Flere rejsetips om New York

Hovedgård
24. juli 2009

Spar tid og penge i New York & Orlando

Mit rejsetips handler om at sparer mange penge på at se seværdigheder og ikke at stå i kø.

Spar tid og penge i New York og Orlando

Efter en perfekt tur arrangeret af FDM er her et par tips til at sparer meget kø-tid og mange penge.
Før vores besøg i New York bestilte vi et "New York Pass" på nettet, som gav os mulighed for at se over 50 seværdigheder og få sejlture for ialt 112 USD. pr.person ( børn lidt billigere ) for 3 dage.

Allerede efter 1 dag var kortet tjent rigeligt hjem. Med kortet i hånden skulle vi heller ikke stå i kø for at få en billet. Alene turen i Impire State Building med et " Sky Ride " koster 36 USD.

I Orlando var vi i Universal Studio hvor vi købte et VIP Express Plus kort med indgang til begge parker. Kortet kostede ca. det dobbelte, men var alle pengene værd. Kortet giver mulighed for at komme forest i køen. Hvor der alle steder var kø på mellem 45 min. og 1.30 t. stod vi i max. 10 min. og vi nåede alle de planlagte forlystelser.

Inde i parken kan man også købe et armbånd for 20 USD. hvormed at man kan spise alt det man kan hele dagen. Dette er dog et dårligt køb, da der kun er 3 steder at kortet kan bruges og der disse steder er meget lang kø. Man skal være meget sulten for at kunne spise for 20 USD i løbet af dagen. En dobbelt burgermenu koster ca. 7 USD. og der er mange andre spisesteder.

Rabatter

Kommentarer til rejsetips om New York

vip i universal hva koster det..

01/02 2010 louise karup
Henrik Timmner kan i huske hvad I gav for det....vip exclusive har søgt på deres hjemmeide men kan intet finde.

VIP Exclusiv

12/08 2009 Henrik Timmner
VIP Exclusiv kunne for 2 år siden købes på Universals hjemmeside, men ellers foreslår jeg at i ringer direkte til deres VIP service.... de står på pinde for at gøre at hvad du gerne vil... BE A STAR God tur :-)

HJÆLP OS.. :)

11/08 2009 Mie
Hej med jer..Lige et spørgsmål.. Vi er så heldige at vi skal til Orlando til Oktober.. Sidder så og kigger på nettet om der er noget vi BARE BLIVER NØD TIL AT OPLEVE.. :)Det VIP Exclusiv i skriver om hvor er det man kan købe det henne? Vi har kigget lidt på universal studios hjemmeside men sys ikke vi kan hitte frem til det.. :)HJÆLP OS.. Og hvis der er noget i sys vi skal opleve så skriv.. :)

VIP Exclusiv

10/08 2009 Henrik Timmner
I orlando havde vi (familie på 6) købt VIP Exclusiv i Universal, det var et vip kort til at hænge om halsen med billede på + egen guide med rundt hele dagen som går og gør lige hvad man vil... Vi gik ind af udgangene og stod slet ikke i kø, var det sæde i rutchebanen eller andre forlystelser som vi ønskede (gerne forrest eller bagest) optaget, ja så flyttede de bare folk tilbage i køen igen. ALLE restauranter og kiosker + souvenier steder var gratis og ja det kostede en FORMUE og er i meget begrænset udbud (skal bestilles hjemmefra) men hvor er det fedt at blive behandlet som en ægte VIP bare en gang i livet.... Det skal prøves.

NEW YORK

06/08 2009 Per Poulsen
Til FN-bygningen kan man bestille tid og være sikker på dansk rund-tur til fri hedsgudinden skal man være ved battery park og stille sig i kø kl.7.00 om morgen så man er med første båd ud 8 kl. 8.00 ) og derefter over til Elies eiland så bruges ikke hele dagen i menneske massen

Epcot Center

06/08 2009 Ole Pedersen
fra d. 2-6 til 18-6 har FDM lavet en rute rundt i florida. Hvis, Hvis man er så heldig at ha' fødselsdag mens man besøger parker i Orlando kan man komme GRATIS ind - ja det er 75 dollars lige ned i foret

godt tip

30/07 2009 Jannie Sørensen
godt tip med vip i Universal. Vi brugte det også da vi var afsted rundt i USA. Også i rutchebanelandet Six Flag..... Efter at have stået i kø 3 kvarter ved første rutchebane, syntes vi det var godt givet ud med de ekstra penge for vip biletter. Det er jo ikke hver dag vi kommer der!!!!! mvh jannie