Flere rejsetips om USA

Læs mere om rejser til USA

En af de mange vovende ting på øen:)
Omar Hossain
København
5. marts 2010

Aloha Hawaii!

Mit rejsetip handler om min helt fantastiske måned på Hawaii med min bedste ven. Har aldrig udfordret mig selv så meget som på den tur!
Det fedeste stykke køretøj der findes

Efter 3 dage gik det løs!

Da jeg var på Hawaii sidste år i september troede jeg blot at jeg skulle på en ferie der udelukkende bestod af at surfe. Det blevså til noget lidt andet idet der absolut ingen bølger var på vores side af øen. Efter at vi stiftede bekendtskab med Honolulu besluttede min partner og jeg os for at cykle hele øen, Oahu, rundt. Den tur var måske en af de bedste i mit liv. Cykelturen i sig selv tog 4 dage, og i løbet af de 4 dage cyklede vi langs den hawaiianske kyst og gennem vanvittigt smukke omgivelser. Vi stoppede flere gange for at bare at nyde udsigten eller gøre et stop på en hyggelig cafe. Vores mål med turen var at nå frem til byen Haleiwa hvor vi skulle ned i hajbur, helt vildt adrenelin sus. Turen var både smuk, hård og det hele værd:) Vi var også ude og skydive som er det mest ekstreme jeg til dato har prøvet, og jeg ville til hver en tid gøre det igen og igen og igen..... En af de sidste dage ville vi gerne ud og se nogle vandfald og måske endda bade i et. Vi endte med at leje en soøjs lille bil til ikke særlig mange penge. vi kørte så til et vandfald som var super smukt og helt tilfældigvis kommer vi forbi hulemalerier! Vi tog så videre til et andet vandfald som var endnu smukkere end det første og det endte så med at begyndte at bestige et bjerg ved at følge en fed rute. Aldrig før har jeg været igennem en så smuk regnskov før. Tilbage i byen om aftenen var der også masser af fede restauranter, butikker og gadekunstnere, og vi fandt en sangerinde der sang som en drøm, og gjorde det så til rutine at gå ned til hende hver aften kl 21 og hører hende synge. En tur jeg aldrig vil glemme!