Flere rejsetips om New York

Læs mere om rejser til New York

Downtown set fra luften...
Louise
Århus
17. sept. 2009

New York - skal opleves...!!

New York er bestemt et af de mest hektiske steder i verden, jeg bliver aldrig træt af den by - der er altid noget at lave!
Ud sigt fra Empire State Building

Ankomst til New York

Vi ankom til New York ved 14 tiden, efter at have fløjet direkte fra Københavns lufthavn. Med en Yellow Cab ind til Manhatten så er man virkelig i New York. Vores hotel lå meget centralt så vi kunne gå til det meste. Da vi havde tjekket ind gik vi en tur ned af Fifth og stoppede ved Empire State Building, hvor et besøg op på 86. etage hvor man får en kano udsigt. Vi havde købt billetter til at komme endnu højere op til 102. etage. Efter at være kommet ned på jorden igen gik vi ad Broadway til Times Square hvor de enorme reklame skærme møder dig og man fornemmer virkelig at man er kommet til en storby. Vi spiste Buffalo wings (fantastiske) inden at jet-lagen fik overtaget og vi gik hjem...

Gå tur fra Midttown til Downtown

Dagen efter gik vi Manhatten rundt... næsten da. Vi startede fra hotellet (lå på 42th steet) og ned til Downtown Manhatten. Vi gik i den forbindelse forbi Wall Street og Ground Zero. Når man står og ser på det kæmpe hul får man en klump i halsen. Man blive utrolig rørt når man ser på billederne fra den dag i september. Efter at have været igennem tog vi en sejltur med Staten Island Ferry for at se New York fra vandet, god og gratis måde at se New York lidt på afstand. Efter en lang gåtur spiste vi på Times Square og gik hjem... Der er noget ved at gå rundt i New York, ikke bare lade sig transportere fra A til B. Det kræver virkelig gode sko, men en fantastisk fornemmelse.
Brooklyn Bridge

Tredje dag i New York og det var nu blevet tid til en helikopter tur rundt om Manhatten. Det er en fantastik fornemmelse at svæve over skyskraberne og frihedsgudinden. Det er lidt dyrt, men bestemt en sjov og god oplevelse. (billedet øverst) Efter at være landet gik vi en tur over Brooklyn Bridge. Den legendariske bro er et sær syn. Fra den anden side er er der et fantastisk view ud over Manhatten. På hjemturen shoppede vi en del - det skal man vist bare når man er i New York.
Central Park

Søndag i New York

Søndag i New York er lig med Central Park. Vi gik en tur nordpå, og gik ind i Central Park. Central Park summer af liv. Der blive spillet baseball, foot ball og løbet. Folk går tur hånd i hån eller lufter deres hund. Der er små fjernstyede motorbåde og alle nyde fridagen. Denne park midt en denne store larmende by er bare fantastisk. Man kan se bygningerne ude bag træerne, men man går i den milde efterårs luft.

Sidste dag i New York

Vi gik rundt på Manhatten og shoppede det sidste der skulle købes. Og bare nyde byen og dens larm og liv.Vi fløj sidst på dagen, hvilket passer perfekt da man jo så er i Danmark næste morgen.
Frihedsgudinden

Ekstra attraktioner

Jeg har været i New York en anden gang hvor vi foruden det ovennævnte også var en tur med Circle Line ud til frihedsgudinden og Ellis Island - hvilket også bestemt er et besøg værd. Mød op ved kajen tidligt, så er I fri for at bruge hele dagen på at stå i kø. Bådene sejler ofte og man bestemmer selv hvilke man tager med - så man kan bruge flere timer på den ene ø og en halv på den anden. Bådene afgår fra Battery Park hvor kloden fra World Trade Center står.Vi havde den købt "The New York Pass" der galt i 7 dage, det kostede 150 $, men i løbet af de første 2 dage havde vi tjent det ind. Desuden var vi inde og se museer som vi nok ellers ikke havde set. Det gav også rabat på forskellige spisesteder så det var egentlig en god ide!En ting som jeg skal næste gang at jeg kommer til The Big Apple er "top of the Rock" hvor man kommer op i toppen af Rockefeller Center så man kan se det meste af Manhatten inkl. Empire State Buliding på aftand.