Flere rejsetips om Hawaii

• Fantastisk rundrejse i USA!

09.01.14: Pia
    I oktober 2013 var min mand og jeg på rundrejse i USA! Vi startede med 5 dage i New York, den fedeste by i verden! Det er et rigtig godt tidspunkt at rejse til NY pga vejret, der stadig byder på varme (omkring 22 grader) NY er stedet hvor der skal shoppes igennem og alle de fantastiske bygninger skal opleves! Vi tog toget til og fra lufthavnen, det er utrolig let og vi sparede omkring 60 $, det er en fantastisk tur hvor man rigtig kan følge med i hvordan man nærmer sig Manhatten og Freedom Tower!
    Efter NY gik turen til Honolulu hvor vi havde 2 overnatninger! Oahu (Honolulu) er utrolig smuk, men også turistet.
  • Hawaii - på tre meget forskellige øer!

07.05.13: Ole Thomsen
    Efter nogle lange flyveture, landede vi endelig i Honolulu hvor vi gik tidligt i seng.
    Næste dag havde vi "fri" så vi kørte lidt rundt med de gratis busser og slappede ellers bare af.
  • Hawaii - mit paradis

19.03.13: carsten andreasen
    Vi har været 3 gange til Hawaii og besøgt de fleste af øerne bl.a Oahu , Kauai, Maui og Big Island og hvis det var op til mig flyttede vi derud permanent.

Læs mere om rejser til Hawaii

• Àlainn Dublin!

29.10.13: Trine Brok
    Nytår 2012/13, tog en veninde og jeg til Irland for at fejre det med nogle irske venner vi har, men før vi tog ud til denne lille landsby Athloné, tilbragte vi 2-3 dage i Dublin.
  • Petra - I Indiana Jones' fodsport

02.06.13: Trine Brok
    I 2012 tog jeg med min studie på en arkæologisk udgravning til Jarash, Jordan. På en af vores forlængede weekender skulle vi til oldtidsbyen Petra.
  • Hello Hollywood!

20.02.12: Trine Brok
    Den første dag jeg trådte ind på mit hotel (hollywood heights hotel) fik jeg nærmest et hjertestop. Lige ved indgangen sad selveste George Clooney, men da receptionister så min og min venindes reaktion begyndte de at grine - George Clooney var desværre af voks!
Aloha Hawai'i
Store-Heddinge
19. feb. 2012

Aloha Hawai'i

Jeg har altid drømt om at komme til USA og især Hawai'i, og i året 2011 skete det endelig! Efter at have holdt sabbatår og tjent MANGE penge, rejste jeg og 26 andre unge mennesker til USA med Dansk Studie Center.
I mine rejsetips vil jeg fortælle om mine oplevelser og "what to do - and don't do".

På Hawai'i boede jeg vi på et lille hotel som hed White Sands. Det lå i hjertet af hovedstaden Honolulu på øen Oahu, og når jeg siger i hjertet mener jeg det! Jeg boede 10 min. gang fra Waikiki beach og "the main street" lå inde for 5 min. gang.
Der kører også hele tiden busser (og til tiden!) i Honolulu. Man kan købe billige buskort som gør at du kan køre med alle busser på øen.

Jeg studerede på University of Hawai'i at Manoa - hvilket jeg klart anbefaler at tage hen. Hvis man kommer i sæsonen for amerikansk fodbold, baseball, volleyball eller basketball kan man tage ind og se kampene for en 11 dollars (ca. 55 danske kroner) - dog er kampene til amerikansk fodbold gratis, men bør dog komme i god tid for at få nogle gode pladser.

Hvis man sidder i bussen skal man ikke være overrasket, hvis folk begynder at snakke til en. Hvis de hører du ikke er fra Amerika, er de meget interesseret i at høre om dit land og din kultur - og en rigtig god rejsetip er at spørge de lokale om, hvad man bare SKAL se. De vil skrive det ned til dig, og vil hellere en gerne hjælpe dig så meget som muligt.

Waikiki Beach er berømt for den hvide strand og turkis blå hav. Det er ikke en underdrivelse. Man tror ikke, at stranden kan ligne det som de gør på postkort, men i dette tilfælde er det sandt!
Generelt er ALLE strandene på Hawai'i ligesom på postkortene. Man bliver ikke skuffet, derimod meget overrasket!

Pearl Harbor er et fantastisk sted. Man har en virkelig underlig følelse når man er der. Både trist og meget fascineret. På Arizona Memorial Place ude på havet og faktisk oppe over hangaren Arizona, som sank under 2. verdens krig, hvor der stadig er over 2000 mennesker fanget.
Det er meget overvældende at være der, men jeg kan klart anbefale at tage derhen.

På Oahu ligger den berømte North Shore, hvor de holder verdensmesterskaber i surfing, og hold da op for nogle bølger! Man skal ikke gå i vande der, hvis man ikke er en garvet svømmer eller surfer, for den sags skyld! Men det var rigtig sjovt at være der, og til damerne: EYE CANDY på alle hylder!

