Flere rejsetips om San Francisco

• På skinner tværs over USA

07.10.13: Liv Reese
    Hvis du gerne vil opleve USA's massive landskabers udstrakthed så slå lyttebøfferne ud nu: California Zephyr er svaret!

California Zephyr er en toglinje som snor sig knap 4000 km, det vil sige over halvvejs tværs over USA dramatiske landskab.
  • USAroadtrip

11.09.13: Shannet Nielsen
    I 2011 var vi på vores livs rejse ti, USA. Vi havde sparet sammen gennem nogle år. Vi tog afsted med vores 4 teenagere og var afsted i 7 uger.
  • Roadtrip med baby - sådan gør du

10.09.13: Anders
    Motorhome og baby – en fantastisk kombination

Min kæreste og jeg har altid været glade for at rejse. Herunder har vi været på flere fantastiske roadtrips i USA.

Læs mere om rejser til San Francisco

Skriften på vægen på King George Hotel ,passede til vores situation
Kirsten Andersen
Rodskov Hornslet
20. okt. 2010

California her kommer vi igen

Det var vores livs rejse da vi September 2001 tog til Californien. Det var vores livs mest rystende oplevelse at være der den 11 september, samtidig med oplevelsen af venlige og hjælpsomme Amerikaner .
Derfor måtte vi afsted igen og vi var totalt enige om at vi skulle starte vores rejse i San Fransisco der hvor vi sluttede sidte gang.
Det første vi mødte der var igen en utrolig hjælpsom Taxa chaufør, der anviste os de mest billige steder for indkøb af tøj idet vore kufferter var blevet væk .
udsigt fra Telegraf Hill San Fransisco

Akkurat lige så fantastisk som sidst

Så var vi der igen Marts 2010, og San Fransisco var absolut lige så fanastik som sidst.
De fantastike gader som dog er så lette at finde rundt i.
Den første gå tur gik til Fishermanns Warf ,til Pier 39 for at se om det var rigtigt at søløverne havde forladt havne bassinet. Der var nogle men ikke det store antal vi så i 2001. Vi nød at være i denne fantastiske by et par dage hvor vi ventede på vores kufferter.
De kom efter at have været på egen hånd i New York.
Så det kan anbefales at man gir sig selv et par dage at "lande i ". Inden man starter sin rejse ind i landet.
Vi var mere end klar til at køre mod bjergene med et super land kort som vi købte ved FDM hjemme i Danmark.
Vores første STOP skulle være Yosemite National Park .
Ysomite Vandfald , det gør dig stum

Yosemite fantastiske luft og natur.

Efter en fantastisk dags kørsel mod Yosemite, og vi vil lige sige Husk at gøre stop ved de små frugt boder på vejen. Vi købte de mest fantastiske appelsiner flere poser for ingen penge. Altid godt at have med især når den lille sult kan komme på de lang fantastiske strækninger hvor man absolut ikke møder andet end noget der er størrer end stort.

Når man køre på den tid af året op i bjergene møder man rest af vinter. Der var også mange steder med overnatnings muligheder, der ikke var åbnet endnu. Buck Medow blev vores over natnings sted.Vi fik et ok værelse hvor vinterens kulde var væk og så skralde spande hvor der stod at låget skulle lukkes helt i pga. bjørne.
Vi stod tidligt op kørte lige ved daggry, og satsede på at få morgenmad i Nationalparken.
Her fik vi det dejligste kylling med brød og "Yosimite vand " til og så måtte vi ud og vandre FANTASTISK!!
Zabriskie Point

Hyggelige Visalia , Lone Pine og Death Vally

Efter nedturen fra Nationalparken kørte vi efter Visalia, en lille hyggelig by med fine overnatnings muligheder.
Vi tog nu på en lille shoppe tur i udkanten af byen .
Kik endelig ind i butikkerne Dress for Less eller Dressbarn , man kan finde fine anderledes ting. I sidst nævnte butik mødte vi igen en meget imødekommende ekspedient, som fortalte os at vi på vores tur ikke måtte køre uden om Sequoia National Park vi måtte se General Sherman Tree. Det gjorde vi endnu en dejlig tur op fra det lune Visalia til sne og de kæmpe Red Wood træer.
Herfa fortsatte vi vores tur til Death Vally med overnatning i Lone Pine.Vi havde kørt en lang, lang øde strækning og man følte sig næsten som ene i verden. Trods dette oplevede vi da vi nåede frem til Lone Pine at vi nærmest fik det sidste værelse i byen, vi turde i hvert tilfælde ikke sig nej selv om det var et ryger værelse. Næste morgen kørte vi den sidste vej mod Death Vally og vi nød varmen i Sand Dunes især efter at vi havde forladt 3 md. kulde og sne i Danmark.
Det mest fantastiske syn var dog Zabriskie Point kør ikke uden om dette. Her til kom vi efter et holdt i Funrace Creek.
så simpelt kan det også være i landet der er størrer end stort .

Paso Robles, og, Highway 1

Efter at have oplevet Las Vegas, Hoover Dam og ikke mindst fantastiske Grand Canyon satte vi kursen mod San Fransisco igen.
Vi ville gerne have et stykke på HighWay 1 igen og gense nogle af stederne fra da vi var der i 2001.
Vi kørte fra Grand Canyon til Needles og kom tilbage til staten Californen .En fin lille by at overnatte i.
Godt på vej mod HighWay 1 valgte vi, at over natte i Paso Robles .Byen havde vinfest det er en meget lille hyggelig by med fine forretninger. Her fandt vi en italiensk resturant. Den enste italienske i byen den ligger tæt på byens bibliotek.Ved besøget fik vi en vin menu, det kan på det kraftigste anbefales at aflægge denne et besøg.
Så nåede vi Highway 1 og kørte på omkring ved Hearst Castel, kørte til den lille resurant Whale Watchers og nød udsigten over stillehavet, vidre til Carmel hvor vi overnattede og inden vi tog afsted om morgenen så vi hvordan det stor hundlufteri forgik på stranden og var imponeret over den disiplin der var med at fjerne sin hunds efterladen skaber.
Efter et stop i Monterey satte vi kursen mod San Fransisco ind over La Honda.
Vi havde en dag tilbage i San Fransisco, her gik vi og nød at være tilbage i denne fantastiske by og med fantastiske oplevelser fra de sidste 11 dage på nethinden.

Nationalparker

Kommentarer til rejsetippet om San Francisco

fint

22/10 2010 Kirsten Andersen
lyder også som en god tur

;o)

21/10 2010 Tanja
Dejlig og detaljeret beskrivelse ;o)

super sej roadtrip

21/10 2010 camilla larsen
det lyder som en super sej roadtrip tur til det store USA....turen går helt sikkert der over næste gang.