Flere rejsetips om Florida

• En af USA's mindst besøgte nationalparker er virkelig et besøg værd

27.07.16: Jan Kronsell
    Dette rejsetip handler om en af de mindst besøgte nationalparker i USA's 48 sammenhængende stater. Dry Tortugas National Park har kun omkring 60.000 gæster om året.
  • Til træf i Leesburg

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Havde det været i Danmark, så var dette enorme mc-træf uden tvivl blevet forvist til Lars Tyndskids Mark. Men det er ikke Danmark. Det er Leesburg i Florida, hvor hele midtbyen i forbindelse med afholdelse af ”20TH ANNIVERSARY LEESBURG 2016 BIKEFEST” er forbeholdt bikere og deres mageløse maskiner.
  • Mig & Harley Florida rundt

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Vi har hjemsøgt Orlando Premium Outlet og forsynet os med mærkevarer til særdeles attraktive priser. Vi er blevet lænset for masser af dyre dollars i Universal City og Islands of Adventures.

Læs mere om rejser til Florida

Delfiner i Sea World
Christian Pedersen
Brøndby Strand
2. april 2010

14 dage i Florida - gid vi havde 14 dage mere!

I mit rejsetip vil jeg fortælle lidt om hvordan vi oplevede Florida i 14 dage, med alt fra Temaparker, NBA basket til farlige dyr og rumraketter.
Ocean Pointe View, Key Largo

Sådan startede vi

I vores famillie, som består af min kone Inge, undertegnet Christian, samt vores 2 drenge, Mikkel 12 år og Daniel 10 år, var vi blevet enige om at de måtte være på tide at komme over og se det forjættede land, som vi kun kendte fra TV. Så efter en del research på nettet, faldt valget på Florida, da det lod til at det var den del af USA som bedst kunne opfylde alle vores ønsker.
Vi var enige om at tage afsted henover skolernes vinterferie i uge 8, samt en ekstra uge efterfølgende.
Ca. ½ år før vi skulle afsted startede planlægningen af turen, til det formål brugte vi nettet, FDM's sider og Politikens "Turen går til Florida", som alle har været meget stor hjælp.
På nettet fandt vi, ca 4 måneder inden afrejse, 4 billetter fra København, via New York (New Ark) til Orlando med Continential Airlines til en ca. pris på kr. 4.200,- pr. person, med diverse afgifter m.m. Billetterne fandt vi via FDM's søgemaskine.
Vi havde set med interesse på FDM's færdige rejsepakker, men vi måtte indrømme at ved alle rejser, virkede programmet meget hårdt pakket, og virkede umiddelbart lidt stressende, så de næste 2 måneder blev brugt på at strikke vores egen pakke sammen.
Efter lidt samtale i famillien fandt vi frem til at følgende ville vi meget gerne opleve:
Mor: Sol, Afslapning, Disney, Mall Shopping
Far: Sol, Sport, Natur, Alligatorer, Rock, Rumfart
Mikkel: Wrestling, Pool, Forlystelser
Daniel: Hajfiskeri!, Pool, Forlystelser
- Så hvis I vil vide hvordan vi nåede alt dette på 14 dage, ja så læs videre her
Vores Mercury Grand Marques

