Flere rejsetips om San Francisco

• På skinner tværs over USA

07.10.13: Liv Reese
    Hvis du gerne vil opleve USA's massive landskabers udstrakthed så slå lyttebøfferne ud nu: California Zephyr er svaret!

California Zephyr er en toglinje som snor sig knap 4000 km, det vil sige over halvvejs tværs over USA dramatiske landskab.
  • USAroadtrip

11.09.13: Shannet Nielsen
    I 2011 var vi på vores livs rejse ti, USA. Vi havde sparet sammen gennem nogle år. Vi tog afsted med vores 4 teenagere og var afsted i 7 uger.
  • Roadtrip med baby - sådan gør du

10.09.13: Anders
    Motorhome og baby – en fantastisk kombination

Min kæreste og jeg har altid været glade for at rejse. Herunder har vi været på flere fantastiske roadtrips i USA.

Læs mere om rejser til San Francisco

Her holdt Clark Gable hvedebrødsdage
John Persson
2000 Frederiksberg
8. nov. 2009

Uheld i Arizona

Under en rundtur i det vestlige USA var jeg uheldig at brække anklen ved fald i en grøft på fjerdedagen. Vores forsikring dækkede hospitalsbehandling, hjemtransport, div. udgifter samt ny rejse.
Verdens største træ

Den nye USA tur Startede fire mdr. efter uheldet.

Vi startede i San Fransisco, hvor vi spadserede frem og tilbage (cirka 6 miles) over Golden Gate Broen, sejlede over til Alcatraz og ellers nød denne skønne by.

Videre sydpå af Highway 1 havde vi tre overnatninger og besøgte bl.a. Hearst Castle og Big Sur samt det berømte akvarium i Monterey. Videre mod San Diego boede vi I Santa Monica og var også et smut forbi danskerkolonien Solvang.

Efter et par dage i San Diego kørte vi til Palm Springs, som er en by ude i ørkenen, der er anlagt som vinterresidens for de rige. Det kan anbefales at bruge mindst tre overnatninger på turen langs Highway 1.

Næste stop var den historiske Route 66, hvor vi besøgte den gamle mineby, Oatman, med de vilde æsler og hvor også Clark Gable og Carol Lombard nød deres hvedebrødsdage på det lokale hotel.

I Las Vegas hvor vi var tre dage, benyttede vi den ene dag til en guidet tur med bus Til Grand Canyon, hvor vi var ude at gå på den nye skywalk. Undervejs passerede vi Hoover Dam. Denne tur kan varmt anbefales.

I vores lejede " flyder " kørte vi videre mod Newberry Springs, da vi lige skulle se Bagdad Cafe, kendt fra filmen af samme navn. Herfra kørte vi til Sequoira Nationalpark, da vi også lige skulle se det gamle General Shermann tree. Det er et redwood træ, som er 2000 år gammelt og skulle være verdens største træ.

Efter tre overnatninger i nogle byer på vej nordvest mod San Fransisco rundede vi vindistriktet Napa Valley, nord for San Fransisco, som er en lille omvej værd og samtidig giver mulighed for køre ind i San Fransisco over Golden Gate.

Vi kørte 4000 km, på tre uger, og kørte ca. 250 km. om dagen så der var tid til at stoppe på vejen. Benyt AAA rabatter med FDM medlemskortet på de moteller, der er AAA Approved. Er man over 60 år, er der senior discount på mange moteller, restauranter, forlystelser og transport.

Og meget vigtigt: Husk rejseforsikring. Uden den havde det ikke været muligt for mig at komme derover igen så kort tid efter uheldet.
Bagdad Cafe

San Fransisco

Der kan ikke skrives nok om San Fransisco Det er simpelthen byen, der skal opleves. Har på tidligere ferie været i Los Angeles der efter min mening ikke er på højde med S.F. men smag er jo forskellig. Tidligt på sommeren kan der godt være lidt køligt, men i august og september er det dejligt varmt og på denne årstid er turiststrømmen stilned af.

Kommentarer til rejsetips om San Francisco

Fantastisk historie

11/07 2012 Susanne Jensen
Sikke dog en formidabel fortælling. Den er til fem stjerner!