)

29/05 2009 Pia Johannsen
Nu er jeg ikke i tvivl om hvor sommerferien skal gå, efter at have læst denne artikel... glæder mig ...