Dag 1 Ankomst,...og lidt problemer

Med lidt nerver på, fløj vi fra Kbh. kl. 09.00. Vi havde desværre ikke nok erfaring med rejseskift i USA, til at vi havde hæftet os ved at den 1 time og 20 min. vi havde til at nå vores fly til Orlando, fra New Ark, nok lige var kort tid nok, den information får man nemlig ikke ved køb på en søgemaskine! Men heldigvis ankom vi 45 minutter før planlagt i New Ark, og det skulle vise sig, at efter vi havde været igennem immigrations myndigheder og security, var der præcis 45 min. til næste fly lettede. Så mit råd nr. 1 er:, sørg for min. at have 2 timer hvis I skal skifte fly i USA.
Som nævnt var Orlando vores første stop på turen. Alle hoteller havde vi hjemmefra booket via FDM, ud fra vores egne geografiske ønsker.
Vel ankommet til Orlando Int'l Airport skulle vores rejseplan stå vores første test. Var bilen som vi havde booket igennem FDM nu, klar?...ja, det var den sandelige. Vi havde booket en Full Size Chervolet Impala, med indbygget GPS (Hertz Neverlost). Men bilen som stod klar til os var en rigtig Amerikaner: Mercury Grand Marques, V8, 224 HK...Wauu, glem alt om Japanske, Tyske og Engelske biler. En rigtig flyder med cremefarvet lædersofaer og en motor der var total lydløs!
Råd nr. 2: Det kan absolut godt betale sig at bestille en bil med Hertz Neverlost GPS, omend systemet kan virke lidt forældet i forhold til en almindelig Garmin GPS, men det virker når først man har lært systemet at kende.
Hotellet vi ankom til, Orlando Metropolitan Resort, skulle dog desværre vise sig at være en kedelig oplevelse, som desværre ledte tankerne hen på Eddie Murphy filmen, "Coming to America". Vi var dog så trætte ved ankomst, at vi valgte at trodse hotellets standard og tage en overnatning. Men allerede næste morgen pakkede vi og indlogerede os på nabo hotellet, som var af meget bedre standard. De var meget venlige på hotellet vi rejste fra, og beklagede selv standarden, og efterfølgende har vi da også fået refunderet vores udlæg fra FDM for dette tvivlsomme hotel.
Råd nr. 3: Husk altid at meld det med det samme på FDM's hotline service hvis I får problemer med jeres hotel, samt få navn m.m. fra dem I taler med.
Hulk Hogan i TNA Impact Wrestling

Dag 2 og 3, Universal Studios

Første mål på rejser igennem den endeløse rækker af indbydende temaparker i Orlando, var Universal Studios og søster parken Island of Adventure. Vi havde set meget frem til dette besøg i disse parker, som vi havde valgt at prioritere højre end Disney, da vi for nogle år siden havde besøgt Disney i Paris. Og skuffede, det blev vi ikke!
Første dag brugte vi på at trisse lidt runt i Universal Studios som er den største af de 2 parker, der var masser at se på, og mange fantastiske forlystelser. Desværre var vejret ikke med os. Solen skinnede men det var altså koldt, den dag, ca. 10 - 12 grader, så vi måtte købe nogle tykke trøjer, men så fik vi da lidt souvenier.
Som nævnt har vores store søn Mikkel en passion for den meget amerikanske sport Wrestling, som er en blandet af show, brydning og, ja, rendyrket vold. Men alligevel pakket ind på bedste amerikanske vis, så det fungerer som harmløs underholdning for hele famillien.
Hjemme fra havde jeg set på Universal's hjemmeside, at der om tirsdagen skulle være live optagelse af showet TNA wrestling, med selveste Hulk Hogan i hovedrollen. Som alt andet i parken, var entreen betalt, men der var begrænset pladser, så det var med at være der i god tid. Det lykkedes heldigvis at få skaffet 4 billetter tidligt på dagen, så nu var det bare med at få tiden til at gå til aftenens show.
Wrestling showet blev en sjov og underholdende affære, hvor begge drenge sad tryllebundet og så den ene kæmpe efter den anden smide rundt med sin modstander. Og ja, Hulk Hogan er også stor i virkeligheden!
Dag 2 blev brugt på at prøve alt vi kunne komme til i begge parker. Hjemme fra havde vi tilkøbt et "Express Pas" som kun gjaldt til den pågældende dag, det kostede ca. ekstra 25$ oveni entré prisen, tilgængæld var vi sikret max. 15 minutters ventetid ved alle forlystelser, dog kun én gang pr. forlystelse, men nu havde vi jo prøvet nogle dagen før så det var helt fint. Og jeg må indrømme, det er ikke så tosset lige at springe køen over, når alle de andre står og venter i en kø på 45 min.
Favoritterne blandt forlystelserne var, i uvilkårlig rækkefølge: Spiderman, Men in Black, Simson Ride, Jimmy Neutron, Twister, Jaws, E.T, Terminator, Shrek 4D og Revenge of the Mummy.
Råd nr. 4: Husk hvor I parkere bilen, hvis I tager i Universal....
Hele familien i Magic Kingdom

