Flere rejsetips om Florida

• En af USA's mindst besøgte nationalparker er virkelig et besøg værd

27.07.16: Jan Kronsell
    Dette rejsetip handler om en af de mindst besøgte nationalparker i USA's 48 sammenhængende stater. Dry Tortugas National Park har kun omkring 60.000 gæster om året.
  • Til træf i Leesburg

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Havde det været i Danmark, så var dette enorme mc-træf uden tvivl blevet forvist til Lars Tyndskids Mark. Men det er ikke Danmark. Det er Leesburg i Florida, hvor hele midtbyen i forbindelse med afholdelse af ”20TH ANNIVERSARY LEESBURG 2016 BIKEFEST” er forbeholdt bikere og deres mageløse maskiner.
  • Mig & Harley Florida rundt

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Vi har hjemsøgt Orlando Premium Outlet og forsynet os med mærkevarer til særdeles attraktive priser. Vi er blevet lænset for masser af dyre dollars i Universal City og Islands of Adventures.

Læs mere om rejser til Florida

Tur med airboat i Everglades
Kristina
Odense
28. nov. 2010

Florida, here we come again..

For 3. gang er vi taget til Florida som er vores favoritferiested.
Her er vilde oplevelser, varme, lækre strande, fede biler og ikke mindst meget venlige mennesker.
Mikela på 5 år holder en alligator, fik alligatorbamsen ovenpå..

Everglades, masser af vilde dyr

Vejen til Everglades "Alligator Alley" levede fuldt op til sit navn. Vi så masser af alligatorer svømme i vandet langs vejen. Vi valgte at køre ud til "Billies Swamp" hvor vi fik en masse oplevelser.

Vi var ude og sejle i airboats, vi så show med forskellige vilde dyr som af den ene eller anden årsag havde været sårede og indianerne som arbejdede på stedet havde taget sig af dem og de deltog nu i showene.
Der var forskellige pungdyr, fugle, alligatorer og bla. en gris som troede den var en hund.
Det var tydeligt at de ansatte prioriterede dyrenes ve og vel meget højt.
Vi fik lov til at holde en alligatorunge (som i den anledning havde fået en elastik om munden)
Det var en stor oplevelse især for børnene..
Vores dejlige bil..

Vores dejlige amerikanerbil..

Vi havde besluttet os for at vi skulle leje en "rigtig" amerikanerbil, hvilket vi så gjorde.
Hos Hertz hentede vi (nær lufthavnen i Miami)
en bordeauxrød Ford Explorer 6-cylindret fra 2010 med 4-hjulstræk. Den var f... stor..
Vores to piger sad som dronninger på bagsædet hvor de kunne brede sig. Der var MASSER af plads til vores baggage bagi..

Vi havde hjemmefra sørget for at få fat i et opdateret kort til vores GPS, som vi havde taget med, hvilket var en stor fordel. Vi nød at køre i bilen og nåede da også at køre over 2500 km i den på 17 dage..
Uvejret kom pludseligt..

Stormvejr i Daytona Beach

Vi kørte til Daytona Beach en dag og oplevede vores livs blæsevejr...
Det kom så pludseligt..
Vi var kommet ned på stranden hvor man jo kører i sin bil, finder en plads, parkerer og ligger sig ved siden af bilen og soler sig..
Vi nåede at parkere og så kom stormvejret...
Pludselig fløj folks luftmadresser og sko om ørerne på os.. Det begyndte at tordne og lyne og folk omkring os gik i panik og satte sig i deres i biler og speedede op, hvilket resulterede i, at hjulene blev gravet ned i sandet og de hang fast..
Så kom regnvejret.. Det SILEDE ned.. Folk hjalp hinanden med at skubbe og grave dæk fri.. Det var et vildt syn og vores børn var målløse.. Vi havde gudskelov 4-hjulstræk og kørte stille og roligt væk fra stranden, men det var en meget voldsom oplevelse især for børnene. Vi danskere er ikke vant til at et uvejr kan komme i det tempo.. og styrke..
En Pelikan fløj langs en bro på linie med vores bil

På vej til Clearwater..

Vejen til Clearwater fra Orland var smuk..
En ting gjorde stort indtryk på os og det var da vi kørte over en bro, fløj et par Pelikaner langs med vores bil..
Det er et stort flot dyr og vi var meget facinerede af de smukke dyr og den måde de holdt kursen ved siden af vores bil..
Mikela i solnedgangen..

