Flere rejsetips om Los Angeles

Hundested
23. april 2010

Californien

Lidt om vores tur til californien som gik fra los angeles - las vegas - grand canyon - palm springs - san diego - malibu - los angeles. Først kommer hele vores rejse beskrivelse, hvis det skulle ha' interesse og som afslutning kommer der lidt tips, vores budget osv :) God fornøjelse.

Da vi blev sat af i lufthavnen ventede en meget lang flyvetur

På 19 timer, vi skulle flyve fra københavn til los angeles med 1 mellemlanding i atlanta. Vi blev noget overraskede over hvor lille flyet faktisk var, men forventningen var stor! Vi havde vores egen skærm med stort udvalg af film tvserier og musik og meget hjælpsomt personale der kom med gratis drikkevarer 1 gang i timen. Jeg havde en masse ting med til min 5 årige datter i håndbagagen (hvilket klart kan anbefales) Bl.a bøger, nintendo ds, små spil og flere bøger. Men vil være ærlig og sige at tiden var lang! Nok mest for os voksne.. Mellemlandingen i atlanta gik smertefrit dog skal man våbne sig med tåldmodighed! Køerne er MEGET lange. Og man bliver stillet forskellige spørgsmål og får taget billeder og finger aftryk- Der var rygerum i atlanta lufthavn, hvilket var et stor plus for os.

Ankomst til LAX

Endelig var vi fremme. Godt trætte!! Jeg havde hjemmefra bestilt det første hotel (radisson i whittier ca 30 miles uden for LA) Vi tog en taxa der ud og gik i seng med det samme. Det var faktisk nemt at vænne sig til tidsforskellen på 9 timer fordi man var så trætte efter den lange rejse.
Hollywood

Los angeles

Den første morgen gik vi ud for at kigge os lidt omkring ca 100m fra hotellet lå en liller dinner og vi blev enige om at spise morgenmad der. Der gik det virkelig op for mig at jeg var i usa! Den skønneste lille dinner med røde læderbåse og meget venligt personale. Her fik vi en rigtig amerikansk morgenmad med æg, bacon, pøler, frenchtoast og friskpresset appelsin juice.
Vi valgte at kører ind til byen for at se walk of fame. Ude fra motorvejen fik vi øje på hollywood skiltet, hvilket i sig selv var kæmpe stort :)
billed fra the strip

LA - las vegas

Vi brugte de næste 3 dage i los angeles, hvor vi bl.a oplevede walk of fame, rodeo drive, beverly hills, det kan anbefales at købe et stjernekort, vi drønede rund og så bl.a brad pitt og justin timberlakes hus. Inde i hollywood var vi så heldig at der var noget film præmiere så vi så flere af de store stjerner. Jeg vil anbefale 3 dage som minimum. Vi kunne sagtens ha brugt meget mere tid, men vi havde mange ting vi gerne ville nå og derfor et ret stramt program. Tidlig morgen på 4 dagen vendte vi derfor bilen mod las vegas. Turen til las vegas var lang! Længere end vi lige havde regnet med og det var ekstremt varm! Gud ske lov for AC i bilen :) Kl ca 22 dukkede de mest fantastisk lys op (efter at ha kørt i mørk ørken i 5-6 timer) LAS VEGAS lige så fantastisk som man forestiller sig!! Kæmpe hoteller, limoer over alt, og lys lys lys.. Tivoli gange 1000. Vi blev i Las vegas 4 dage, hvor vi slappede af ved poolen, gik ture på the strip, så forskellige shows, og tog en tur til hoover dame. Virkelig fed oplevelse og ekstremt billige hoteller, her kan man roligt gå ind på et af de store flotte hoteller og stadig holde ferie budget :) Dog skal man ha go' tid inden man kører af the strip i bil! Det tog os 2 timer, at kører fra den ene ende af gaden til den anden fordi vi hold i kø hele tiden.
Grand canyon

En af de ting vi havde glædet os meget til var, at se Grand canyon. Vi startede tidligt om morgnen da vi havde en lang køretur foran os! Vi nåede frem sidst på eftermiddagen (efter en del stop) Og sikke et syn der mødte os!! Det var simpelthen fantastisk!! Og bestemt ikke sidste gang jeg har været der. Det må man virkelig ikke gå glip af! Det kan anbefales at tage en trøje med. Vi rejste i juli/august og havde i snit 45 grader i las vegas, men ved grand canyon frøs vi.

Palm springs

Efter grand canyon gik turen mod san diego. Vi gjorde ophold i palm springs og blev der 2 dage. Virkelig lækker og afslappet by efter dagene i las vegas. Så her blev der slikket sol, badet i pool og ladet op. Vi boede på travelogde til 55 dollars pr nat for et stort værelse med 2 quiennsize senge. Faktisk det pæneste hotel vi boede på! Desuden var det her vi fik øjnene op for ihop og deres fantastiske pandekage, så det kan også anbefales :)
San diego

