Flere rejsetips om USA

Læs mere om rejser til USA

Danske cowgirls på Rancho Cortez
Anne Mette Wittrup
Nørresundby
6. juni 2009

Bandera - The home of the cowboys

Har været på 15 dages rejse til Texas, hvor jeg boede på en ranch udenfor den lille cowboyby Bandera. Det er 3 gang jeg besøger dette sted og det er bestemt ikke sidste gang. Uforglemmelig tur med masser af uforglemmelige oplevelser.
Hestene står og venter mens deres cowboys er på bar

Saddle up your dream

Sådan lyder overskriften på Rancho cortez hjemmeside - og efter at have besøgt denne ranch i Bandera - texas. en times kørsel fra den smukke by San Antonio, kan jeg ikke finde en bedre overskrift - derfor måtte jeg vælge den til min beskrivelse.

Jeg rejste sammen med min veninde og vi er begge helt tossede med heste og country musik og ikke mindst er vi store western films fan. Derudover kan vi godt lide godt vejr og elsker at slappe af. Alt dette finder man på denne skønne Ranch - beliggende helt ude hvor man forlængst ved at kragerne er vendt - ca 12 km udenfor den legendariske cowboyby Bandera.

På ranchen møder man bare en masse forskellige mennesker og man bliver altid mødt med smil. Har aldrig været et sted, hvor man føler sig så velkommen og hvor de bare er så gæstfri - det kunne vi godt lære lidt af.

Vi har bestilt rejsen ( flyveturen gennem FDM travel) og det har været super godt. Har rejst med Delta airlines - kan anbefales . Selve ranchen er fundet på hjemmesiden, men det er også et super perfekt sted. Hvis du altså er til det sjove cowboy liv og gerne vil have varme døgnet rundt.

Vi havde lånt en bil gennem FDM travel, hvliket også kan anbefales - ingen problem med det. Vi to tøser er ikke så skrappe til at finde ud af noget, men vi fandt nemt ud af alting. Vi tog på flere ture i området - den smukke by San Antonio ( der hvor vi lander) og friedrichburg Ca 40 km fra vores ranch - også skøn by med gode shoppe muligheder, hvis det var noget.

På vores tur var vi til rodeo - sjovt og lidt sejt

Vi red utallige ture på hesteryg - god måde at se naturen på.

Vi var på bar og hører god countrymusik - i Bandera kan anbefales " 11 street bar " og " long horn" Begge utrolig hyggelige med mulighed for dans.

En typisk dag på Rancho Cortex

Vi stod op kl. 7.00 - herefter gik vi i bad og prøvede at blive lidt mere vågne - skal hilse at sige at vi begge er B- mennesker, så det med at stå tidlig op er lidt hårdt, men vi skulle ha noget ud af dagen.

Kl 8.00 blev der serveret typisk amerikansk morgenmad for os med skrambel eggs , bacon, pandekager med sirup, bøffer ( sjov ting om morgenen) juice og meget tærk kaffe.

Efter at have spist gik vi ned til hestene - da familien efterhånden kender os ret godt, får vi lov at ride alene og hvor vi ønsker det. Efter 2 timer i det flotte terræn er vi godt sultne og spiser frokost kl. 12.00

Efter frokost er det afslappe tid ved poolen - god musik på mp3´eren - så kører det.

Nogle gange kørte vi pgså ture..

Kl. 18.00 var det tid til aftensmad.

Om aftenen var der ofte lejerbål - lyder måske lidt for børn, men det er det selvfølgelig også, men voksne kan absolut også være med. Så er der bare tid til en kold texas øl og skumfiduser over bål.

Efter en lang dag sluttede vi ofte i den udendørs hot tub - ca 40 grader.

Derefter ved 23 tiden var det tid til dyner.

Vil til slut lige sende en bunke roser til FMD travel - I gør et mega godt stykke arbejde - er klar til Texas igen i 2011. Også en stor rose til Rancho Cortex og Larry og Mary Cortex - you make dreams come true.