Fantastiske Clearwater

Vi havde ventet det værste i Clearwater som jo ligger i den Mexikanske Golf og hele sommeren havde man snakket om alt det oliespild vi kunne vente der..
Vi så ikke så meget som en klat olie..
Til gengæld lå vores hotel direkte på stranden og den første morgen vi sad nede på den udendørs restaurant og nød vores morgenkaffe var vi ved at få den galt i halsen..
Vi så vilde delfiner som kom svømmende ud af bugten sammen med fiskerbådene.. Vi løb ned på stranden og fotograferede..
Tjeneren grinede af os.. Sådan gør de hver dag.. om aftenen ved solnedgang følger de bådene hjem igen..
Ganske rigtigt. Da vi sad på vores blakon om aftenen ved solnedgang kom bådene hjem, fulgt på vej af delfiner.. Det er noget af det smukkeste jeg har set i mit liv..
Her var fantastisk..
Den frække hejre som stjal en dames pølse..

Frække hejre..

En sjov historie skal lige tilføjes her.
En morgen vi sad og nød vores morgenmad på den udendørs restaurant på vores hotel i Clearwater oplevede vi noget sjovt..
Vi havde fået at vide af tjeneren at der ofte kom en hejre som var ret nærgående og ikke bange for mennesker. Vi fik at vide vi bare skulle jage den væk..
Det skal lige siges at fuglen mindede om en stork og var over en meter fra fod til hoved. Jeg er ikke så vild med nærgående fulge og havde spærret godt af ved vores bord.
Vores nabobord på restauranten tog ikke beskeden særlig særiøst og de lod fuglen komme tæt på. Damen ved bordet havde lige fået maden serveret og HAPS sagde fuglen så havde den stjålet hendes pølse..
Vi skreg af grin og damen blev helt målløs.. Det gik så stærkt og tjeneren kom selvfølgelig og gav den paffe dame en ny pølse..
Hejren stod ovre i et hjørne og kæmpede med at få spist den store pølse. Vi kunne efterfølgende se hvordan pølsen røg ned gennem fuglens tynde hals.. Endnu en sjov oplevelse..
Isabella og Mikela på båden..

Jetskisafari og tur med Glassbottumboat på Key West

Det er 3. gang vi er på Key West så vi skulle prøve noget anderledes, og det skal jeg lige love for at vi gjode..
Min mand meldte sig til en jetskisafari og pigerne og jeg til en tur med en båd med glasbund..
Min mands tur var ret vild så det passede ham fantastisk..
En tur rundt om øerne med fuld skrue i over en time.. Han var mørbanket men meget glad da han kom tilbage, turen havde været fantastisk.
Pigerne og jeg var uden over et blødt korelrev med båden med glasbund. Det var også en dejlig oplevelse..
Vi så mange flotte fisk gennem bunden og vi så små skildpadder som lå i overfladen af vandet og legede...
Vejret var smukt og vores lange hår blev totalt blæst igennem.. Vi havde også en fantastisk tur..
Mikela og Isabella i poolen på hotellet

Fort Lauderdale, som at komme hjem..

Vi har været i Florida 3 gange og vores favoritby er og bliver nok Fort Lauderdale. Her er rent, pænt, varmt og masser af liv og shoppemuligheder.
Vores foretrukne shoppested er Sawgrass mills..
Det er et KÆMPE indkøbscenter med over 350 butikker. Her er de fedeste mærkevarer og den bedste betjening. Masser af muligheder for at spise og er børnene trætte kan man afsætte dem i pasning her eller leje en vogn til at køre dem i. (vi gjorde dog ingen af delene, vores børn gik bare rundt).