Dag 4: Epcot og Magic Kingdom

Denne dag var egentlig kun afsat til Disney parken, Epcot, som er en forlystelses park som er baseret på viden, technology og de fremtidsmæssige aspekter, hertil krydet med et "land" bestående af flere miniature kopier af andre lande, dog ikke Danmark!
Vi havde købt entrebilletter hjemmefra via internettet, ligesom vi havde til alle de andre parker. Alligevel besluttede vi os dog til at tilkøbe et såkaldt "Day hopper pas" ved indgangen tl Epcot, hvilket gav os mulighed for at besøge en af de andre Disney Parker samme dag, i samme pris. Og det viste sig at være et godt valg. Som dagen skred frem og de, iøvrigt rigtig gode forlystelser blev prøvet, begyndte det nok at blive lige lidt for "langhåret" for drengene, og da deres Mor samtidig begyndte at mumle lidt om Tornerose m.m., blev vi enige om, at forlade Epcot og tage den direkte Monorail til Magic Kingdom (Disney Land), og det fortrød vi ikke, udover at vi nok godt kunne have brugt en hel dag der. Magic Kingdom er en sikker vinder, uanset alder!
Vi sluttede en lang dag af, men at tage Monorailen retur til Epcot, hvor vi overværede det flotte afslutnings fyrværkeri og laser show, inden vi satte os i bilen, med 2 trætte unger på bagsædet og tog hjem.
Råd 5: Disney's Fast pas er samme princip som Universal's Express pas, og er et must hvis I vil undgå lange køer!
Orlando Magic fans

Dag 5: Sea World og NBA Basket

Femte dagen havde en lidt skrap tidsplan, da vi både skulle nå Sea World fra morgenstund, samt en NBA Basketkamp om aftenen, som stod højt på min personlige ønske liste.
Sea World viste sig at være et rigtig hyggeligt og sjovt bekendtskab, som trods mange mennesker, virkede dejligt afslappende, ligesom en tur i ZOO.
Der var masser af flotte shows med alt ligefra Søløver og oddere, Delfiner og hvaler samt selvfølgelig parkens stjerne Shamu, den store spækhugger og dens artsfæller. Det er fantastisk at se hvor dresserede disse store dyr er, men det kan åbenbart gå galt, hvilket vi fik beviset for få dage efter vores besøg da en af spækhuggernes trænere mistede livet i et angreb fra en af spækhuggerne. Meget tragisk og uhyggeligt må man sige!
Blandt de mange store oplevelser denne dag, var fodring af Delifiner som begge vores drenge satte stor pris på. Der blev oveniøbet mulighed for at kæle og klappe disse fantastiske dyr. Det var stort!
Efter en hurtig tur hjem på hotellet, var det tid til dagens næste begivendhed, Basket Ball. Hjemmefra DK, havde jeg bestilt billetter til NBA kampen, Orlando Magic - Dallas Mavericks, på Orlando's hjemmebane Amway Arena. En imponerende sportshal med ca. 20.000 siddepladser.
Og lad mig bare sige det som det er, det var bare så stort, så amerikansk og så underholdende!
Vi har set mange sportsbegivenheder hjemme i Danmark, men at se en "ægte" amerikansk sportsbegivenhed, skal man altså unde sig selv, hvis man bare er lidt bidt af sport. Det kan ikke beskrives godt nok, det skal bare prøves! Jeg synes at jeg så min kone ud af øjenkrogen smilende, men lettere hovedrystende, imens drengene og jeg sad med hver vores overdimensioneret skumgummifinger og heppede på "Magic".
Råd 6: Billetter til sport kan købes online på www.ticketmaster.com, eller direkte på holdets egen hjemmeside.
Lidt af udvalget på stranden

