Flere rejsetips om USA

Læs mere om rejser til USA

Niagara Falls
Mette Nordentoft
Godthåb, Aalborg
20. marts 2013

Niagara Falls

Vi skulle små 5 uger til USA og jeg planlagde selv hele turen hjemmefra på nær bestilling af flybilletter da vi ikke vidste hvor lang tid det tog at flyve mellem de forskellige stater etc.
Men vi fløj fra Aalborg og til Toronto og herfra kørte vi med Grey Hound til Michael's Inn ved Niagara Falls. Det kan absolut anbefales. Fra vores altan havde vi udsigt hen til American Falls og så måske en lille kilometer op til Horse Shoe Falls. Det var super for det er svært på pc'en hjemme, at se hvordan hotellerne ligger i forhold til vandfaldet, så dette var kanongodt.

Vi ank. om aftenen og fik noget at spise og gik så en lille tur hen ad gaden så vi kunne stå og kigge over på American Falls. Man skal helt klart bo på den Canadiske side ellers for man absolut ikke det hele med !!

Hele næste dag tilbragte vi med at gå og se på vandfald og vi var selvfølgelig ude at sejle med " Maid of the mist ", det er først her man virkelig for indtryk af hvilket fantastisk højdepunkt det er man står overfor. Det var storslået, der findes ikke ord for det, det skal simpelthen prøves / opleves. Vi var også lidt oppe i byen som jo mest minder om et " mini Las Vegas " , men meget sjovt at se. Vi spiste også fantastisk på hotellet og fik frokost på en restaurant lige ud for Horse Shoe Falls.

Næste formiddag tog vi en taxi over til USA hvor vi skulle med et Amtrak-tog ned til New York. Bestil det hjemmefra, det er 100 gange billigere. Vi var 2 der først kørte fra Niagara Falls og ned til NY og efter en uges ophold her, kørte vi videre med tog ned til Washington D.C og det kostede os sammenlagt 1200kr. !!!! superbillig rejsemåde og man får set en masse samtidig med at man kan slappe lidt af.
Horse Shoe Falls, nej hvor blev vi våde men det var det HELE værd

Horse Shoe Falls og New York

Med mindre man lejer en bil og kører ud i området syntes vi, at det var helt fint med den tid vi havde her. Når man først har tilbragt en hel dag ved vandfaldene, så er der egentlig ikke mere at opleve her. Så for os var det fint, at vi skulle videre næste formiddag. Skal du over på den Amerikanske side og nå et tog fx ved middagstid, så sørg for at komme over broen senest ved 10-tiden for så begynder der at blive kø og tolderne tjekker pas etc. og til trods for at jeg havde meldt vores ankomst til det amerikanske " system " som man nu skal, så går jeg ud fra at fordi vi kom via Canada og ikke direkte fra DK, ja så blev vi hevet ud til kontrol og skulle op på kontoret og fotograferes, give fingeraftryk og så selvfølgelig lige betale for det også inden vi så kunne få lov at komme ind i USA. Heldivis fulgte taxi-chaufføren med os og det hele gik væstenligt hurtigere. Han kørte os til togstationen som vi ikke viste hvor lang væk lå og den lå faktisk længere væk end antaget, men vi nåede vores tog og efter en 9 timers lang men superflot togrejse nåede vi til NY
Det er også VIGTIGT når man bestiller en taxi til at køre en over til den amerikanske side, at de for besked idet det ikke er alle taxi-typerne der må køre derover !!
Ja, jeg kunne blive ved for efter efter en uge i The wonderfull Big Appel kørte vi med tog ned til Washington D.C og efter 4 dejlige dage her fløj vi videre til Charlotte, NC og derfra efeter 5 dage videre med fly til Westfield, IN hvor jeg har været udvekslingsstudent for mange år siden. Her var vi i en fantastisk uge hos min gamle værtsfamilie og så videre med fly til San Francisco og bo en 4 dage og så i en lejet bil ned ad Highway 1 med kun en overnatning, det er ALT for lidt. Så tilbragte vi lige en 4 dage i L.A inden turen så gik hjem til Aalborg.
En helt fantastisk uforglemmelig tur, som vi aldrig vil glemme.

Spørg bare løs, jeg sender gerne svar.
Se at komme afsted mens I kan :-)
Det er et fantastisk land.
American Falls og i baggrunden Horse Shoe Falls, helt enestående vandfald der bare skal opleves både

Togrejser, Vandfald

Kommentarer til rejsetippet om USA

Budget

11/04 2013 Annette dehlholm
Hej Mette

Det lyder som en fantastisk tur... Vi overvejer noget lignende, dog corbières med tid i en autocamper, da vi har tre havstorme piger med.
Vil du evt. Give mig lidt hints om samlet pris. Hvor meget havde i sat af i alt/pr. Dag eller hvordan i nu havde lagt budget.
Hvordan er leveomkostningerne i USA samlet med dk?