Flere rejsetips om Florida

• En af USA's mindst besøgte nationalparker er virkelig et besøg værd

27.07.16: Jan Kronsell
    Dette rejsetip handler om en af de mindst besøgte nationalparker i USA's 48 sammenhængende stater. Dry Tortugas National Park har kun omkring 60.000 gæster om året.
  • Til træf i Leesburg

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Havde det været i Danmark, så var dette enorme mc-træf uden tvivl blevet forvist til Lars Tyndskids Mark. Men det er ikke Danmark. Det er Leesburg i Florida, hvor hele midtbyen i forbindelse med afholdelse af ”20TH ANNIVERSARY LEESBURG 2016 BIKEFEST” er forbeholdt bikere og deres mageløse maskiner.
  • Mig & Harley Florida rundt

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Vi har hjemsøgt Orlando Premium Outlet og forsynet os med mærkevarer til særdeles attraktive priser. Vi er blevet lænset for masser af dyre dollars i Universal City og Islands of Adventures.

Læs mere om rejser til Florida

Florida rundt på 17 dage
Brian Damm
Odense
22. juli 2009

Florida rundt på 17 dage

Mit rejsetips handler om Orlando 7 dage, Fort lauderdale 5dage, keywest 2 dage, Key largo 1 dag, Miami Beach 2 dage.....
Orlando 7 dage

Vi havde booket en pakkerejse gennem FDM travel. Vi er en familie på 2 voksne og 2 piger på 8 og 10 år.Vi skulle flyve med Air france fra Kastrup til Miami med mellemlanding i Paris. Da vi ankom (godt trætte) til Miami skulle vi hente kufferter, leje bil og derefter køre ca 3 timer fra Miami til Orlando. Godt råd til andre er at booke et lufthavnshotel i Miami. Vi var alt for trætte da vi kl 22 om aftenen Ankom til Orlando.

Vi havde lejet en villa i Orlando med swimming pool i haven. Selvom vi var godt trætte da vi kom var vi positivt overrasket over et så lækkert hus. Det tegnede til at blive en fantastisk uge.

Vi startede med at tage til Disney´s Animal Kingdom. En stor Zoo med Disney. Man tager på en sjov safari tur rundt i "Afrika" og ser en masse sjove dyr, og et stort baobab træ. Der var en rutsjebane som hed Ekspedition Everest, og den var vild.

Dagen efter tog vi til SeaWorld. Og hold da helt op en oplevelse. Der var en dejlig stemning i parken i forhold til Disney. Man kunne fodre Rokker. En helt fantastisk oplevelse for ungerne. Derudover kunne man fodre delfiner. De havde mange forskellige dyr, bla. en belugahval. Hvem har hørt om sådan en, men det ligner et dyr i familie med delfiner. Derudover er deres spækhugger show fantastisk og rigtig amerikansk. Et godt råd er hvis man har mod på mere Seaworld, kan man få entré til 2. dag gratis, hvis man henvender sig i en skranke lige til venstre efter indgangen.

Dagen efter tog vi til Disney Epcot. Vi var uheldige med at to af deres største forlystelser gik i stykker. Men hvis man er der indtil kl 9 om aftenen har de et storslået fyværkeri

Shopping i Orlando kan foregå I premium Outlet.....
Orlando er et fantastik mekka for forlystelsesparker men man kan ikke klare mere end 4 parker på en uge...

Med hensyn til det lejede hus, var det fantastisk at komme træt hjem fra en park og kunne dyppe sig i sin egen pool og tage mad med hjem og spise i fred og ro.
Fort lauderdale, 5dage

Vi kørte langs kysten A1A fra Orlando ned til Fort Lauderdale. Da vi nåede et stykke ned af kysten stoppede vi ved en strand for at bade. Da vi fik dyppede tæerne fik livredderen alle op af vandet, der var Hajalarm.

Vi kørte videre mod Fort lauderdale uden at have badet i det krystalklarevand endnu. Da vi nåede vores hotel(Crowne Plaza) i Fort Lauderdale fik vi badet. Hotellet ligger i 2. række ned til den mest fantastiske strand. Dagene i Fort Lauderdale blev brugt på at shoppe i Sawgrass Mill (kæmpe outlet center), var ude at se på alligatorer(everglades alligatorfarm) og køre i airboat( det skal prøves). Derudover fik vi badet i det skønne vand.

Den sidste dag kørte vi til Miami, for at se Miami Seaqurium. Noget lignende SeaWorld, dog kan det langt fra måle sig. De havde den ægte Flipper delfin og det var det. Deres Shows med delfiner mm. kunne langt fra måle sig med Seaworld. Hvis man skal besøge Miami Seaquarium, tror jeg man skal gøre det hvis man ikke har planer om at besøge Seaworld.

