Flere rejsetips om Vestlige

Læs mere om rejser til Vestlige

Et blik ud over en del af Santa Barbara
Ellen Olgun
Rødovre
14. okt. 2010

2 uger i Santa Barbara med bjerge og strand

Sidste år var jeg en uge i Dallas Texas. Det gav mig så meget at jeg måtte tilbage til dette storslående land og valgte Santa Barbara for mit mål denne ferie. Det har jeg bestemt ikke fortrudt og vil derfor gerne dele mine uger med andre.
Santa barbara fra havet

Ankomst til Santa Barbara

Efter en lang flytur over england ophold i LA og så videre til mit mål lander jeg i Santa Babara lufthavn. Turen fra LA var fantastisk man kunne se ud over først LA så Grand Cayon og da vi nåede Santa Barbara havde vi bjergene på den ene side og havet på den anden med byen og alle dens palmer i midten.

Lufthavne er små huse i forlængelse af hinanden, jeg skulle vente på min kuffert og havde i forvejen bestilt en taxa som var kommet han hjalp med kufferten. Da jeg havde valgt at tage et engelsk kursus i de 2 uger skulle jeg bo hos en house familie i et område der hed Goleta som lå ca en ½ times kørsel med bus fra selve Santa Barbara by.

Min housefamilie
Efter at have kørt et kvarters tid ankom vi til huset, hvor familien tog imod. Jeg fik anvist mit værelse som var pænt og nydeligt. Familien havde plads til 2 studerene og der boede en i forvejen. Familien selv var en kvinde på min egen aldre samt en stor datter. Jeg blev vist rundt i huset og vi talte om hvordan jeg kom til byen hvor skolen lå. Jeg skulle gå ca 10 mim ned til en hovedvej, hvor der kørte en bus. Den første dag kørte jeg dog med familien ind til byen.

Santa Barbara
Byen er utrolig smuk med alle palmerne, træer og blomster. Husene er i spansk stil gennem byen går State Street hvor alle butikker, cafer og ressturaner ligger. Gennem gade køre en blå bus man hoppe på hvis man ikke vil gå helle vejen ned til stranden. Ude ved stranden køre også en sådan bus som man kan komme med ud til Zoo med. Byen vrimler med forlystelser af alle slags, kunst, kultur, sport, særværdigheder som Court House og Mission. Ved vandet kan man tage med en busbåd ud og se sæler eller en båd ud på have og se delfiner eller hvaler. Man kan også tage en tur over til Santa Cruz Island.

Ture uden for Santa Barbara
Selv om man ikke har en bil er det muligt at komme en tur til Ventura eller LA med bus man kan også tage til Solvang en dansk by inde i landet. Har man mulighed for at leje en bil er det en skøn tur langs kysten til LA eller San Diago man kan også køre den modsatte vej gennem vin land.

Jeg var der i 2 uger , men vil helt sikker komme tilbage da der er så meget at se. Kan kun anbefale byen både med og uden børn ung som ældre.