Flere rejsetips om USA

Læs mere om rejser til USA

Living the american dream
Sigrid Rosendahl
Århus
16. feb. 2010

Living the american dream

Mit rejsetip handler om 3 måneder i Texas, om om hvordan det er at rejse til den anden side af jorden for at besøge sin kæreste og få et arbejde.
Hygge med vennerne på New York bar

Comming to SAT

Jeg ankommer i San Antonio og klokken er 20 i landet, har et mindre jetlag. Jeg blir hentet af min kæreste i lufthavnen, og kører hjem til hans lejlighed. Det er skønt at være tilbage i Texas anden gang. Det er simpelthen så varmt. Ca. 35 grader. Livet i Texas er meget anderledes end livet hjemme i Danmark. De første par uger holdte jeg bare ferie, nød at være der, tog til BarBQ, festede, lå ved lejlighedens pool og mødte en helt masse mennesker. En dag i vaskerummet fandt jeg en seddel hvor en mor søgte en barnepige til sine to drenge. Jeg tog sedlen og ringede til hende. Dagen efter startede jeg som barnepige for to vietnamisiske drenge. De boede lige overfor os. Jeg hentede dem fra bussen, tog dem hjem til dem selv og hjalp dem med lektier, tog dem med på ture og lærte dem forskellige ting om Danmark. Det er helt fantastisk hvordan jeg har oplevet nogle ting på indersiden af USA og ikke bare som turist. Oplevet sammenholdet i en stor stærk familie, bylivet i en stat hvor man går hjem kl. 2, hvordan racisme kan komme helt tæt på en når man kommer i et blandet forhold. Min tur har været fantastisk, og jeg har fået så mange super fede venner derovre. Jeg elsker USA selvom der er mange ting som ikke fungere så godt som det gør her i Danmark.