Flere rejsetips om Florida

• En af USA's mindst besøgte nationalparker er virkelig et besøg værd

27.07.16: Jan Kronsell
    Dette rejsetip handler om en af de mindst besøgte nationalparker i USA's 48 sammenhængende stater. Dry Tortugas National Park har kun omkring 60.000 gæster om året.
  • Til træf i Leesburg

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Havde det været i Danmark, så var dette enorme mc-træf uden tvivl blevet forvist til Lars Tyndskids Mark. Men det er ikke Danmark. Det er Leesburg i Florida, hvor hele midtbyen i forbindelse med afholdelse af ”20TH ANNIVERSARY LEESBURG 2016 BIKEFEST” er forbeholdt bikere og deres mageløse maskiner.
  • Mig & Harley Florida rundt

22.06.16: Sven-Erik Nielsen
    Vi har hjemsøgt Orlando Premium Outlet og forsynet os med mærkevarer til særdeles attraktive priser. Vi er blevet lænset for masser af dyre dollars i Universal City og Islands of Adventures.

Læs mere om rejser til Florida

Lejet hus i Orlando med egen pool
Pia
Odense
18. juli 2010

På oplevelsestur i det skønne Florida

9 skønne dage i lejet hus i Orlando (Kissimmee) og efterfølgende 10 dages rundrejse med overnatning i byerne Sarasota, Naples, Key West og Miami Beach.
Her købes/sælges billige indgangsbilletter

Oplevelser fra Orlando

Vi kom trætte til Miami efter en lang rejse med skift i London. Vi havde via FDM lejet bil hos Hertz. Så da vi kom ud af lufthavnen blev vi kørt med gratis shuttlebus til Hertz udlejningsted. Efter en del ventetid fik vi vores bil, som levede fuldt op til forventningerne. Den havde kun kørt 220 miles og duftede virkelig af ny bil.

Vi valgte, selvom kl. var blevet ca. 21.00 (amerikansk tid) at køre de godt 4 timer til Orlando (Kissimmee), hvor vi havde lejet hus. Måske det er godt at tage en overnatning på hotel inden køreturen- eller flyve direkte til Orlando.

Vi var spændte på huset, som skulle være vores base i 9 dage. Og hold da op!! Sikke et hus. Virkelig en positiv oplevelse. (Bestilt via nettet hjemmefra til 3800,- kr alt incl). Egen swimmingpool, spillerum med pool, dart, bordfodbold og mm. Huset lå i et skønt område (Windwood Cay) hvor den lokale skolebus kom kørende kl. 08.00 om morgenen.

Hjemmefra havde vi via nettet bestilt billetter til Sea World og Kennedy Space center. Billetprisen er noget billigere på nettet, end når man køber ved indgangen. Det fungerede perfekt. Sea World synes vi alle 4 var en kæmpe oplevelse. Snyd ikke jer selv for et besøg der. Vores billetter gav mulighed for et gratis ekstra besøg inden for en uge. Vi var der en mandag og oplevede ikke parken overfyldt. En god ide er at købe en "All Day Dining"-billet (ca 30 dollar). Så kan man spise og drikke hele dagen uden at tænke mere på penge.
Både rutchebaner og de forskellige shows levede op til vores forventninger. Vi kom kl. 09.00 og sluttede dagen af med et superflot laser/fyrværkerishow kl. 21.00. Så en god lang dag og parken er oplevet 100 procent.

Næste dag tog vi på shopping i et af de mange out-lets. Vores "Neverlost" i bilen var bare super til at guide os de forskellige steder hen. Den er absolut uundværlig!!!
Onsdag gik turen til Kennedy Space Center. Virkelig også en stor oplevelse. Også her fungerede det perfekt med vores billetter bestilt hjemmefra. Vi var på en guidet bustur rundt i det kæmpe område. Meget facinerende. Sæt en hel dag af til denne tur også. Det tager en god time at køre dertil fra Kissemee. Vi valgte at tage det i "ferie-tempo". Så næste dag gik med afslapning og svømmeture i poolen og lidt sjov i spille-rummet.
Man bliver træt af alle oplevelserne og det varme vejr. Vi oplevede både sol og regn. Der kom ind imellem nogle gevaldige byger,- mest sidst på eftermiddagen.

Så kom turen til parken "Island of Adventure" med det nyåbnede Harry Potter område. Det er bare flot. Også her kan man sagtens få en hel dag til at gå- kom tidligt, så er køerne til forlystelserne ikke så lange. Vi valgte at købe "All day Dining" billetter her også ( ca. samme pris som i Sea World). Ganske god mad, men ikke på højde med Sea Worlds.

