Flere rejsetips om USA

Læs mere om rejser til USA

Fantastisk rundrejse i USA!
Pia
Storvorde
9. jan. 2014

Fantastisk rundrejse i USA!

I oktober 2013 var min mand og jeg på rundrejse i USA! Vi startede med 5 dage i New York, den fedeste by i verden! Det er et rigtig godt tidspunkt at rejse til NY pga vejret, der stadig byder på varme (omkring 22 grader) NY er stedet hvor der skal shoppes igennem og alle de fantastiske bygninger skal opleves! Vi tog toget til og fra lufthavnen, det er utrolig let og vi sparede omkring 60 $, det er en fantastisk tur hvor man rigtig kan følge med i hvordan man nærmer sig Manhatten og Freedom Tower!
Efter NY gik turen til Honolulu hvor vi havde 2 overnatninger! Oahu (Honolulu) er utrolig smuk, men også turistet.
Vi valgte dog øen da vi gerne ville opleve Pearl Harbor, hvilket var en fantastik oplevelse. Vi var der da de åbnede kl. 7 for at undgå kø og det var dejligt at have god plads omkring sig til at gå og kigge i den smukke park.
Herefter tog vi 5 dage til Maui, hvor vi havde lejet bil, det er meget nemt at finde rundt og en bil er et must! Vi kørte "Road to Hana" en smuk tur på et par timer hvor man kan gøre stop ved smukke vandfald, udsigtsposter over de vildeste surfersteder, regnbue træer og meget mere - her bør man sætte en hel dag af! Gå heller ikke glip af turen op af vulkanen Haleakala, mange vælger at køre derop op om natten ved 3 tiden for at se solopgangen! Der er ofte fuldstændig proppet med mennekser og ikke nemt at komme til. Tag istedet derop om eftermiddagen, og se solnedgangen, den er lige så smuk og der er ikke ret mange mennesker, så den enestående udsigt kan nydes i fred og ro.
Vi sluttede vores fantastiske rejse i San fransisco, en hyggelig og meget charmerende by, meget anderledes end NY. Kør med de hyggelige sporvogne rundt i byen og Alcatraz er et absolut must see når du er i SF. Indbyggerne er utrolig gæstfrie og man skal ikke stå med et by-kort mere end 1 minut før der er nogen der henvender sig til dig for at hjælpe!
En helfantastisk rundrejse på knap 3 uger hvor vi oplevede meget mere end vi nogensinde havde drømt om......det er bare at komme afsted.