Med hensyn til hotellet Crowne Plaza, var det et rigtig pænt værelse. Sure og meget lidt sevice mindet personale. Og "kun" 14 $ for parkering pr. nat. Det er tyveri.
Key west 2 dage

Så var det med næsen mod Key West. Først igennem Miami og derefter ud på en 4 timer lang tur ud over broer. Utroligt bygningsværk. Jeg har aldrig set så mange broer før. Læg mærke til skilte i vejsiden, de tæller ned med Miles mod Key West. Ca. 20 min efter Key Largo kommer der en restaurant som hedder SeaFood Buffet. Den er et besøg værd. De har krabber, hummerhaler og alt hvad havet tilbyder. Derudover har de også pizza med mere hvis der er nogen som ikke kan lide fisk.

Vi skulle bo på Radisson i Key West. Lidt motel agtigt men med en lækker pool. Key west har ikke så gode strande. Vi prøvede en med en masse sten i starten men sandbunden kom da vi kom længere ud. Vi tog på en solnedgangstur med en katamaran. Dejlig og hyggelig tur. Da vi kom i land var der masser af gang i gaderne og masser af gøglere som optrådte. Hyggelig stemning. Dagen efter tog vi på heldagstur med katamaranen igen. Der var morgenmad og frokost ombord. Derudover skulle vi ud og snorkle ved et koralrev. Derefter stod den på Jetski, Airboat, kajakroning og trambolin på vandet. Vi var heldige med at der var overskyet den dag, ellers var vi blege danskere blevet stegt på havet.
Key largo, 1 dag

Vi kørte ind til Key west og så de ting man skulle se, da vi ikke rigtig havde haft tid til det tidligere. En by der absolut skal opleves. Vi kørte mod Key largo. Havde fået at vide at der skulle ligge en lækker strand ved 37,5 miles fra Key West. Honda Beach. Jeg tror vi var lidt trætte ovenpå den foregående dags strabadser i Key West, så vi valgte at køre direkte til hotellet i Key Largo.

Key largo er den første ø på vej mod key west. Der er mange dykkere som besøger byen pågrund af et legendarisk rev som ligger uden for kysten.
Det lå op og ned af den legendariske båd African Queen fra filmen af samme navn. Det skal dog nævnes at man absolut ikke skal køre efter denne atraktion. Der var mulighed for at komme ud at sejle med glasbåd, men vi brugte meget tid ved poolen. Hotellet hed Ramada Limited, og var et rigtig lækkert hotel. Med nogle dejlige værelser og en god udsigt. Og med en belligenhed lige der hvor tingene skete i Key Largo
Miami, 2dage

Så nåede vi til South Beach i Miami. Vores hotel lå på Ocean Drive lige ned til stranden. Med pastel farver og det hele. Stranden her var igen helt fantastisk også med et par dykkerbriller på, åbner der sig en helt ny verden under vandet. Vi brugte dagene på at få shoppet lidt mere inden vi skulle hjem. Vi var nød til at købe en kuffert mere derovre. Men så har vi også tøj til det næste stykke tid. Lee eller Wrangler cowboybukser for 12 $ Levis for ca det dobbelte. Sko er meget billige. Vi købte to par reebok for ca 400 kr. De koster 800 kr herhjemme for et par. Men der er så meget at man bliver helt træt!!!

Vi var på flagler street inde i midtbyen som er en gade med forretninger ejet af cubanere. Vi var blevet anbefalet ikke at købe noget hos dem og gjorde det heller ikke. Der skal vist pruttes meget om prisen.

Hotellet i Miami hed Surf hotel og lå på Ocean drive. Og havde en perfekt belligenhed. Lige ned til stranden, med de rigtige Miami pastel farver og runde former. Men det var direkte klamme værelser. De stank og var fugtige. Besøg ikke dette hotel.
Generelt om turen

Vi havde aldrig været i USA før. Når man forlader lufthavnen i Miami kan man mærke at man er kommet til et andet land. ALT er større.

Vi havde lejet en bil ved HERTZ. Det gør vi ikke igen. Vi stod i kø i over en time (godt trætte) for at få vores bil. Og så havde de ikke den bil vi havde bestilt og fik en anden som vi så kunne bytte til den rigtige bil efter en uge. Det er ikke iorden. Ved ikke om det ville have været bedre ved et andet udlejningsselskab. Men Hertz har ihvertfald ingen service overhovedet.

Husk at lej bil med GPS. Trafikken er slem. Og kør ikke for stærkt der er politi overalt. Tag første overnatning på et hotel i nærheden af lufthavnen. Man er træt når man når frem.

