Flere rejsetips om Florida

• En af USA's mindst besøgte nationalparker er virkelig et besøg værd

27.07.16: Jan Kronsell
    Dette rejsetip handler om en af de mindst besøgte nationalparker i USA's 48 sammenhængende stater. Dry Tortugas National Park har kun omkring 60.000 gæster om året.
  • Til træf i Leesburg

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Havde det været i Danmark, så var dette enorme mc-træf uden tvivl blevet forvist til Lars Tyndskids Mark. Men det er ikke Danmark. Det er Leesburg i Florida, hvor hele midtbyen i forbindelse med afholdelse af ”20TH ANNIVERSARY LEESBURG 2016 BIKEFEST” er forbeholdt bikere og deres mageløse maskiner.
  • Mig & Harley Florida rundt

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Vi har hjemsøgt Orlando Premium Outlet og forsynet os med mærkevarer til særdeles attraktive priser. Vi er blevet lænset for masser af dyre dollars i Universal City og Islands of Adventures.

Læs mere om rejser til Florida

Freedom of The Seas ved Haiti
Jan Jensen
København
5. jan. 2009

8-dages krydstogt med verdens største skib

Vi var med verdens største krydstogtsskib rundt i Caribien og Mexico.
Freedom i Miami havn

Planlægning er vigtig.

Efter en god planlægning med FDM-Travel, rejste vi om lørdagen i slutningen af september til Miami, hvor vi skulle påmønstre Freedom of The Seas. Turen gik helt efter planen og vi ankom til Miami kl. 1400 lokal tid efter en tur over Atlanten. Efter en større kontrol i lufthavnen, hvor vi fik taget billeder og fingeraftryk, ankom vil til vores hotel i downtown, så vi var centralt placeret i Miami.
Allerede ved starten mødte vi de gæstfrie amerikanere, der var utrolig hjælpsomme. Vi var på den lokale brandstation og i "The Mall", hvor vi fik set det lokale Miami, som overvejende er latinamerikanere.
Dagen efter gik vi en morgentur, hvor vi første gang fik set Freedom of The Seas, der netop var ankommet til havnen. Skibet er verdens største krydstogtsskib og med en længde på 339 m fyldte det godt i havnen
Labadee

Turen

På skibet havde vi bestilt en udvendig kahyt med balkon, hvor vi hver morgen nød vores morgenmad. Da alt maden er gratis ombord, så kunne man altid bestille roomservice uden beregning. Det eneste man skulle betale for på hele turen var drikkevare og "tips". Da vi havde betalt drikkepenge på forhånd hjemmefra, så var det kun ens egen samvittighed, der bestemte hvornår man ville betale lidt ekstra. Maden og servicen har vi aldrig før oplevet så høj, og vi er ellers forvente, så det var en stor oplevelse i sig selv. Man siger, at man tager 1 kg ekstra på om dagen og det var ikke helt ved siden af, medmindre man gjorde brug af den 400 m lange løbebane på øverste dæk. Turen gik fra Miami til Haiti, hvor Royal Caribbean havde deres egen strand i Labadee. Her blev der på stranden serveret mad i 40 graders varme. Omaftenen bød kaptajnen velkommen med champagnefest og dans, hvor galla påklædning var påkrævet.
Mexico

Rund i Caribien

Efter Haiti gik turen videre til Jamaci, hvor vi hjemmefra havde bestilt en tur med delfiner og en vandretur op af Dunns Riverfall. Begge ture var en fantastisk oplevelse og kan varmt anbefales. På Dunns Riverfall skal man dog huske at købe specielle vådsko, ellers er turen livsfarlig.
Herefter sejlede skibet videre til Caymen Island, hvor vi var ude og dykke sammen med Stingrays, som er helt enestående. Efter denne oplevelse gik turen videre til det sidste stop, som var Mexico. Her var vi ude at se Maya indianernes tempel, men det var ikke pengene værd. Turen var lang og tiden på stedet kort, så vi ville hellere havde brugt tiden i Cozumel.
Efter Mexico gik turen over Mexico golfen og til Miami, hvor vi ankom tidligt søndag morgen. Herefter var det kun at flyve hjem til København via Paris.
Det var første gang vi var på krydstogt og det er ikke sidste gang. Vi er blevet bidt af denne form for luksusferie, som dog ikke er helt billig. En god ide er at betale drikkepenge hjemmefra, så man ikke skal betale så meget under turen. Freedom of The Seas er et af verden flotteste skibe og det har alt, så man kan sagten få tiden til at gå, også selv om man har børn med. Det er aktiviteter for alle og Royal Caribbean har fantastisk underholdning for alle. Vi oplevede både musical, tryllekunstner og stor isshow.

