Flere rejsetips om Los Angeles

Odense
5. sept. 2008

Kyst tur Los Angeles til Santa Barbara

En køre tur langs kysten fra Los Angeles til Santa Babara skal bare opleves....

Kyst tur fra Los Angeles til Santa Barbara....

Jeg var sammen med 4 veninder en tur i Los Angeles i Februar 2008.

Jeg har altid været meget fascineret af L.A med Beverly Hills, Hollywood, Universel Studios og alt hvad den ellers indeholder.

Jeg har været der før for 3 år siden. Dengang var vi kun 2 afsted og havde ikke lejet bil som vi havde denne gang, så vi kom ikke rundt på samme måde. Så en bil kan helt sikkert anbefales at leje i Californien, da der jo findes mange andre flotte steder uden for L.A.

Vi var der i 10 dage og havde rigtig mange gode oplevelser, men den tur vi tog fra Los Angeles til Santa Barbara var nok den der gjorde størst indtryk på mig. Vi kørte fra L.A og ud på kystvejen som fører til Santa Barbara.

Vi havde det flotteste solskinsvejr og det er køre den tur og kunne se havet hele vejen, står printet som et evig billede i min hukommelse. Jeg har tit hørt folk beskrive turen og fortælle om hvor smuk den var men man skal opleve den selv for at få den helt specielle følelse som man får på den tur.
Vi stoppede på vejen og spiste morgenmad ved en lille kiosk, som lavede mexicanske omeletter. Det var skønt bare at stå der at nyde udsigten og den friske luft.

Da vi kom til Santa Babara kørte vi med det samme ned på molen, som er et møde sted for mange folk derovre. Der var musikanter, en masse fiskere og ja bare glade folk. Vi blev siddende på molen nogle timer og bare nød atmosfæren og ikke mindst det gode vejr.

Santa Barbara er helt klart en by, som man bare skal besøge når man er på de kanter, for der er en helt speciel stemning i byen og folk er helt klart mere afslappet end man oplever i mange andre byer på de kanter.

Det var mine rejsetip, som jeg håber andre vil drage nytte af, for det er en helt speciel oplevelse.