Derudover har vi været godt tilfredse med FDM travel´s planlægning af turen. Fordelen ved at bruge FDM travel er at de ved hvor lang tid man skal bruge på mellemlanding i Paris. De kender hotellerne rundt omkring og de ved hvad der er værd at besøge i Florida.

Når i skal ud at spise kan restauranten Wendy´s anbefales. Vi fik steak og shrimbs derinde en dag. Der er en rigtig amerikansk stemning. Vi fik morgenmad der er en dag. Tjeneren grinte af os og sagde at vi vist kom fra Europa for vi var da ikke vant til at spise morgenmad. Og ganske rigtigt vi kunne ikke spise halvdelen af det vi fik serveret. Man kunne få T-bone steak med spejlæg til morgenmad.

Der er en restaurantkæde som hedder IHOP(international house of pankages) det var lige noget for ungerne. Hvis i er ude i et af de store centre er der som regel et mad torv, hvor der er mange forskellige restauranter med fælles borde og stole. Så kan i prøve noget forskelligt alle sammen.

USA er virkelig et besæg værd. Ikke mindst pga af deres kultur. Men det kan anbefales at bruge FDM travel. De sammensatte turen for os. Vi ønskede at komme til Orlando og vidste ikke rigtigt hvad der mere var værd at se i Florida. Men så sammensatte FDM travel turen for os. Og vi står bagefter med føelsen af at vi har set hvad der er værd at se i Florida.

Vi vil helt sikkert besøge USA igen men ikke Florida. Ikke fordi der er noget galt med Florida, tværtimod, men mere at nu har vi set den del af kontinentet

Kommentarer til rejsetips om Florida

familie ferie

08/07 2011 anita
har læst jeres ferie igennem, den lyder jo fantastisk,,
vi er en familie på 5 som overvejer det samme, dog har vi 5 uger, så måske vil vi afslutte med mexico..
men er der nogen ting i ville lave om hvis i skulle gøre det igen

Leje af privat hus

09/08 2010 Diana Chabert
Hej Brian Vi er en familie på 2 voksne og 3 børn, det meget overvejer at tage til Florida næste år. Hvordan finder man de huse man lejer af private?? Og ved du om man må sove 5 personer på et hotelværelse?? KH Diana

PRIS?

18/09 2009 Rikke f
Hej Berit. Jeg har lige booket en rejse til florida fra den 14 dec til d.13 jan. Vi er en familie på 6 + 2 hold bedste forældre som støder til os senere på rejsen. Vi har selv fundet billige flybilletter på nettet. Det kan godt svare sig at søge på de enkelte flyselvskaber også søge rejsedage midt på ugen det er det billigste og bestil flere mdr. i forvejn så får du priser ned under 3000 pr voksen og der er tit rabat på børn. søg fra hamburg det er billigst som regl. Jeg har lejet huse både i orlando og fort lauderdale til en pris mellem 4000-5000 om ugen med egen pool og alt hvad du behøver også fælles pool mm. det er danske familier der har husene og de er meget hjælpsomme. Vi 6 flybilletter til under 20.000 og det er direkte for det skal man lige tjekke så man ikke får en rigtig lang flyvetid.

Svar svømning med delfiner

11/09 2009 Brian Damm
Hej elsebeth. Tag en overnatning i Key Largo. Der ligger noget som hedder Dolphins Cove. Her kan man komme ud og svømme med delfiner. Og skulle efter sigende være det bedste sted. Vi prøvede det ikke, men det var hvad vi hørte.

Svømning med delfiner

10/09 2009 Elsebeth
Har I nogle gode anbefalinger mht. delfinsvømning - ikke bare kigge på dem - men ned i vandet og svømme med dem. Det ser ud som der er et mylder af udbydere, og mund-til-mund metoden er jo altid en god rettesnor, selv om det selvfølgeligt er en ganske subjektiv oplevelse.

Hertz gjorde det rigtigt godt

10/09 2009 Synøve og Peter Olsen
Nu har jeg selv været i USA flere gange og benyttet Hertz og er stort set kun blevet godt behandlet. Køen har været lidt lang et par gange og jeg fik på et tidspunkt en anden bil end den jeg havde bestilt... men fik en stor og lækker flyder der var 2-3 klasser dyrer.... det kalder jeg bare super god service :-)

Hertz

09/09 2009 Elsebeth
Det undrer os ikke at læse om Hertz - vi oplevede det samme ved vores tur (også godt lavet af FDM-Travel !!). Bestilt og betalt for mange måneder siden - lang rejsetid (til San Francisco) lang kø - ingen bil - nærmest skænderi for at få dem til at opfylde deres forpligtelse - men byttet blev nu forrygende, så det endte godt !!! Nu er det så Florida's tur for vores vedkommende - og nej, vi lejer ikke bil hos Hertz !!!

