Flere rejsetips om Florida

• En af USA's mindst besøgte nationalparker er virkelig et besøg værd

27.07.16: Jan Kronsell
    Dette rejsetip handler om en af de mindst besøgte nationalparker i USA's 48 sammenhængende stater. Dry Tortugas National Park har kun omkring 60.000 gæster om året.
  • Til træf i Leesburg

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Havde det været i Danmark, så var dette enorme mc-træf uden tvivl blevet forvist til Lars Tyndskids Mark. Men det er ikke Danmark. Det er Leesburg i Florida, hvor hele midtbyen i forbindelse med afholdelse af ”20TH ANNIVERSARY LEESBURG 2016 BIKEFEST” er forbeholdt bikere og deres mageløse maskiner.
  • Mig & Harley Florida rundt

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Vi har hjemsøgt Orlando Premium Outlet og forsynet os med mærkevarer til særdeles attraktive priser. Vi er blevet lænset for masser af dyre dollars i Universal City og Islands of Adventures.

Læs mere om rejser til Florida

A dream come thru
Pierre Nummelin
Borup
27. nov. 2013

A dream come thru

Vi stod forventningsfulde op kl 05.45 til en smuk solbeskinnet dag og fik gjort os alle klar til afgang til Disneyland. Efter råd fra feriehus udlejnings damen, så havde vi sørget for at have snacks, sandwiches og drikkevarer med.
Det viste sig også at være super - vi sparede både penge og tid på den måde! Der er rimelig dyrt i Disneyland!
Det var en fantastisk, enestående dag. Det var en drøm der gik i opfyldelse for alle - uden undtagelse. Lige fra vi parkerede og rejsen ind til selve Magic Kingdom begyndte med et lille tog, der tog os ind til første indgang. Herfra blev vi sejlet ud til selve Magic Kingdom parken og så var vi der - der hvor Mickey, Fedtmule, Chip og Chap, Pluto, Peter Plys, Dumbo og Peter Pan bor :) Det var magisk at se slottet og paraden med alle ikonerne. Vi var der da de åbnede kl 08.00 og det var super godt, da vi nåede at prøve en del ting inden der kom alt for mange mennesker. Din indgangsbillet er et plastikkort, mangen til et kreditkort og det virker også som "fast track", hvor det er muligt at springe kø'en over, kan kun anbefales at bruge, det virker rigtig godt.
Fyrværkeri

4. of July

Det var 4. July, hvilket er Amerikas uafhængigheds dag (Independence day) så amerikanerne havde selv fri og de havde gjort ekstra meget ud af dagen. Kl 14.00 trak det voldsomt op til en gang regn og torden og det fik vi da også lige, skal jeg love for. Torden lyn og SÅ et subtropisk regnskyld der varede ca en time. Det var så voldsomt at vandet væltede op af kloarkerne og alle attraktioner blev lukket. Vi søgte ly sammen med mange andre ved en af attraktionerne og ventede til det var overstået. Vi spiste aftensmad lidt tidligt og fandt faktisk en stille krog hvor vi havde rimelig ro til at spise. Vi prøvede en enkelt rutchebane mere og så gik vi rundt og kiggede indtil kl 20 - der satte vi os ned foran slottet og ventede på at kl skulle blive 21 hvor 4th of July fireworks show skulle begynde: Celebrating Amerika- Music in the sky! Vi sad der og ventede forventningsfulde sammen med flere tusinde andre mennesker fra hele verden. Kl blev 21 og showet gik igang. Det var virkelig magisk, ingen af os har nogensinde set SÅ storstilet fyrværkeri før, til ligeså storslået musik. Gamle storslåede amerikanske nationale musik stykker som fejre den amerikanske nation og deres flag og så blev slottet belyst med stjerner og fyrværkeriet lyste himlen og med røde, hvide og blå farver! Får helt gåsehud bare af at skrive det her....det var det mest fantastiske vi nogensinde har set.
Paradeshow

Fantastisk

Da showet var slut begav vi os mod udgangen sammen med mange tusinde andre mennesker. Det tog sin tid, men hvis der er noget Disney er gode til så er det at håndtere mange mennesker. Der var styr på det og de guidede alle roligt, utrolig struktureret og med KÆMPE smil på, i de retninger vi skulle. Færgen var klar og de små toge ud til parkeringspladsen kørte i pendulfart. Og så ud af Disneyland af den samme 8 sporede motorvej som vi var kommet ad om morgenen.
Den fedeste dag blev afrundet med en kold øl til mor og far, og ungerne fik lov til lige at bruge 20 min på at kigge på og lege med deres suveniers!