Dag 6 og 7: Afslapning i Fort Myers

Efter 5 hektiske dage i Orlando, vidste vi at det måtte være tid til lidt afslapning. Derfor var valget faldet på Cape Coral, Fort Meyers, som ligger ca. 2,5 times kørsel vest for Orlando.
Målet med Fort Myers var et besøg på de to øer, Sanibel og Captiva Island. To øer som skulle være meget smukke, stille og med en fantastisk mulighed for at gå på muslingejagt. Jeg kan varmt anbefale et besøg her, og samtidig at man sætter sig lidt ind i disse to øer fx. via Politikens rejseguide.
Vi havde lidt problemer med at finde vores hotel i Cape Coral, men det lykkedes det sidst. Cape Coral ligger ved Fort Myers Beach, ca. ½ times kørsel fra Sanibel. Det er noget billigere at bo her end på selve Sanibel og Captiva, så derfor var valget faldet her. Men det var et super dejligt hotel.
Efter aftensmad på den lokale "Wendy's" og en god nattesøvn, vågnede vi op til dejlig varme, endelig. For det var lige lidt koldere en vi havde håbet på i Orlando.
Vi brugte ca ½ time på at køre ud til den første Ø, Sanibel. Vi fandt en P-plads tæt ved stranden, og begav os spændt ud i sandet, med smuk udsigt over Golfkysten. Og fuldstændig som vi havde læst os til, skulle vi bare ned til vandkanten, før der lå et bælte af de smukkeste muslinge skaller så langt øjet rakte, så blev der ellers samlet på livet løs. Alt imens vi gik og beundrede muslinger dukkede et par delfiner op ude i vandet, et fantastisk syn, og der skulle heller ikke gå lang tid, før en flok Rokker kom tæt på os, tilsyndeladende lokket af nogle sten og sand Daniel gik og smed i vandet. Endnu en stor oplevelse.
Efter en god gåtur fandt vi en meget hyggelig restaurant, hvor vi fik lidt frokost, eller skal vi sige meget, for den portion Nachos jeg bestilte måtte da være beregnet til hele familien, rent størrelses mæssigt. Efterfølgende gik turen til Captiva som var mindst ligeså smuk, vi sluttede turen ved den smukke Tarpoon Bay, og kørte herefter hjem. En dejlig afslappende dag var det.
Råd 7: Kom tidligt på dagen, for der er begrænset med P-pladser på strandende på Sanibel og Captiva.
Ocean Pointe View, Key Largo

Dag 8: Tværs igennem Florida

Efter en dejlig dag ved stranden, var det tid til vores næste stop på turen Key Largo. Et ophold vi alle så meget frem til, da resortet vi har valgt, som hed Ocean Pointe View, så meget lækkert ud, og vi blev ikke skuffet!
Der skulle dog en længere køretur til, på ca. 3 timer, da vi skulle via I75 til Miami på Østkysten og derfra Sydpå til Key Largo. Nu har jeg altid ønsket mig at prøve at køre på en af disse typiske endeløse amerikanske veje, og det har jeg så prøvet nu,...Gab! 2 timer med siv og sump på begge sider, var ikke specielt spændende. Det blev det dog da jeg efter at have hørt på drengene tælle alligatorer fra bagsædet, besluttede mig for at sænke farten, så de kunne få bekræftet at der kun var tale om træstammer,... men det viste det sig ikke at være ved nærmere eftersyn!...Ok, det var ikke her man skulle stoppe hvis man var trængende.
Nå, men langt om længe ankom vi til Key Largo, og der var lige så dejligt som vi havde håbet på!
Råd 8: Glem spontane toiletbesøg, planlæg dem med børnene når muligheden er der.
Key West