Krydstogt, Krydstogt

Kommentarer til rejsetips om Florida

Spørgsmål

03/01 2011 Marcus
Hvad kostede det i alt for krydstogtet og flyveturen?

krydstogt i Caribien

20/04 2010 Gitte Christensen
Vi har lige været på en uges krydstogt fra Miami med Royal Carribean. Det var fantastisk. Maden var super, service super, kahyt med balkon flot og besætningen flinke og shows om aftenen er også utrolige professionelle. Båden er fantastisk, der er så meget at lave ombord, at en uge er for lidt. Ja, man bliver stærkt afhængig af denne rejseform. Glæder os til næste gang.

det østlige caribien

09/07 2009 mariann ettrup
d.24/10-09 sejler vi ud fr a Miami til det østlige caribien, vi er 2 "gamle" med vores 2 voksne piger på 21 og 19. vi skal sejle i 8 dage og skal se puerto rico, st.maarten st. thomas og labadee på haiti. Vi glæder os, men er også lidgt nervøse for hvor indviklet det mon er at komme ind i usa, hvor svært er det at komme ombord , er det indviklet at finde ud af det hele om bord o.s.v

Krydstogt/Florida

06/02 2009 Kirsten Bruun Petersen
6/2-2009 Jeg kan kun give de 2 skribenter ret - et krydstogt er en enestående oplevelse, måske især med så store of flotte skibe, som Royal Caribbean råder over. Vi var selv på samme tur sidste år, dog med det lidt nyere - Liberty of the Seas. Det er utroligt at man er 3.600 pas. og 1600 crew, og man mærker det overhovedet ikke. Vi tilbragte hele januar i Florida. Først 1 uge på Pompano beach, Fort L. - 1 uge på krydstogt til vestlige Caribbean og 2 uger rundrejse i Florida i lejet bil med start i key West. Dernæste The Evergldes - Orlando området etc. Oplevelsen var så stor, så vi allerede her d. 20/2-09 tager afsted igen. Denne gang til det østlige Caribbean med Freedom Of the Seas. Det glæder vi os meget til. Vi kan kun sige - det skal prøves!

Verdens største ?

06/02 2009 Tom Hansen
Det der med verdens største skal tages med et gram salt . Vi var i efteråret ude med et søsterskib til Fredom of The Seas, nemlig Independence Of The Seas som er bygget i 2008. Et fantastiskt skib, stort ja men ikke lige så stort som Oasis Of The Seas som begynder at sejle her i 2009. Det er 360 m. langt 47 m. bredt. Der er 2700 kahytter og plads til 5400 passagerer som kan boltre sig på 16 dæk. Dette enorme skib begynder at sejle krydstogter i Caribien til efteråret med udgangspunkt fra Ft.Lauderdale. Så dette er verdens største Krydstogtskib så længe det varer.

Florida/ miami og Ft. lauderdale

13/01 2009 John Mohr Isborg
Vi har selv planlagt at rejse med Freedom of the sea til September men vi har dog valgt at tage 4 dage i Miami og derefter ud og sejle, herligt, jeg har selv tidligere været i Miami jeg har også besøgt Ft. lauderdale som nok er en lidt mere spændende by efter min mening min kone har ikke været der før men tilgengæld glæder i os rigtig meget til det bliver Septerber. når jeg syntes at Ft. lauderdale er mere spændende er det fordi turen ud i everglates med Buggy Creek Airboats er en blændende oplevelse ligeledes er en tur i kanalen ved de enorme villaer eller man skal måske kalde dem paladser som skuespillerne bo i eller bare ejer, det er virkelig en oplevelse. har man så 1 dag eller 2 er det jo også sjojt at tage til Orlando det er " kun" 325 km fra Ft. lauderdale og så se disneyworld, for ikke at forglemme cape canaveral og Kennedy Space center. men bevares Miami er ganske givet unægtelig en meget stor oplevelse, så for vores part kan vi kun sige det er stærkt vanedande, det er vores 3 krydstugt. men tilgengæld ikke det sidste, til næste år er det det Græske øhav.