Flere rejsetips om New York

Bramming
28. sept. 2010

Fantastiske New York

Vi er 3 kvinder, der netop er hjemkommet fra "tøsetur" til New York.

Vi er 3 kvinder, der netop er hjemkommet fra "tøsetur" til New York. 5 nætter på Crown Plaza Times Square, et superskønt 4 stjernet hotel midt på Times Square. Vi boede på 37. etage med en super udsigt.

Vi var ved ground Zero den 13. september, og kunne betragte de mange tusind blomster, breve fra pårørende og billeder af dem, der mistede livet fra 11. september. Det var en meget stor oplevelse, og meget rørende.
Vi kom forbi Wall Street, The Sphere, guidet bustur rundt i byen, hvilket var rigtig godt, så man kunne danne sig et billede af hvor man befandt sig, og hvor de mange kendte bygninger lå. En guidet tur til Harlem, hvor vi var til gospelkoncert/gudstjeneste. Det bar dog præg af, at der kom mange turister, der kunne spændere til deres pengekasse, så det var nok mere et show for turister, end egentlig gudstjeneste.

Vi var i Impire State Building på 86. etage, hvor man kunne gå udenfor og se udsigten over hele byen. Et godt råd er at stå tidligt op. Vi var der ca. kl. 9 om morgenen, og der var ingen kø.
Vi gik over Brooklyn Bridge i solskinsvejr, det var fantastisk.

Vi var også på Woodbury Outlet, en times kørsel uden for byen. Her kan man med stor fordel købe Nike, Tommy Hilfiger og Levis. Chanel outletbutikken havde vi set frem til, men den var nærmest tom, så det var en skuffelse.
De amerikanske mærker er billige i NY. Udenlandske mærker var lige så dyre i New York som andre steder. Maden var dyr, men lækker. Et godt glas vin 95 kr, en øl 65 kr. hvis man ville sidde et "godt" sted og nyde det.

The River Cafe ved vandet under Brooklyn Bridge, et af de fineste spisesteder i USA viste det sig, da vi "forvildede" os der hen. Michelinstjernet restaurant med personale i meget fine uniformer, og blomsterbuketter så kæmpestore.

Vi kørte i taxi, og ikke i metro, og det var ikke så dyrt, vi var jo 3 om at dele. Vi gik også mange kilometer, da byen skal opleves til fods. Oplev også det fine stormagasin Barneys. Også stormagasinet Saks er værd at nævne. En fantastisk by, vi siger helt sikkert "på gensyn".