Dag 9 og 10: Pool og Key West

Den første hele dag vi havde på Key Largo var også den vejrmæssige bedste på turen, ca. 25. grader, så der var ingen tvivl om hvad dagen skulle bruges på. Mor ved poolen og drengene og far på hotellets tennisbane, indtil det blev for varmt og herefter blev resten af dagen brugt i poolen. Sidst på dagen gik turen til det lokale store super marked Winn Dixie, et fantastisk supermarked, men lækker delikatesser og alt hvad hjertet kunne ønske på hylderne. Der blev købt ind i stor stil til vores lejlighed, hvor vi havde eget køkken. Sukker og fedtindhold i de varer vi købte skal vi nok bare glemme.
Næste dag havde vi bestemt os for den obligatoriske tur til Key West, en lang men speciel og køn tur på ca. 2 ½ time fra Key Largo.
Key West var meget fascinerende, og meget overrendt af turister, ligesom os selv..! Vi voksne blev begge enige om at det var en oplevelse at se disse gamle huse i Caribisk og Cubansk stil, og Hemmingways hus fik vi da også et glimt af, men det kørte vi hjem sådan lidt med fornemmelsen; been there, done that!, måske lidt sådan udenlandske turister har det med den lille havfrue!
Råd 9: Kør til Key West når I alligevel er i nærheden, så ærger I jer ikke over I ikke gjorde det!
En "dille" taget fra Air-Boat

Dag 10: Everglades

Idag havde vi besluttet os for at udforske Everglades som er en kæmpe nationalpark bestående af sump og mangrove, som dækker det meste af det sydlige Florida. Vi valgte derfor at besøge Everglades Alligator Farm, som ligger en lille times kørelse fra Key Largo, og det blev en fantastisk dag for hele famillien.
Vi startede med at gå rundt i en mindre dyrepark, hvor der var masser af alligatorer og Krokodiller. Everglades er det eneste sted i verden hvor disse 2 dyr lever sammen! Efter at have brugt meget tid på at studere disse fantastiske dyr, tog vi tur på en såkaldt Air-Boat, ud igennem de endeløse sumpe. En fantastisk tur med fuld speed på, i et stykke enestående natur. Og lidt skræmmende at se et par alligator øjne drive forbi ganske kort fra ens plads i båden. Derudover var der masser af ørne, skildpadder og andre spændende dyr der levede frit.
Råd 10: En Air-boat tur i Everglades er et must i Florida!
Dagens fangst

Dag 11: Hajfiskeri

Da vores yngeste søn Daniel, er bidt af en gal lystfisker havde jeg lovet ham, at når nu vi kom til Florida Keys, skulle vi til Islamorada, som er kendt som lystfiskernes paradis.
På The Keys har du to muligheder for at fiske som turist. Du kan tage en såkaldt party boat, som bedst kan sammenlignes med en større kutter, hvor du sammen med 20-30 andre kan prøve lykken på dybt vand for omkring 40-50$, eller du kan booke en lokal fisker i egen båd, men det er dyrt, omkring 400$ for ½ dag. Jeg havde valgt den sidste løsning, da disse turist partybåde ikke havde det bedst ry, hvad jeg kunne læse mig til. Istedet havdet jeg fundet Capt. Bou Bosso, via nettet, som var en ung, sympatisk fyr der var født og opvokset på Islamorada, og kendte havet som sin bukselomme. Dagen før vi skulle på tur, havde jeg aftalt via mail at jeg skulle ringe til ham, så vi kunne aftale nærmere. Vi blev enige om at tage på Hajfiskeri på "shallow" water, dvs. lavt vand i Atlanten, ungerne og jeg var meget spændte!
Vi mødtes på hans lille Marina og satte os til rette i hans lille 4 personers speed-båd (moren var hjemme blev hjemme ved poolen) og så fik den ellers en spand kul derudaf, imens vi kunne sidde og nyde naturen, pelikanerne og de lækre huse på stranden, det var lidt lækkert.
Vi fandt vores førte fiskeplads, og Bou hjalp til med at rigge vores stænget til med MEGET store levende rejer, og der skulle ikke gå lang tid før første hug kom. Mindsandten om et ikke var en flot Hammerhaj på lidt over 1 meter. Bou landede den for os, og vi fik set på det noget frygtindgydende tandsæt, inden den fik sin frihed igen. Der gik ikke lang tid inden næste haj bed på, men den mistede vi desværre. Mindsandten om vi ikke også fik både en Barauda og en Bonefish på, men dem mistede vi desværre også. Herefter skete der det, som enhver fisker desværre kender til, at der er intet som gider at bide, og sådan var det resten af dagen, selvom vi prøvede flere pladser. Surt, når nu vi var der. Daniel var også noget skuffet, da hajen blev fanget af Mikkel, hans storebror som ikke interessere sig for fiskeri, men sådan er verden nu engang. Det hjalp dog lidt på humøret at vi blev passet op af en flok på 4 delfiner på vej hjem, et fantastisk syn!
Råd 11: Hvis du skal fiske så check nettet. Der er mange muligheder, men husk at regn med drikkepenge. 20% af 400$ er også en slags penge!
Islamorada ved solnedgang

