Flere rejsetips om Orlando

Toftlund
23. marts 2010

Udlejningsbil i Orlando

De fleste har lejet bil hjemmefra, og når vi så står der i lufthavnen i Orlando og skal have bilen udleveret, kommer der pludselig andre boller på suppen.......

Lejebil i Orlando Lufthavn....

En lang flytur er sluttet og nu glæder vi os bare til at få udleveret den bil vi har lejet hjemmefra, så vi kan komme ud til vores hotel....

Og hold da op en kø, det viser sig at der er rigtig mange som også har lejet en bil. Vi stiller os i kø og venter ca. 1 time. Vi undrer os over hvorfor det tager så lang tid, for alt skulle jo gerne være ordnet både forsikringsmæssigt, betaling mm... Da vi ankommer til skranken, bliver vi forhørt om vi skal køre mange km og hvor vi skal hen mm.... Og så starter krigen. "Skrankepaven" spørger først pænt om ikke vi synes at vi skal have en lidt større bil med mere sikkerhed i osv... (nej tak, siger vi) Så nedgør han derefter den bil vi har lejet og giver os et meget billigt tilbud om at skifte til en større bil (nej tak, siger vi) Så fortsætter han, og så er det min tålmodighed er opbrugt, så jeg beder om at få min RAV4, som han lige har nedgjort. Han bliver lmeget fornærmet, går pludselig og kommer tilbage og fortæller at han fra sin overordnet, at han har fået lov til at give os en større bil til en meget mindre pris - og så var ordet NEJ TAK nok blevet lidt større med lidt flere gloser på, og så tror jeg han fattede budskabet...

Vi fik papirerne ordnet og gik ned i p-kælderen hvor bilerne stod på ræd og række.... Det var sådan at man selv vælger en bil i den klasse man har valgt, og så står de ellers bare med nøgler i. Der var bare ikke nogen i den klasse vi havde valgt, og der gik det op for os at de ikke havde nok biler og derfor var blevet "spurgt" om ikke vi skulle have en større bil. Vi gik tilbage til p-vagten for at spørge hvad vi nu skulle gøre, og straks kom der kørende en hel splinter ny Kia Rondo til os, og så var vi ellers dem der var kørt !!!!!

Derfor er vores tip - Lad dem ikke prakke jer noget på, be om det i har bestilt, og så må man tage op til overvejelse bagefter, om man vil lave det om.

Transport
Billeje

Kommentarer til rejsetips om Orlando

Kommentar til Andy.....

28/03 2010 Jan Andersen
Nu står der jo ikke at det var en gratis opgradering, så Andy... læs det lige igen. Jeg kender et par som også rejste til Orlando, de oplevede akkurat samme historie som Lone, så jeg syntes tippet helt klart er godt... Måske der også foskel på hvem der har lejet og hvem der kommer, så din forklaring vedr. dine oplevelser kan man vist ikke helt sammenligne.....

Ikke så slemt

26/03 2010 Andy Christensen
Jeg har i forbindelse med både arbejde og ferier haft ca. 150-200 lejebiler i USA og Canada. De fleste er bestilt igennem en agent derovre og det har altid virket fint. Det er korrekt at man ikke nødvendigvis får den model man har bedt om. Det er meget normalt at man bestiller en "størrelse" f.eks. "midsize" hvilket er en god størrelse i USA. Det er rigtigt at de så tit spørger om man vil opgraderer til noget størrere, og det skal man som udgangspunkt sige nej til. Grunden til de spørger er nemlig som offtest at de ikke har flere i den størrelse du har bestilt, og derfor prøver. Hvis du afviser en opgradering kommer der tit, netop som du har oplevet, et forslag om gratis at få en størrere bil. Og hvorfor ikke bare få en større bil til samme pris? Din modstand mod dette forstår jeg ikke. JEg har flere gange haft kæmpe firhjultrækkere og lækre Cadilacs uden merpris. Din oplevelse om at vente en time på en bil er ret usædvanligt. Normalt tager det 5-10 minutter at få en bil. Jeg har aldrig lejet i Orlando og det kan være noget andet der. I florida har jeg kun lejet i Miami og det var hurtigt og effektivt som i resten af USA. Bare lige et par kommentarer. MVH Andy