Flere rejsetips om Florida

• En af USA's mindst besøgte nationalparker er virkelig et besøg værd

27.07.16: Jan Kronsell
    Dette rejsetip handler om en af de mindst besøgte nationalparker i USA's 48 sammenhængende stater. Dry Tortugas National Park har kun omkring 60.000 gæster om året.
  • Til træf i Leesburg

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Havde det været i Danmark, så var dette enorme mc-træf uden tvivl blevet forvist til Lars Tyndskids Mark. Men det er ikke Danmark. Det er Leesburg i Florida, hvor hele midtbyen i forbindelse med afholdelse af ”20TH ANNIVERSARY LEESBURG 2016 BIKEFEST” er forbeholdt bikere og deres mageløse maskiner.
  • Mig & Harley Florida rundt

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Vi har hjemsøgt Orlando Premium Outlet og forsynet os med mærkevarer til særdeles attraktive priser. Vi er blevet lænset for masser af dyre dollars i Universal City og Islands of Adventures.

Læs mere om rejser til Florida

Miami Seaquarium
Anja Christiansen
Ringsted
13. april 2009

Florida - nemt og bekvemt

Vores rejsetip handler om vores 3 ugers ferie i Florida hvor vi bl.a besøgte Disney World, Everglades og The Keys.

Afgang til og fra Paris.

Vi startede dagen kl. 04.00 og kørte til Københavns Lufthavn. Vi skulle rejse med Air France. Vi havde udfyldt oplysninger på nettet, som krævet, men skulle desværre igen indtaste samtlige oplysninger i lufthavnen.
Da vi kom til Frankrig CDG var der strejke, så vi blev guidet hele vejen ud til flyet til Miami. Rigtig god service.
The "white House" FT Lauderdale

Afhentning af udlejningsbil og afgang til Fort Lauderdale.

Vi havde lejet en bil hos Hertz - en Mazda 6 og vi valgte at tilføje navigationssytemet "Never Lost". Vi blev hentet i Lufthavnen af en Shuttelbus som kørte til Hertz-kontor i Miami. Vi kunne desværre ikke få den ønskede bil, fordi "Never Lost" kun kan installeres i de store 8 personers biler, så vi fik en Toyota Sienna til samme pris som vi skulle give for en Mazda 6. Bestemt ikke noget dårligt bytte. Med en V6 motor og "lænestole" var de lange strækninger piece of cake. Dertil kommer, at amerikanerne kører utrolig hensynsfuldt. Vi kørte mod Fort Lauderdale og nød turen langs vandet. Godt trætte nåede vi hotellet som var udenmærket.
Wonderworld

10 dage i Orlando

Efter 5 dage i Fort Lauderdale gik turen nordpå til Orlando en køretur på 4 timer. Det kan godt svare sig at tage Floridas Turnpike selv om det koster 12$. Vi var selvfølgelig i Disney World- vi besøgte 3 parker, Magic Kingdom (2 gange), Epcot og til sidst Hollywood Studios.
Det var imponerende og bestemt ikke kun for børn. Især fyrværkeriet i Magic Kingdom var en smuk oplevelse.
Vi så WonderWorks som er et hus der vender på hovedet - det ligger på International Drive.
Man spiser godt i Orlando og det er billigt. De laver noget rigtig godt kød som altid er mørt og veltilberedt.
Alligator

Tilbage i Fort Lauderdale

Efter 10 dage i Orlando kørte vi tilbage til Fort Lauderdale hvor vi tog ud at sejle med "Jungle Queen" som minder om en gammel hjuldamper. Man sejler langs kanalerne og ser de gigantiske huse der ligger der. Der vises også et alligatorshow og man ser forskellige dyr som påfugle, leguaner, egern, papegøjer m.m.
Vi besøgte everglades og var en tur ude med airboat - det var en god oplevelse. I Miami besøgte vi Miami Seaquarium hvor vi så et show med delfiner og en spækhugger - det var flot.
Airboat i Everglades

Frygten for den berygtede lufthavn Charles de Gaulle i Paris.

Afrejse fra Miami og en lang flyvetur på 9 timer var ikke vores værste frygt, men vi har hørt og læst så meget om lufthavnen i Paris CDG og om hvor indviklet det er at finde rundt i den. Da vi rejste til Florida blev vi jo guidet rundt på grund af strejken, så vi var lidt nervøst for om vi kunne finde rundt.......
Det viste sig, at vores frygt var ubegrundet, det var let at finde rundt i lufthavnen og der var godt skiltet.
Vi har haft en rigtig dejlig oplevelse - og det er ikke sidstegang vi besøger USA.

Kommentarer til rejsetips om Florida

Florida

18/02 2013 Lilli feder
Har med interesse læst ovenstående,det lyder rigtig spændende de ting i har oplevet.Grunden til at jeg læste siden,er fordi vi selv er ved at planlægge en rejse til Florida,her til sommer.Hilsen Lilli Feder.

Besøg i Orlando

16/02 2011 Pia Larsen
Vi, familen og jeg har været i USA flere gange senest i 2009. Noget vi også kan anbefalde når man er i Orlando, ta`til Discovery Cove, det er en fantastisk oplevelse, du bliver forkælet hele dagen, det er godt nok ikke billigt, men bestemt vær at anbefale.