Mht billeter til forlystelserne/parkerne kan man købe dem billigt i særlige forretninger. Forretningerne ligger mange steder på de store indfaldsveje i Kissimmee og er kendetegnet med en stor oppustet ballon i rød/grøn/blå og gul uden for. Her sælges billetter til meget lave priser (det er vist ikke helt lovligt).
Airboat i Everglades

Sarasota og Naples

Efter 9 skønne dage i "vores" hus kørte vi videre til Gulf kysten og byen Sarasota. Her havde FDM booket 2 overnatninger på hotellet "Helmsley Sandcastle", beliggende helt ned til sandstranden. Skønt sted, som absolut kan anbefales. Næste stop også ved Gulf kysten var i byen Naples. Her havde vi fået anbefalet et lille hyggeligt hotel (Gulfcoast Inn Naples). Vi var noget spændte på det, da det kun kostede 365,- kr for os alle 4 incl morgenmad. Snyd ikke jer selv for et par dage her. Det var virkelig godt. En restaurant ved siden af swimmingpoolen var blevet præmieret for de bedste burgere. Det kan vi godt forstå. Imens vi var i Naples kørte vi til Everglades og sejlede i airboat. Absolut også en oplevelse værd. Vi så mange alligatorer, vaskebjørne, key-hjorte mm. Vi fik også lov til alle 4 at holde en 4 årig alligator. En sjov oplevelse, som selvfølgelig blev foreviget.
Solnedgang ved Key West

Key West og Miami

Næstsidste stop var på Key West. Rigtig flot køretur hertil med mere end 40 broer. Ingen vejafgifter men en del trafik. Også her havde FDM booket hotel (Doubletree Grand Key Resort).
Det ligger lidt fra centrum, men til gengæld et virkelig lækkert sted med gratis shuttlebus- både til centrum og stranden. Stranden ved Key West var vi skuffede over. Den er ikke noget særligt. Vi tog på en sejl/snorkeltur her og så mange flotte koraler og fisk. Så blev det sidste stop og dermed Miami Beach. Vi var blevet advaret om hotel-standarden her ikke var høj.- og det må vi absolut nikke ja til. Lille usselt værelse med en lugt af "jeg ved ike hvad" :=). Men poolen og stranden var til gengæld i top. Alt kostede penge her i Miami-. Internetadgang, parkering, strandstole mm. Vi vil helt klart anbefale andre at bo i nogle af de mindre byer i nærheden af Miami. Men vi er blevet en oplevelse rigere.

Vi valgte at bruge hele ferien i Florida, så sjælen også kunne følge med. Vi synes virkelig godt om staten og kan klart anbefale sådan en tur. FDM-travel har gjort det super i tilrettelæggelse ud fra vores ønsker. Alt har fungeret. Mht billeje i Miami kan vi fortælle, at firmaerne har fået et stort fælles område,- så måske vil ventetiden på udlevering af bil blive mindre nu.

Kommentarer til rejsetips om Florida

Combi-billetter

29/03 2015 Heidi
Hejsa,
Kan se flere spørger på billetter og vil bare fortælle at vi i okt. 2012 købte hos seaworld.com hvor vi havde 14 dage fri entre til seaworld og busch gardens.
Det gør vi igen her i maj hvor vi skal afsted igen. Vi bor i Orlando (florida-feriehus.dk) og kan så køre ind og se et show, og bruge 1-2 timer i seaworld. Det giver en dejlig ro ikke at skulle suse fra et stadion til det næste for at se delfiner og spækhuggere osv osv. (vi havde sidst børn på 5 og 7, nu 7 og 9)
Det fungerede rigtig godt med fingeraftryk og scannere ved indgangen.

Mvh Heidi

dyrt i Usa?

08/08 2011 Pernille
Hej.
Vi er en familie på 5 (3 voksne samt en på 15 og 1 på 8 år). Vi skulle gerne afsted næste sommer i juli/aug til Florida i 3 uger. Hvor meget skal vi mon regne med det løber op i til fly, hotel og mad? Lommepenge er nok indiviuelt ;-). Vi bor normalt ikke i luksus og spiser ikke specielt dyrt :-). Jeg ved godt det kan være svært at vejlede andre vedr. økonomien, men jeg kan ikke vurdere om det er 40, 50 eller 60 tusinde jeg skal sætte af ;-). På forhånd tak for hjælpen.