San diego nåede vi ud på eftermiddagen og havde lidt problemer med, at finde et hotel, men det lykkedes til sidst at få et værelse på motel 6. Dette var en rædelsfuld oplevelse! Vil virkelig fraråde motel 6 mm man virkelig er i nød.. Vi boede på 3 af dem hhv i los angeles, hvor vi havde booket 2 dage, men kun blev der en nat fordi værelset rystede når lastbilerne kørte forbi (lå lige ud til motorvejen) I san diego var værelset frygteligt beskidt. Dynerne/tæpperne lygtede af noget jeg ikke tør tænke på hvad var og kom man ved en fejl til at flytte på lagnerne var madresserne fyld med gamle blodpletter. Så her blev vi også kun 1 enkelt nat. I san diego skulle vi selvfølgelig besøge seaworld, hvilket var en helt igennem fantastisk oplevelse både for store og små :)
Los angeles

Efter nogle dejlige dage i san diego vendte vi igen snuden mod LA. For at bruge de sidste dage. Her kørte vi til malibu og badet og besøgte universal studios. Hvilket også varmt kan anbefales!! Derefter ventede kun den lange flyvetur hjem til danmark en masse oplevelser rigere!

Tips/ vores budget osv

Vi var afsted i 18 dage og kunne sagtens ha brugt mere tid, men fik også oplevet en masse.

Vi var 4 mennesker afsted og på de 18 dage brugte vi 30.000kr på bil leje, hoteller (hvor vi valgte billigt) benzin, mad og shopping.

Vil helt sikker anbefale travelogde! Vi boede på 5-6 stykker og alle var rene og pæne med gratis morgenmad og internet.

Derud over vil jeg anbefale en GPS det gør tingene meget nemmere og er faktisk billigere at købe end at leje. vi købte vores i radioshack til 199 dollars og har efterfølgende set præcis den samme her hjemme til 3999 i elgiganten. Så mange penge at spare

Personligt fortrækker jeg target frem fra wallmart. Især las vegas har et rigtig godt target. (center)

Husk visakort, man bruger det over alt!

Lad vær med, at pakke for meget. Der er vaskerier på stort set alle hoteller/moteller.

Besøg de forskellige outlets rundt omkring! Der er alle mærker samlet et sted og mange penge at spare! Min lillebror fik levis jeans (helt ny model) til 50 dollars og 5 levis t-shirts til 50 dollars. Desuden blev der købt convers støvler til 45 dollars. Så det kan godt betale sig.

Hav god tålmodighed når du kører på motorveje. Især omkring LA. Bilkøerne er virkelig dræbende!

Nyd amerikanernes gæstfrihed! De er virkelig imødekommende. Vi sad flere gange og spiste, hvor andre gæster havde hørt os snakke sammen og kom hen og snakkede og spurgte hvor vi kom fra osv.

Vil også anbefale whittier, hvis man skal til los angeles. Det ligger i rimelig afstand (ca 30 mils) Og priserne på hoteller er langt mere rimelige her. Samtidig er det er utroligt hyggeligt område, hvor vi følte os meget trykke.

Og ellers rigtig god tur!! Men pas på, man bliver nemt afhængig af usa! :) Jeg kan i hver fald ikke vente med at komme tilbage :)

Kommentarer til rejsetips om Los Angeles

fly tider

22/03 2015 Julia
Hej hvis man flyver morgen 26 juni
Hvad tid på døgnet lander man så
Turen er 15 timer
Lander man 27 juni?

Og hjem morgen lax til Danmark 6 juli. Hvilken dato er man hjemme og hvad tid?
Flyve tur ca15 timer

Fin rejsefortælling

30/07 2014 Heidi
Rigtig fin rejsefortælling :-)
MEN jeg vil på det kraftigste fraråde folk at besøge Seaword, da man direkte støtter dyremishandling (alt nyt forskning peger på, at man IKKE kan give især spækhuggere og delfiner noget der ligner optimale forhold i fangeskab). Det er uden diskusion mishandling og det ønsker de færreste mennesker at støtte. Jeg har ladet mig fortælle, at man langs vestkysten kan komme på nogle fantastisk hval/delfin-safari med respekt for dyrenes naturlige habitat - dette skulle være en kæmpe oplevelse for store små.

Flere rejseselskaber er også stoppet med at lave ture dertil, da de ikke kan stå inde for dyrenes behandling.

billet priser

14/05 2010 josefine
Vi havde personlige skærme både frem og tilbage... Bliver i tvivl om det har været airfrance fly, men der stod delta på vores afrejse billet. Tak skal du ha' :) Vi var 3 voksne og 1 barn og vi købte billetterne ca 3 uger inden afrejse. Men jeg kan godt se, at billetterne er noget dyre i år! Sidste sommer var priserne helt i bund.. Vi lejede bil (en ford focus) hos enterprise og gav ca 4000 for hele perioden.

Billeje

09/05 2010 Sara
Det er en rigtig fin rejsetip ;) Lejede i bilen derover og hos hvem? Var i 1 barn og 3 voksne der tog afsted? :) Havde I købt billetterne lang tid i forvejen? Jeg har nemlig søgt på flybilletter og de ligger til ca. 7.000; pr mand til afrejse juli måned.

Hvem fløj i med!

08/05 2010 Michael
Du skriver i havde jeres egen skærm! Delta airline skulle nemlig ikke have personlig skærm i deres fly!

Vi købte dem gennem

05/05 2010 josefine
Vi købte dem gennem budjet.dk og gav 2600 pr person tur/retur :)

Flybilletter

03/05 2010 Maria
Må jeg spørge hvor i købte flybilletter og hvad i gav? :O)