Dag 12: Afsked med Key Largo

Så blev det tid til at tage afsked med vores dejlige resort på Tavenier, ved Key Largo. Aftenen før havde vi spist en skøn seafood middag, på en dejlig restaurant, Milemarker 88, på Islamorada og nydt den skønneste solnedgang vi nogensinde har set.
Det var meget svært at tage afsked med dette paradis, men turen skulle nu gå videre til næste opleveles i Cocoa Beach, dog lige med en planlagt afstikker til Gallaria Mall i Fort Lauderdale hvor der skulle handles i Apple Store.
Turen fra Key Largo til Cocoa Beach, som ligger Nord på, oppe af Øst kysten tog godt 5 timer inkl. shopping i Fort Lauderdale.
Råd 12: Elektronik er billigt, men Apple's Iphone er altid Sim-låst til AT&T, så kan nok ikke betale sig. Men gør et kup med fx. en Ipod Touch
Klargøringshallen til Rumfærgen

Dag 13: Kennedy Space Center

Målet ved at tage til Cocoa Beach var et besøg i Kennedy Space Center. Det var en helt fantastisk oplevelse hvor vi både fik set rumfærgen som var ved at blive klargjort til opsendelse, Saturn V raketten som bragte Apollo misionerne til månen, de store affyringsramper, masser af alligatorer og meget mere. Det et fantastisk udflugtssted for hele famillien, hvor der samtidig er meget at lære for børnene, om det som vi idag måske bare betragter som den største naturlighed, at vi færdes i rummet. Et besøg på mindelunden for alle de astronauter som har måtte lade livet for rumforskningens skyld, sætter tingene lidt i perspektiv og giver selv børnene noget at tænke over.
Vi valgte at besøge visitor complexet, og tog herfra en bustur ud i det enorme areal, Kennedy Space Center dækker over, da vi kun havde en ½ dag, fravalgte vi Astronaut Hall of Fame, men vi kunne snildt have brugt en ½ dag mere.
Vi har efterfølgende efter hjemkomst, måtte købe DVD'en med filmen Apollo 13, for at imødekomme drengenes store interesse for denne næsten fatalt mission til månen, så lærerigt var det absolut, også for børnene.
Råd 13: Afsæt en hel dag til Kennedy Space Center, og se om du kan koordinere det med en "launch" Tjeck Nasa's hjemmeside.
Ægte KISS scenedragt på Hard Rock

Dag 14: Tid til at drage hjem....., ØV

Ja det måtte jo slutte på et eller ander tidspunkt. Vi sluttede vores dejlige tur af, men at tage en tur på verdens største Hard Rock Cafe, som ligger i ved Universal Studios i Orlando, da vi nu alligevel var havnet i Orlando igen, til den sidste overnatning.
Det var en rigtigt hyggelig aften, hvor vi efter en dejlig gang spareribs, brugte en times tid på bare at gå rundt og se på diverse genstande fra berømte musikere, fra Beatles og Elvis til ABBA og KISS, det var meget stort,...

Jeg håber at denne rejsebeskrivelse kan hjælpe jer andre lidt på vej med nogle tip, da jeg ihvertfald havde stor nytte af at læse om andres oplevelser i Florida, inden vi tog afsted.