Vores yngste på 5 år var ved at dåne i en hel Hello Kitty butik og den store blev blæst omkuld (sammen med mor) i en Tommy Hilfiger butik.
Vi var også i et andet center hvori der var en Macys som vi handlede i.
Da vi kom hjem på hotellet opdagede vi at vi havde glemt posen hvori varerne lå. Vores datter havde selv købt og betalt en Ralph Lauren t-shirt og hun var opløst i tårer. Vi opdagede først problemet kl 22.30 da butikken var lukket og vi skulle rejse hjem næste dag. Næste morgen kørte vi til Macys hvor der endnu ikke var åbnet. Jeg henvendte mig ved en personaleindgang og bankede på. En sort kvinde kom og åbnede døren for mig. Jeg fortalte at vi aftenen før havde glemt en pose i børneafd. og at den muligvis var der. Hun bad mig først vente til de åbnede men jeg forklarede at vi skulle nå et fly og hun overgav sig og gik op og ledte. Hun kom tilbage 5 min. efter med posen med alle vores ting i. Jeg var så rørt at jeg ikke kunne tale ½ time efter. Jeg tudede bare. Tænk i dette store land kan det lade sig gøre at få en overordnet til at åbne dør før tid, få hende til at gå op i en afd. langt væk og lede efter en pose vi har glemt. Det havde nok ikke engang kunnet lade sig gøre her i Danmark. Vi var meget taknemmelige og da vi kom hjem skrev jeg til damen i Macy´s men jeg aner ikke om hun har fået mit brev.
Jeg mener vi danskere kunne lære meget af deres flinke måde at være på. De er nogle meget åbne og hjælpsomme mennesker.

Vi har ikke været der for sidste gang. Men skal vi til USA igen bliver det nok Californien...

Kommentarer til rejsetippet om Florida

Svar til Jannie!

20/02 2011 Kristina
Hej Jannie!
Hjemmefra blev vi anbefalet et lækket Hilton hotel direkte ud til vandet af en medarbejder fra FDM. Vi var bange for at det var for fint til os derfor tog vi et andet hoter som hed: Ocean Sky Hotel and Resort. Det var ganske udemærket. Poolen lå direkte ud til havet og vi fik et værelse hvor vi kunne se havet fra hotellet. Man kunne ikke få morgenmad på hotellet med der lå en Dunkin Dognuts lige på den anden side af gaden, som vi blev helt afhængige af.. Vi kørte forbi Hilton hotellet og det så altså bare for lækket ud. Skal vi derover vil vi nok prøve det. Det var ikke ret meget dyrere...
Jeg håber I får en dejlig tur med jeres børn... Det er så dejligt...

Tip til Fort Lauderdale

12/02 2011 Jannie
Hej
Vi skal derover første gang med to mindre børn. Vi søger efter et godt hotel i Fort Lauderdale - kan I komme med nogle anbefalinger der?

Tak for tippet

06/02 2011 Bärbel Lou
Tak for svaret. Vi vil forsøge at få værelser der.
Det lyder som om at det liger er noget for os.
Bärbel

Hej Bärbel Lou!

01/02 2011 Kristina
Hotellet vi boede på i Clearwater var:
Best Western Sea Wake Beach Resort.
Vi sørgede for at få med havudsigt (fantastisk udsigt) da den anden side af hotellet er ret kedeligt. Vi sad på vores altan om aftenen og så delfinerne komme svømmende ind i bugten ude fra havet!!
Der var dejlige badeforhold både i havet og i poolen.
Morgenmaden på hotellet var også i top med fantastisk udsigt.
Ellers vil jeg bare ønske jer god tur!
Kristina

Hotel i Clearwater

30/01 2011 Bärbel Lou
Hej Kristina
Vi skal til Florida til maj og kunne godt tænke os at vide hvad det hotel i Clearwater som du skriver om hedder.

Florida here we come

16/01 2011 Schultz
Vi glæder os helt vildt til at komme af sted ikke mindst efter at have læst jeres beretning, vi har bestilt billetter samt camper til d. 5/3-11 og 3 uger frem.
Og jeg kan helt klart tilslutte mig Gunnar ang. Californien hvor vi var i 5 uger også med camper i 2006 og havde en kanon tur, med besøg i mange national parker super flot natur "over there"!!!!

Rejse til Florida

10/01 2011 Gunnar Wildt Kristensen
Vi er HELT ENIGE med skriveren af dette indlæg.Florida ER FANTASTISK.Vi tager selv derover 1-2.11 og glæder os MEGET.Men I kan roligt glæde jer til Californien.Det er også rigtig godt.Der har vi været 2 gange,samt set Elwis`Presleys "Graceland" og været i Las Vegas.Grand Canyon ikke at forglemme er en oplevelse helt for sig.Sikken en natur.USA er bare PRAGTFULD.