Leje af hus

05/10 2010 Niels N. Sørensen
Jeg kan kun bifalde de positive kommentarer ved at leje en stor feriebolig i Orlando. Vi har selv boet i Paradise Palms Resort tre gange, og det kan vi absolut anbefale til andre. Det er et nyt og lækkert resort og meget centralt placeret kun 5 min. kørsel fra Disney World. Husene er både store og nye og med egen pool er det luksus for os familier med små børn. Vi har prøvet en del af parkerne, besøgt NASA, og en del af restauranterne m.m. i Orlando - og vi planlægger allerede at tage derover igen i 14 dage i efterårsferien næste år. Der er en dejlig behagelig temperatur i april/maj og i oktober/november.

Efterårsferie i Florida

01/10 2010 Carsten
Hold da op hvor er det dejligt at høre alt det positive om Florida - jeg skal derover med mine "børn" på 17 og 19 år, og vi glæder os HELT VILDT. Har bestilt en Mustang hos Budget og vil gerne høre om der er nogen, som har erfaring om, at man får hvad man bestiller - vil da blive skuffet hvis vi får en anden cabriolet. Er der nogen internetsider hvor man kan købe kombibilletter til Universal og til Sea World....?? Starter med 3 dage i Orlando, men regner da med at vi også når Key West på vores 10 dages tur.... Tak for en kanon-god hjemmeside og alle de gode indlæg om alt muligt "seværdig" i Florida :-)

Key West

18/09 2010 Pia
Til vores ophold på Key West havde vi booket 3 overnatninger. Den ene dag brugte vi på en snorkeltur med en turbåd ud til et koralrev. Den anden hele dag havde vi til afslapning og sightseeing på Key West.

hvor mange dage i Key West

13/09 2010 Susanne
Hej vi er en stor familie på 8 som planlægger freie i florida sommer 2011 og ville høre om hvor mange dage i var i Key West vores børn er i aldren 21-27 år

Web-adresse på lejet hus

18/08 2010 Pia
Jeg har lige prøvet at kopiere web-adressen: www.djwrental.co.uk og får det fint til at virke. Prøv evt igen! En anden web-adresse vi også kiggede på er: http://www.homeaway.dk/Florida/Disney/Orlando/Kissimmee-omradet/r696.htm God fornøjelse med at finde et dejligt hus.

Lejet hus

17/08 2010 heidi
Hej Pia Linket virker ikke til det hus I har lejet, kender ud et andet sted hvor man kan leje hus henne?? tak for en masse gode tips.. Hilsen Heidi

Priser i Florida

15/08 2010 Pia
Et ophold i Orlando er et "must" hvis man skal opleve forlystelsesparkerne. Jeg vil ikke anbefale "kun" at bo et sted. Selvom vejene er super, er afstandene store. Det tager ca. 7-8 timer at køre fra Orlando til Key West. Miami er absolut det dyreste sted, vi var. Her kostede alt penge- parkering, stranstole, internet-adgang mm. Det er ikke dyrere at handle i supermarkederne i Florida end herhjemme,- måske en smule billigere. Til gengæld er det noget billigere at gå ud at spise der. Vi kan anbefale f.eks en rigtig amerikansk burger-kæde (må ikke sammenlignes med Burger King og MC), som hedder Steak 'n Shake (ca. 170,- kr)- . Hooters (300,- kr.)er også et besøg værd. Og Outback Steakhouse (ca. 570,- kr.). Alle beløb er for 4 voksne med drikkevarer. Mht til lommepenge er det meget individuelt. Vi købte mange Lewis cowboybukser og en masse Nike produkter med hjem. Vi har som familie på 4 voksne brugt ca. 20.000 kr. (Incl entre-billetter, mad, indkøb af tøj i Outlets mm.)

Køb af billetter

Billetter til Kennedy Space Center var købt via denne hjemmeside: http://www.kennedyspacecenter.com/buy-tickets.aspx. Vi havde valgt turen: Today and Tomorrow, som på daværende tidspunkt var sat ca. 15 dollar ned pr. billet. Billetten gav mulighed for et ekstra besøg indenfor 1 uge. Billetter til Sea World var bestilt via: http://www.seaworld.com/Tickets/Visitors.aspx. Vi havde også købt parkeringsbillet og madbilletter via denne side. Det eneste minus er, man binder sig til en bestemt dato, når man bestiller madbilletterne. Men til gengæld sparer man tid ved indgangs-stederne. Denne billet gav også adgang til et ekstra besøg indenfor 1 uge. Som beskrevet tidligere kan man også købe "brugte" billetter ved de store indfaldsveje. De er lette at finde- bare kig efter en stor flerfarvet ballon (se billedet på rejsebeskrivelsen). Billetterne er mange gange fler-dagsbilletter, som ikke er fuldt udnyttet af førstebruger. Det er ikke altid de fungerer, da man ofte skal fingeraftryk-scannes. Har man "samvittighed" til det, kan der spares mange penge ved at købe billetter på denne måde. Det gælder både enkelt og combi-billetter. På en endagsbillet sparer man ca. 30%. Originale overskuds-billetter kan også sælges til disse forretninger.