God tur,
Familien Pedersen

Kommentarer til rejsetips om Florida

Vil gerne kontaktes

05/12 2010 Andreas Andersen
Hej christian Rigtig god rejsebeskrivelse. Du må meget gerne kontakte mig du kan de mine oplysninger på miamisobe.dk

Hej Fam. Pedersen

08/07 2010 Christian Pedersen
Nu er I måske allerede rejst når jeg sender dette svar, men alligevel, og til gavn for andre også. Det kan klart bedst betale sig at bestille billetter til diverse temaparker hjemmefra. Det er for det første billigere, og nogle gange kører der specielle tilbud på de forskellige parkers hjemmeside, fx. kan man købe til flere parker på én gang til ekstra nedsat pris. En anden ting er at man slipper for at stå i kø for at købe, og kan istedet bare gå direkte til (den næste kø) indgangen. Omkring Island of Adventure / Universal Studios, vil jeg klart afsætte mest tid til Universal, men nu var Harry Potter så heller ikke åbent endnu, da vi var der. Husk at bestil express pas til en af dagene, da der sikre max. 15. min ventetid, men husk antallet af express pas er begrænset, så dem skal man ihvertfald nok booke hjemmefra i højsæsonen. God tur.

Vi glæder os

14/06 2010 Birgitte
Hej Familien Pedersen Tak for en dejlig rejsebeskrivelse og de gode råd. Vi er selv på vej til Miami og Orlando. Vi har 9 dage i Orlando og har planlagt at se Disney Magic Kingdom og Islands of Adventure, den sidste pga. den nye Harry Potter park. Vi glæder os helt vildt. Vi har været en del i tvivl om køb af billetter. Er det bedst at købe dem hjemmefra? Vi regner med at bruge 1 dag i Magic Kingdom og 1 dag i Islans og Adventure og 1 dag i Kennedy space. Vores piger er 12 og 15 år og vil også gerne ud og shoppe. Hilsen Fam.pedersen

Hej Anne

20/05 2010 Christian Pedersen
ja, der er jo lige økonomien også,.... puh-ha!. Jeg vil sige at alt i alt lå det vel på omkring 60.000,- og lidt ekstra oveni. Jeg vil også retfærdigvis sige der ikke blev sparet. Og børnene fik deres vilje, for det meste. Jeg tror heller jeg ville spare sammen et ekstra år, end at tage afsted velviden at der er noget man ikke kan/har råd til, når nu man er taget så langt. Men lige et råd. Sørg for at samle kupon hæfter, de ligger overalt. Og der er faktisk gode penge at spare på alle muligheder ting og sager.

Hej igen Christian

18/05 2010 Anne
Tak for dine gode råd - jeg har indtil videre booket hoteller på øst og vestkysten, både alm. hotelværelser, men også hotellejligheder så vi har køkken med mere. Jeg brugte dit råd om at læse anmeldelserne og det satser jeg på holder :-) Jeg tror ikke jeg sparer noget på selv at booke - men synes at det er sjovt at finde hotellerne selv. Jeg prøver også undervejs at finde ud af hvor meget det hele kommer til at koste - hvad kostede ferien (i runde tal) for jeres familie? Mvh Anne

