Flere rejsetips om Børnerejser i USA

København
11. sept. 2013

USAroadtrip

I 2011 var vi på vores livs rejse ti, USA. Vi havde sparet sammen gennem nogle år. Vi tog afsted med vores 4 teenagere og var afsted i 7 uger.
Vi havde nøje planlagt afrejseår, så det ikke betød en masse vigtige skolelektioner var mistet. Vi havde alle indflydelse på,hvad vi skulle opleve og havde hængt et stort board op i gangen, hvor alle kunne skrive deres forslag og ideer ned. Vi vidste at det ville være noget af en budget-ferie, så en del af vores overnatninger foregik i div. stateparks som er en meget billig overnatningsmulighed. Vi havde indlagte besøg hos familie, hvor vi kunne have lidt overnatninger og så havde vi 2 uger i SanFran hvor vi havde arrangeret homeexchange med en familie. Det er en virkelig god måde at bo på. Indimellem tog vi så lige en hotelovernatning, for at få lidt ekstra luksus og en serveret morgenmad ;) Vores bil, var en stor lækker Chevy-van. Den havde vi sådan set købt og betalt hjemmefra. Vi har familie i nærheden af Boston, så vi blev samlet op i lufthavnen der, i vores nye brugte bil ;) Vi havde siddet hjemmefra og tjekket biler til salg og der havde vi så hjælp fra familien, der tog ud og så på denne for os. Hvilket jo var luksus ! Det viste sig at være et fantastisk fund og vi solgte den da turen var slut, med nærmest ingen tab. min mand havde nærmest tårer i øjenene da han skulle sige farvel til den! Jeg kunne skrive mange sider om vores skønne tur, men hvis der skal fremhæves noget,må det være et must at besøge Yosemithe, hvor vi vandrede i storslåede bjerge og mødte dejlige mennesker, Graceland, hvor vi alle blev overvældede,selvom vi ikke er Elvis-fans. Shopping i NYC, cykelture i Seattle,og vandring i Grand Canyon. Et stort hit var især,en dags surfing ved USAs vestkyst, det havde vi aldrig prøvet før, men ungerne nævner det alle,som et af højdepunkterne. Vi var også et smut i Candada og se U2, vores allerførste store koncert sammen med alle 4 teens på en gang ;) Vi kørte 16000 km på de 7 uger og bare den følelse det er, at suse afsted ud af landevejen, den frihedsfølelse kan ikke beskrives. Mine råd er ,hvis I planlægger en sådan lang tur, at ALLE i familien har bestemt nogle steder/ting de gerne vil. At have nogle faste planer, men også kunne tage tingene som de kommer og have plads til impulsive ting. Jeg personligt synes også, at det var et plus at vores unger, alle var så store. Vi havde bevidst ventet. Denne ferie,bandt familien endnu mere sammen og vi snakker vældig ofte om turen og kigger på fotos sammen. Deres engelsk blev supertrænet og de lærte en masse undervejs. Det gjorde vi alle ;) Jeg ser stadig for mig, os alle sidde i kun iført underhylere i vor Van, for vi havde været ude i en kæmpevildt regnvejr/hagl. Midt om natten, da jeg vågner lidt op, holder vi på et drive-in spistested og min mand er ved at bestille mad til ham selv. Jeg observerer via mine halvlukkede øjne, at personalet glor med HELT åbne øjne ;)