Florida

14/08 2010 Janne
Tak for interessante informationer. Vi påtænker en konfirmations-rejse til næste år. Er det ikke besværligt at komme rundt når man kun bor ét sted i Florida? Vi blev anbefalet nogle dage i hhv. Orlando, Miami Beach og Key West. Er det dyrt at gå ud at spise i Florida? Hvor meget regner man typisk med i lommepenge for 14 dage dér? Alting er meget dyrt, har jeg hørt? Mvh. Janne

Køb af billetter

13/08 2010 Birthe
Det lyder til at have været en dejlig tur:-)Vi skal til florida til november på en tur der lyder til at minde meget om jeres, og jeg ville høre hvorfra i købte billetterne til parkerne, og om der var nogle combi tilbud.. M.v.h Birthe

Airboat i Everglades

01/08 2010 Pia
Vi blev anbefalet "Wootens" (et selskab som har eksisteret siden 1953 og med en fin standard på airboats) http://www.wootensairboats.com/index.html Det tog ca. 30- 45 min. at køre dertil fra Nables. Det er meget nemt at finde: følg Highway nr. 41 i sydlig retning (drej ikke mod Everglades City). Man er ikke i tvivl, når man kommer dertil, da der er et KÆMPE amerikanerflag. Der er en "mini-zoo" med alligatorer og andre dyr i fangenskab. Man kan købe en "dobbelt-billet", så man både kommer ud i airboat (ca. 45 min.) og med en "buggy". En tur rundt i sump/skovområde, hvor man sidder højt i en slags åben bus. Her kom vi meget tæt på vaskebjørne, key-hjorte, sommerfugle mm. Vi var lidt spændte på, hvor mange myg der ville være i området. Men i juli måned er det ikke noget problem.

Airboar

01/08 2010 Karsten W
Hej Det lyder som en god tur. Jeg har læst meget godt og dårligt om de forskellige airboat selskaber. Hvilket firma benyttede i og hvor lang tid varede turen? /karsten

Vejret :O)

29/07 2010 Maria
SUPER så ved jeg hvor vores sommerferie går hen næste år :O) TAK

Vejret

28/07 2010 Liselotte Johansen
Sidder netop i Florida på 3. uges ferie. Vi bor i Weston, men har været på 1-2 dages ture i hele det sydvestlige Florida. Vejret er absolut ingen begrænsning og regnbygerne forsvinder ligeså hurtigt som de er kommet. Det længste regnvejr vi har oplevet var i forbindelse med orkanen Bonnie, hvor der regnede uafbrudt i 6 timer. Ellers varer bygerne typisk 5-10 min og så skinner solen igen. Jeg kan på det varmeste anbefale Florida - også om sommeren.

Grill

26/07 2010 Pia
Der er en lille rund grill med plads til 4 koteletter (ingen luksus-udgave). Men den grillede de lækreste koteletter til os 4 :=). Køkkenet er ikke så veludstyret- nok beregnet til amerikanerne og deres "take away". Men absolut brugbart.

Svar på leje af hus

22/07 2010 Pia
Vi fandt huset på www.djwrental.co.uk. Det er et firma fra Cambridge og de har en del huse i Orlando og Napels. "Vores" hus var bolignr. 0114 i Windward Cay - huset lever fuldt ud op til billederne. Firmaet og betalingen fungerede optimalt. Altid hurtig tilbagemelding ved spørgsmål. Vi talte også i tlf. med "Jamie", han virker meget behagelig. Vi kan kun anbefale firmaet.

Lejet hus

22/07 2010 Maria
Tak for tilbagemelding:O) må jeg også spørge hvilken hjemmeside i fandt så billigt et hus ? :O)

Svar på vejret

22/07 2010 Pia
Det er varmt i denne periode (op til 90 farenheit= ca 33 grader celcius),- men det føles anderledes end varmen herhjemme :=). Vi havde mest sol. 4 dage med torden og regnbyger ved 18 tiden, som ikke varede meget længere end ½ times tid. 2 af dagene regnede det meget og nok 4-6 timer. Vi synes helt klart ikke vejret begrænsede os, og er da også klar til endnu en tur i samme periode

Vejret

22/07 2010 Maria
Spændende tur, hvordan var vejret? vi var i Florida i påsken og vil gerne retur til næste sommer, men er lidt i tvivl om vejret :O) VH Maria