Hej Anne

06/05 2010 Christian Pedersen
Nu er der jo mange hoteller at vælge imellem, men hvis du lige skal have en bedømmelse af vores er de her:Orlando Metropolitan Resort, 8444 Int'nl Drive, Orlando: Glem det!Radisson, samme adresse som ovenstående: Ok til prisen. Det er nok begrænset hvor meget tid man alligevel skal bruge på et hotel værelse i OrlandoAmerisuites Orlando Northeast, 7500 Augusta National Drive, Orlando: Typisk lufthavns hotel, ok til 1 overnatning, men så heller ikke mere.Coral Bridge / Roberts Inn & Suites, 9200 College Parkway, Cape Coral: Dejligt fredligt hotel, god lobby med fri internet. God beliggenhed for besøg på Captiva og Sanibel Island.Ocean Pointe Suites, 500 Burton Drive, Key Largo: Super skønt sted, betal lidt mere og få udsigt over havet. Eget køkken i lejlighederne, og der ligger et fedt supermarked i nærheden. Kan virkelig anbefales, og bliv der nogle dage! Stranden er ikke noget værd pga. af skarpe sten og giftige jellyfish (vandmænd), men der er en god pool. God beliggenhed for resten af Keys og Everglades.Best Western Ocean Beach & Suites, 5600 North Atlantic Avenue, Cocoa Beach: Lidt mere motel end hotel, men absolut ok til prisen. Ligger lige ud til østkystens største surferstrand, og i første parket til Cape Canavaral, i tilfælde af man skulle være heldig at være der samtidig med en raket/shuttle opsendelse. Tæt på Kennedy Space Center, og Orlando.Prøv forøvrigt at se www.tripadvisor.com, der er ofte et mønstre i de anmeldelser folk har givet hoteller og forlystelser, fandt jeg ud. Dvs. mange dårlige anmeldelser, så er der nok noget om det.Prøv også at sammenlign hvad I selv skal betale via fx. hotels.com og rejsebureau. I vores tilfælde var forskellen så lille at jeg valgte at lade FDM travel booke, det gav mig lidt mere "ro" i sindet.God tur!!

Hej Christian

02/05 2010 Anne
Det lyder som en fantastisk skøn tur - jeg har fået flere gode ideer - vi (2 voksne og 2 børn) skal nemlig selv afsted i 16 dage i juli - flyver til og fra Miami og har lejet bil. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke gode hoteller i har boet på undervejs, da vi selv booker alle overnatninger hjemmefra. Mvh Anne

Hej Gitte

30/04 2010 Christian Pedersen
Følgende forlystelser bookede jeg via nettet: Universal/Island of adventure + Express pas, Epcot, Sea World samt billetter til Orlando Magic, Basketball. Umiddelbart skal du bare gå ind og søge på de respektive steders hjemmesider, her kan du booke dine adgangsbilletter og printe dem ud. Jeg vil skyde på du sparer 10-15% i forhold til, hvis du køber dem ved indgangen. Derudover slipper du også for at stå i kø for at købe. Billetterne kostede ca: Universal, 2 parker, 3 dages adgang, kr. 4.000,- -Hertil skal lægges Express pas evt. til 1 dag hvis det ønskes (anbefales). Sea Woirld, 1 dag, kr. 1.500,- Epcot, 1 dag, kr. 1.500,- Basketball, kr. 800,- Alle priser er i dk.kr. for 2 voksne og 2 børn. Men der er rigtig mange muligheder for at kombinere billetterne, og købe flere dage med ekstra rabat, og når I kommer er der jo også en del vandland i Orlando som så fede ud, der er åbne. Så brug noget tid på de forskellige hjemmesider og find den løsning der passer jer. Det kan godt betale sig. Jeg har læst herpå siden at man kan købe ubrugte billetter forskellige steder i Orlando til billige penge. Pas på med det, da der stort set alle steder kræves biometrisk aflæsning (scaning af fingeraftryk), så systemet kan genkende jer på 2. dagen. Ganske smart. Håber I får en god tur.

Hej Christian

29/04 2010 Gitte Reinbach
Rigtig god rejsebeskrivelse... Vi rejser selv til Florida i Juli/August..det er første gang vi skal derover. Kan du ikke forklare lidt mere om hvordan i gjorde med at bestille billettet til div. forlystelser hjemmefra.. og hvad med priserne på disse forlystelser ?? hilsen Gitte

Jeg bliver helt misundelig ;o)

17/04 2010 Christian Pedersen
...du kan rolig glæde dig - god tur!

Nu glæder jeg mig da endnu mere til vi skal afsted... :-)

14/04 2010 Lene
Når man aldrig har været der og ved det er stort det vi skal over til, så var det faktisk godt lige at læse jeres beretning, og så glæder jeg mig endnu mere.

14 dage mere

12/04 2010 Paul Aavang
Jeg synes det lyder som en total fed tur og tak for de fine råd..!!!