Flere rejsetips om Grand Canyon

• Grand Canyon - Road trip

29.08.15: Jim Thorup
    Dette rejsetip dækker et seks dages solo road trip Las Vegas tur-retur på ca. 1.500 kilometer, hvor et af hovedformålene var at besøge det ikoniske Monument Valley - et sted der filmisk altid har været et magisk uvirkeligt sted.
  • En rundtur til seværdigheder i Arizona

27.08.14: Jan Kronsell
    Arizona er en af de største stater i USA med sine knap 300.000 km2, og med kun 6,5 millioner indbyggere er der masser af ret øde steder, ikke mindst i Mojave og Sonora ørkenerne.
  • Helikoptertur med landing i Grand Canyon

23.01.14: Anne Ejler Højriis
    I september 2012 besluttede vi at rejse 3 uger til Californien, og at se Grand Canyon stod allerøverst på vores ønskeliste. vi undersøgte mulighederne, og fandt ud af, at selvom det alt i alt kostede ca.

Læs mere om rejser til Grand Canyon

San Francisco set fra Alcatraz
Anne Margrethe Jørgensen
Bogense
27. nov. 2010

Rundrejse i Californien, Nevada og Arizona fra 19.8. til 3.9. 2010

Fra meget trafik i San Francisco til øde landeveje i Nevada. Pludselig dukker Las Vegas op med meget trafik, lys, fest og farver. Herefter igen meget øde strækninger til Los Angeles hvor der igen er meget trafik.
Helikopteren vi fløj med.

Stilheden i Grand Canyen

Den største oplevelse på vores tur var en helikoptertur med landing ved Coloradofloden på bunden af Grand Canyon. Vi havde bestilt turen hjemmefra igennem FDM travel. Kl 7.45 blev vi afhentet på hotellet og kørt i bus til lufthavnen, hvorfra vi fløj i Helikopter til Grand Canyon. Da vi landede på bunden fik vi frokost, og der blev skålet i Champagne. Efter en ½ times tid fløj vi tilbage og blev kørt til hotellet igen. En tur der kan anbefales varmt.
Solnedgang ved Morro Bay.

Ruten

Vi havde lejet en 7 personers Toyota, selv om vi kun var 4 voksne. Det var rigtig godt med meget plads.
Vi startede med 2 overnatninger i San Francisco, hvorefter vi kørte langs kysten til Morro Bay. Fra Monterey til Carmel kørte vi på 17 mils drive, en rigtig flot tur, herefter kørte vi på highway 1. Efter en overnatning i Morro Bay kørte vi til Barstow. Herfra kørte vi mod Las Vegas, men kørte en omvej så vi kom tæt på Death Vally. Efter 3 overnatninger i Las Vegas gik turen til Flagstaff og herfra til Palm Springs. Derefter gik turen til Los Angeles hvor vi havde 2 overnatninger. Efter en overnatning i San Luis Obispo satte vi kursen mod San Francisco, hvor vi skulle have to overnatninger, den sidste ved lufthavnen.
Udsigt fra Twin Peaks.

Fantastisk udsigt fra Twin Peaks

Når man er i San Francisco skal man ikke snyde sig selv for at køre en tur op på Twin Peaks, hvor der er en fantastisk udsigt over byen.
Vil man besøge Universal studio kan man købe "Front line biletter". Så slipper man for at stå i kø, og der er garanteret siddepladser til forestillingerne. Skal købes hjemmefra og prisen er et par hundrede kr. mere end almindelige biletter, men de er givet godt ud.
I Las Vegas skal man besøge Fremont Street som ligger i det gamle Las Vegas. Her er gaden overdækket og hver time fra kl. 20.00 bliver der spillet en melodi og et gigantis lysshow går i gang. Der er 31 computere der styrer 2,1 mio pærer. Det var fantastisk.
Vi sluttede ferien med en middag på "Hungry Hunter" en rigtig god restaurant, der ligger ved lufthavns hotellerne