Flere rejsetips om San Francisco

• På skinner tværs over USA

07.10.13: Liv Reese
    Hvis du gerne vil opleve USA's massive landskabers udstrakthed så slå lyttebøfferne ud nu: California Zephyr er svaret!

California Zephyr er en toglinje som snor sig knap 4000 km, det vil sige over halvvejs tværs over USA dramatiske landskab.
  • USAroadtrip

11.09.13: Shannet Nielsen
    I 2011 var vi på vores livs rejse ti, USA. Vi havde sparet sammen gennem nogle år. Vi tog afsted med vores 4 teenagere og var afsted i 7 uger.
  • Roadtrip med baby - sådan gør du

10.09.13: Anders
    Motorhome og baby – en fantastisk kombination

Min kæreste og jeg har altid været glade for at rejse. Herunder har vi været på flere fantastiske roadtrips i USA.

Læs mere om rejser til San Francisco

Sedona - Arizona
Jørgen Fredberg
Holstebro
8. okt. 2009

USA - GPS

Brug din egen GPS ved kørsel i USA. Her er nogle gode råd om brug af GPS i USA...

Programmer din GPS hjemmefra

Sidste år var vi på sommerferie i USA og havde arrangeret overnatninger, leje af bil m.m. hjemmefra. Vores tur startede i San Francisco videre til Yosemite national Park, Death Valley, Las Vegas, Sedona, Tehachapi, Seqoia National Park, Fresno med afslutning i SanFrancisco. Jeg anskaffede et GPS kort på et SD-kort til min Garmin Nüvi nogen tid før vores afrejse. Det gav mig mulighed for at indsætte alle vors hotellers adresse og interessepunkters (f.eks. General Shermann træet) koordinater hjemmefra. Det var en stor lettelse på turen, da vi så ikke skulle spekulere på det, når vi startede på et nyt dagstrip. Faktisk tjekkede jeg kun vores Rand McNally kort om aftenen efter dagens kørsel. OK - jeg havde tjekket og "memoret" turene hjemmefra - ifald GPS skulle lede os på afveje, hvilket den ikke gjorde på noget tidspunkt. Fordelen er, at jeg ikke skulle til at bruge en ukendt GPS og, at kortet var det sidste nye. Da GPS'en har præinstalleret Europa og parkeringshuset P9 i Hamburg, Fuhsbüttel, hvorfra turen startede også var/er indsat i GPS'en, havde vi heller ingen problemer med at køre til og fra lufthavnen.
Sammenlignet med vores tur til USA i 2005, hvor vi startede i Los Angeles, så var det en meget stor lettelse.
Ved brug af GPS i Californien skal man være opmærksom på, at GPS'en ikke må sættes i forruden. Det problem løste jeg ved at have en lille metalplade, som jeg satte på instrumentbrættet med dobbeltklæbende tape - og bruge sugekoppen på den. Efter endt leje kunne tapen fjernes uden problemer.

Transport
GPS

Kommentarer til rejsetips om San Francisco

Pas på din GPS

10/11 2009 John Persson
I mine rejsetips glemte jeg at skrive om min egen oplevelse med min GPS. Den var også forprogrammeret hjemmefra med nogle byer og hotellerPå turen gennem Highway 1 skulle vi ind og gå en tur på Board Walk i Santa Cruz. Vi betalte 10 usd. for parkering. Da vi kom tilbage og satte os ind i bilen så jeg, at jeg havde glemt at rulle højre siderude op. Min GPS ,som lå i handskerummet, Var stjålet. Købte en ny Garmin, som også talte dansk, i Monterey, så resten af turen var reddet. Jeg havde begået den dumhed at lade holderen blive i forruden. Det skal man ikke, hvis man er glad for sin GPS. Ps. Tak for et godt indlæg

GPS i forrude er lovlig i Californien

01/11 2009 René Frederiksen
Jeg er også stor tilhænger af GPS på Road Trips i USA. Har været afsted de sidste 7 år og har overnattet i 29 forskellige stater og gang på gang har GPS'en hjulpet mig, ikke kun frem til destinationen, men også med at finde spændende ting i lokalområdet.Mht. montering af GPS, så er det lovligt at have den i forruden i Californien, man skal blot placere den korrekt. Det kan man læse mere om her: http://www.renefrederiksen.dk/billeje - scroll ned til afsnittet om GPS.