Flere rejsetips om New York

Hørning
10. jan. 2010

3 skønne uger på tværs af USA

Mit rejsetips handler om vores 3 ugers rejse gennem 18 stater med højdepunkterne Niagara Falls, Route 66, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite m.m.
Møde med New York

Beskrivelse af rejsen

Vi købte flyrejse og billeje hos FDM. Grunden til at vi besluttede os for at rejse i 2009 var, at vore 2 drenge havde været udvekslingsstudenter i USA, og de ønskede at besøge deres værtsfamilier. Rejsen gik for den ene af drengene til Indianapolis 3 uger før vi andre tog afsted til New York. Da vi ankom til New York skulle vi hente den lejede bil, og vi vidste, at vi ville blive krævet 500$ for returnering af bilen, men derudover blev vi afkrævet 168$ i afgift. Der var ikke andet at gøre end at betale, men jeg var godt sur. Til gengæld var jeg godt tilfreds med bilen, en Chevrolet Impala med Never Lost. 3 uger efter vi ankom til New York tog vi hjem fra Denver Pris ialt til FDM ca. 35000kr
Niagara Falls set fra parken

New York til Kentucky

På hele turen havde jeg hjemmefra planlagt alle overnatninger på Super 8 Moteller. Efter ankomst til New York kørte vi til Allentown der ligger i Pennsylvania. Det var en køretur på et par hundrede kilometer, men det var en rigtig hård tur. Jeg vil anbefale, at men efter en lang flyvetur tager direkte på hotel. Næste dag så vi Lancaster, der er hovedby for Amish folket, hvorefter vi kørte til Bath i staten New York. Dagen efter kørte vi til Niagara Falls. Selvom det skulle være smukkere fra den canadiske side så vi det fra den amerikanske side, hvor der var en park helt ned til floden. Derefter kørte vi gennem Canada til Imlay City i Michigan. Dagen efter besøgte vi den ene drengs værtsfamilie, vi blev hjerteligt modtaget med Barbeque og boldspil, og var der hele dagen indtil vi tog tilbage til hotellet. Næste dag kørte vi gennem Detroit og Ohio til Cincinatti, hvor vi overnatted på Kentucky siden.
Buen til vesten i Saint Louis

Kentucky til Texas

Vi kørte fra hotellet og direkte til den anden søns værtsfamilie. Vi blev godt modtaget, faderen havde taget tidligt fri, og kom med Pizza til os. Vi hyggede os om eftermiddagen, og de gav middag om aftenen inden vi tog tilbage til hotellet. Næste dag kørte vi gennem Kentucky, Indiana Illinois og sluttede i Saint Louis i Missouri. I Saint Louis var vi oppe i "The Arch", som er en stålbue der er 200 m høj, og som man kan komme op i med en slags gondol. Ved foden af buen var der et museum med minder fra det vilde vest. Næste dag kørte vi videre gennem Missouri og til Oklahoma hvor vi overnattede i Tulsa. Næste dag kørte vi videre mod Texas. Vi besøgte Lucilles Road House, og Route 66 Museum inden vi kom til Amarillo. I Amarillo var vi på The Big Texan, og fik steaks. Man følte sig helt inde i en western i det spiselokale.
Hard Rock Cafe Las Vegas

Texax til Californien

Næste morgen var vi ude i en Harley Davidson butik og købe en suvenier inden vi fortsatte til New Mexico. På vejen så vi Cadillac Ranch og vi svar også en tur i Santa Fe og så den specielle byggestil inden vi overnattede i Albuquerque. Næste morgen fortsatte vi mod Winslow Arizona. I Winslow så vi meteorkrateret, og mindetavlen for astronauterne, og senere var vi inde på The Corner, og så en statue af en guitarist. Dagen efter var den store dag hvor vi skulle se Grand Canyon. Vi kørte til Flagstaff og derefter forbi California Peaks til Grand Canyon. På vejen så vi nogle gamle indianer ruiner. Grand Canyon er et stort område, og det bliver bare større jo længere du kommer mod vest. fra grand Canyon kørte vi til Williams, hvor vi overnattede efter vi havde indtaget en t-bone på Rods Steakhouse. Dagen efter kørte vi mod Las Vegas. Vi kørte op over Seligman som er en by med gamle restaurerede biler på gaden til ære for turisterne og videre over Kingman til Hoover dæmningen. På parkeringspladsen før Hoover dæmningen havde vi den højeste temperatur på hele rejsen 118 graders Fahrenheit. Efter vi havde set dæmningen kørte vi til Las Vegas. I Las Vegas købte vi suveniers i en Harley Davidson butik, og var inde i et butikscenter inden vi tog turen ad The Strip ved 11 tiden om aftanen. Næste morgen kørte vi gennem Death Valley til Los Angeles.
Inden vi gik i seng var vi lige oppe på Hollywood Bouleward og træde på stjernerne
Mormonernes Tempel i Salt Lake City

Californien til Colorado

Vi havde to overnatninger i Los Angeles, så næste morgen tog vi til Melrose Avenue, hvor vi købte suveniers, og derefter var vi i et Mall. Derefter tog vi til Venice Beach, og soppede i Stillehavet inden vi tog til Long Beach og så Queen Mary på afstand.
Næste dag tog vi gennem Solvang til Fresno. Næste morgen kørte vi gennem Yosemite parken til San Francisco. Vi havde to nætter i san Francisco, så næste morgen kørte vi over bugten til selve byen og frem og tilbage over Golden Gate broen inden vi Besøgte Fischermans Wharf og Chinatown. Næste morgen kørte vi mod Winnemucca i Nevada hvor vi overnattede, og derfra videre til Salt Lake City i Utah, på vejen så vi Bonnevillesletten hvor der var en helt flad saltslette, der tidligere blev brugt til hastighedsrekordforsøg. I Salt Lake City så vi Mormontemplet. Fra Salt Lake City kørte vi gennem Wyoming til Colorado, på turen så vi en flok Buffalo.
Lidt om økonomi

Flybilletter og billeje kostede 35000kr til FDM
Bilen kostede derudover 668$
Vi Kørte 6200 miles som kostede 583$ i benzin
Hotelovernatningerne kostede i gennemsnit 81$ per dag for alle.
Vi købte da vi ankom en alm. køletaske, som vi så fyldte op med is fra hotellet hver morgen, og brugte til at holde sodavand koldt med hele dagen.
Vi havde medtaget en bærbar computer, og da der var frit internet på hotellet, som virkede de fleste steder, havde vi mulighed for at holde kontakt med E-mail og også netbank.