Har du nogensinde prøvet at oppe ud fra et fly? Nej?? GØR DET! Du får et vildeste rus, og der er en rigtig god chance for at se hvaler og få set hele øen på en meget spændende måde. Selvom det "kun" varer 5 min og 24 sek. føles det som en time.

Diamond Head er Oahu's berømte bjerg, som man "bestige". Der er stier hele vejen op til toppen og man får det smukkeste udsyn over Honolulu. Man kan tage der op dag og nat, og det koster ikke mere en 10 dollars (ca 50 kroner).

Hver fredag bør man gå ned til stranden Fort derussy, hvor der blandt andet er vollyball baner og et militær museum (som har gratis indgang). Men hver fredag aften kl. 19:00 er der fyrværkeri udfra the Hilton Village (Hilton hotellet er så stort, at de har lov til at kalde de for et "village" - ja der siger noget!). Det er utrolig smukt og der en rigtig god restaurant, med rimelige priser, lige ved hotellet og stranden, hvor man kan få drinks eller nyde en god middag under showet.

Hvis man er på Hawai'i og man har tid til at tage hen til en af de andre øer (der er 8 i alt) kan jeg af erfaring anbefale Kuaui og Big Island (faktisk kaldt Hawai'i).

Big Island er kendt på dens aktive vulkan og deres forskningscenter på toppen af der bjerg, hvilket faktisk er verdens højeste, hvis man tæller hvad der er under havet med.
Big Island er nærmest delt op i to klimaer - et frodigt og grønt klima og et meget stene og vulkansk klima. Man kan flyve med helikopter over vulkanen og se lava, og få et kæmpe overblik over, hvor ødelæggende dens sidste udbrud har været, og man kan køre i bil hele vejen ned til, hvor vejen bare slutter lige pludselig pga. forstenet lava.

En ting som jeg klart vil anbefale til folk er at dykke eller snorkle med Manta Rays (rokkere). Det er ikke dem som Steve Irwin døde år, men de "søde" af dem. Man kommer ned i havet om natten - selvfølgelig med professionelle - hvor de så lokker rokkere hen ved hjælp af lys og plankton. Det er en ubeskrivelig oplevelse!!!!

På Kauai kan man ikke lave særlig meget, men det er klart et af de mest smukkeste steder i verdenen - og det er underdrivelse! Øen frodige klima og øens mennesker har virkelig fanget det hawaiianske udtryk man kalder "hang lose". De er så afslappede og man føler sig helt tryk, og dens flotte natur og klipperne på øen er store og magtfulde. Man kan se disse klipper/bjerge i Jurassic Park 1, hvor de flyver i helikopter over til "dinosaur-øen".
Jeg og nogle veninder tog på en bådtur, hvor man sejlede rundt i en speedbåd rundt om øen, hvor man kom til nogle af de "forbudte" strande, hvor man kun kunne komme til, hvis man sejlede eller vandrede på en lang sti, hvor KUN øvede vandrere går.
Vi så havskildpadder og delfiner. Vi måtte desværre ikke oppe i vandet med dem, men bare at være 50 cm fra en vild delfin er så fantastisk!

Selvom det er dyrt at tage til Hawai'i er det paradise. Man kan bo rigtig billigt på deres hostels og hoteller i mid-town og man kommer til at møde nogle af de mest afslappede mennesker og man får ALDRIG lyst at tage derfra. Når man først har været der én gang vil man helt sikkert tilbage.

Kommentarer til rejsetippet om Hawaii

Til Mille

26/02 2013 Trine Brok
Hej Mille,

Jeg ved ikke om der er nogle både som sejler derover, men jeg ved med sikkerhed der er fly. Det er let at bestille billetter til de forskellige øer - du kan sagtens
gøre det over monondo.dk :) OG! Det er billigt da det er indrigs.

Jeg håber du får en fantastisk tur, og du må endelig skrive, hvis du har flere spørgsmål!

Arrh jeg skal til Hawaii

09/01 2013 Mille Jørensen
Jeg skal til Hawaii til sommer, og jeg glæder mig virkelig meget!:)
Men jeg vil bare vide, om der findes sådan nogle både som sejler over til andre Hawaii-anske øér, for jeg skal til Oaho og Big Island/Hawaii.
Glæder mig og håber på flere fantastiske ting man kan lave!<3

waikoloa beach marriott resort & spa reviews

04/12 2012 Dorthe Geday
Vi har "kun" været på Big Island, men kan også varmt anbefale det! Hvis man har lidt ekstra penge at gøre, skal man prøve et par dage på waikoloa beach marriott resort & spa reviews. Det er fantastisk! Her kan man i deres egen lagune svømme med havskildpader der kommer ind fra havet. Det kræver ingen særlig ekspertise :-)
Prøv det - Hawaii er skønt! og vi skal helt sikkert tilbage, næste gang dog til nogle af de andre øer, så Trine, tak for ovenstående rejsebeskrivelse.