Flere rejsetips om de amerikanske nationalparker

Læs mere om rejser til de amerikanske nationalparker

Udsigt i Sequioa Natl.Park, CA, USA
Odense
29. sept. 2009

Fred, ro og smuk natur

Skal du/I på rundrejse i Californien, USA, kan jeg varmt anbefale et besøg i Kings Canyon/Sequioa Natl. Park og ikke mindst et ophold på John Muir Lodge i Grant Village.
John Muir Lodge, Kings Canyon

Ild i pejsen og quiltede sengetæpper

Efter at have kørt fra Las Vegas, ankom vi en sen oktober aften. Turen op til Grant Village havde været hård, for det blev hurtigt mørkt og temperaturen faldt til omkring frysepunktet samtidig med at det begyndte at regne/sne.

Frem kom vi dog og blev venligt modtaget i den lille reception, som ligger i Visitors centre.

Da vi havde fået vores nøgler kørte vi de sidste par hundrede meter til John Muir Lodge.

Iført shorts og sandaler steg vi trætte ud af bilen - ud i sne og sjap. Vi kom direkte ind i en hyggelig opholdsstue, hvor de øvrige gæster sad og fik et glas vin, spillede spil, der var ild i pejsen og stedet emmede af hygge og ro.

Vi fandt vores værelser, det hele var så rart og hyggeligt med rustikke møbler og quiltede sengetæpper.

Det var ikke svært at falde i søvn den aften.
Kings Canyon Natl. Park oktober ´06

Store træer og en lille bjørn

Næste morgen stod vi op til det smukkeste frostklare solskinsvejr, jorden var dækket af et fint lag sne og igen oplevede vi bare den ro og fred, der var på stedet.

Vi spiste dejlig morgenmad i restauranten, som også ligger i Visitors centre.

Efter maden kørte vi ud for at se på de kæmpe store sequioa træer. Det er fantastisk at gå rundt mellem træer der er op til 85 meter høje, det er som at være en myre i en græsplæne.

På vej hen for at se verdens største træ var vi så heldige, at en sort bjørn traskede over vejen lige foran vores bil. Vi holdt stille og kiggede på bjørnen, og den satte sig i vejsiden og kiggede på os. Vi var så overraskede over dette uventede møde, at vi helt glemte at tage billeder af bjørnen.

Sequioia Natl.Park, CA, USA 2006

2 overnatninger er bare for lidt

Efter at have boet i Kings Canyon i 2 døgn, måtte vi videre, vores ferie nærmede sig sin slutning, vi skulle tilbage til San Fransisco, hvorfra vi skulle flyve hjem.

Vi var alle enige om, at det havde været et fantastisk ophold, vi ønskede, at vi kunne have blevet i meget længere tid.

Kings Canyon/Sequoia Natl. Park er SMUK. Der er en ro, som man slet ikke kan forestille sig.

Vi var der i efterårsferien i 2006 og har siden anbefalet flere at besøge stedet. De tilbagemeldinger vi har fået er enslydende: Der er så smukt, fantastisk dyreliv, og så den ro der er. Alle vi kender, som har være i nationalparken har set mindst 1 bjørn.

Det kan ABSOLUT anbefales at vælge Kings Canyon/Sequoia Natl. Park, hvis man ønsker at opleve smuk natur, fred og ro på sin tur rundt i Californien.

God tur

Familien Honoré
(farmor, far, mor og 3 børn på dengang 2½, 8 og 12 år)