Flere rejsetips om Hawaii

• Fantastisk rundrejse i USA!

09.01.14: Pia
    I oktober 2013 var min mand og jeg på rundrejse i USA! Vi startede med 5 dage i New York, den fedeste by i verden! Det er et rigtig godt tidspunkt at rejse til NY pga vejret, der stadig byder på varme (omkring 22 grader) NY er stedet hvor der skal shoppes igennem og alle de fantastiske bygninger skal opleves! Vi tog toget til og fra lufthavnen, det er utrolig let og vi sparede omkring 60 $, det er en fantastisk tur hvor man rigtig kan følge med i hvordan man nærmer sig Manhatten og Freedom Tower!
    Efter NY gik turen til Honolulu hvor vi havde 2 overnatninger! Oahu (Honolulu) er utrolig smuk, men også turistet.
  • Hawaii - på tre meget forskellige øer!

07.05.13: Ole Thomsen
    Efter nogle lange flyveture, landede vi endelig i Honolulu hvor vi gik tidligt i seng.
    Næste dag havde vi "fri" så vi kørte lidt rundt med de gratis busser og slappede ellers bare af.
  • Skøn privat strand - Lanikai Beach

01.11.12: Anette Pedersen
    Lanikai er en lille perle på Oahu, og absolut ingen turister. Det ligger i forbindelse med byen Kailua. Man skal ud forbi Kailua beach park, og videre ud til et beboet område hvor der er små stier der fører ned til stranden.

Læs mere om rejser til Hawaii

Hawaii - mit paradis
carsten andreasen
aalborg
19. marts 2013

Hawaii - mit paradis

Vi har været 3 gange til Hawaii og besøgt de fleste af øerne bl.a Oahu , Kauai, Maui og Big Island og hvis det var op til mig flyttede vi derud permanent.
Hver ø har sine specielle islæt og sædværdiheder.
Det som jeg syntes er noget helt specielt er de dufte der møder en fra blomster og vækster og især fra polymera træerne med deres smukke blomster. Også alle de fugle jungle lyde ligesom i en gammel Tarzan film.

Der er rigtig mange fine badestrande og vandet er ca.24- 28 gr. året rundt, og når man ser ned under vandet åbner der sig en verden af farvestrålende fisk- som om der blev set ind i et akvarie med tropefisk. Et must for snorkling og dykning. Man skal være meget uheldig hvis delfiner i stor flok ikke springer forbi og i vandkanten kan ses store rokker der svømmer langs vandkanten . Ligeledes talrige kæmpestore havskildpadder der dovner og tumler rundt. Om vinteren dvs fra dec til april opleves pukkelhvaler i hobetal. Jo man er ikke i tvivl om at man er langt væk hjemmefra. Et andet helt unikt fænomen, som kan ses fra alle øerne, er de smukke og romantiske solnedgange i helt fantastiske farver.

Det er svært at fremhæve noget frem for noget andet, men jeg kan kun sige at Hawaii skal opleves og der findes et begreb som jeg er blevet ramt af og som siger mere end ord : the Aloha spirit- og den kan være meget farlig og meget afhængighedsskabende
Vi mangler heldigvis at besøge Molokai ,men alle øerne kan anbefales at se fl. gange da det er umuligt at nå det hele ved et besøg.
solnedgang Oahu

Det kan varmt anbefales at besøge hjemmesiden