Svar Hertz

06/09 2009 Brian Damm
Jeg ved ikke om vi har været uheldige med HertZ i Miami, men vi var rimelig utilfredse med at de ikke havde den bil vi bestilte. Når vi nu havde bestilt tre måneder inden og de vidste hvornår vi ankom. De havde 5 kasser åbne jeg tror vi stod omkring 50-100 mennesker i kø. Det var træls at komme til ovenpå en lang flyvetur.Jeg ved at vi ikke vælger Hertz næste gang, og ved ikke om de andre selskaber er ligeså dårlige, men kan ikke anbefale Hertz. Med hensyn til om vi kunne få tiden til at gå i Disney parkerne, Så vil jeg sige ja det kunne vi. Vi kom kl 10 og tog hjem ved 18 tiden. Da vi var i Epcot blev vi endda indtil de lukkede kl 21. De sluttede af med et kæmpe fyrværkeri på bedste amerikansk vis. Det kan anbefales. God tur til USA

Hertz billeje & Disneyparker

31/08 2009 Gitte
Hejsa! Det bekymrer mig "en lille smule" at høre om Hertz biludlejning, da vi har booket bil hos dem! Har I bare været uheldige, eller har I hørt om andre der har haft de samme problemer med ventetid og med at at få den bil man nu engang har bestilt og ikke mindst BETALT for at få? Vi har i LA tidligere booket bil ved Hertz, og det fungerede upåklageligt, så jeg troede jo at organisationen var "til at stole på" og havde styr på sine udlejninger. De to Disneyparker I besøgte - kunne I da sagtens få 2 hele dage til at gå med besøget? Eller hvor mange timer var I i hver park? På forhånd tak for svar :-)

Svar Pris

05/08 2009 Brian Damm
Hej Berit. Med hensyn til indgangsbilletter/udflugter. I orlando er indgangsbilletter til Disney meget dyre. Vi gav 3500 kr for indgang til 2 parker på to dage til 2 voksne og 2 børn. Husk i Seaworld kan du få fribilletter til andet besøg. Men når man kommer sydpå og skal se krokodiller og sejle med airboat er det ikke så dyrt. Vi gav omkring 500 kr for os alle fire på en krokodillefarm incl airboat. Med hensyn til flybilletter gav vi omkring 3500 kr pr styk. Men FDM travel kan finde billetter som er billigere end man kan finde dem på Momondo.dk

Svar: Pris?

Hej Berit Vi gjorde det at vi kontaktede tre forskellige rejseselskaber og sagde at vi havde 40000 kr til at rejse til florida for. De tre rejseselskaber vendte tilbage og FDM travel var dem som kom med langt den bedste tur. De andre kom med forslag om 1 uge i orlando og 1 uge i Miami. Jubii! Vi ville gerne rundt og se nogle forskellige ting. FDM travel kender hotellerne derovre og de ved hvor lang tid man skal bruge de forskellige steder. Vi var ellers igang med at arrangere turen selv men fandt frem til at det ikke var meget dyrere at bruge FDM-travel. Med hensyn til lommepenge har vi brugt omkring 30000 kr. Men så har vi også garderobe til de næste par år. Tøj er meget billigt. Maden er også meget billig men man bliver så træt af deres mad. Så det kan vel gøres for omkring 70000 kr. Men det kan sikkert gøres billigere ved at spare på hoteller og biler. Vi boede på meget flotte hoteller og havde den største bil. Husk GPS i bilen, man kan ikke finde rundt uden

Pris?

04/08 2009 Berit J.
Vi har også en lille drøm om at komme til Florida. Hvad har turen kostet jer? Hvad har i givet for rejsen(fly+hoteller), og hvor meget har i brugt på udflugter/indgangsbilletter?

svar klima

31/07 2009 Brian Damm
I orlando var det en del overskyet, med tordenbyger sidst på eftermiddagen, og meget lummert hele dagen. Da vi tog sydpå(Miami og Key West) var det ren sol og omkring 35 C. Altså meget varmt men der er aircondition overalt hvor du færdes. Det er lidt ligesom når man sidder sig ind i en rigtig varm bil. Sådan føles det derovre. Det kan måske anbefales at tage derover i forårsmånederne, men ellers vænner man sig til varmen. Og badevandet er jo lækkert her om sommeren.

klima

30/07 2009 hanne vogeley
hvordan er vejret i juli. har hørt det regner meget