Flere rejsetips om San Francisco

• På skinner tværs over USA

07.10.13: Liv Reese
    Hvis du gerne vil opleve USA's massive landskabers udstrakthed så slå lyttebøfferne ud nu: California Zephyr er svaret!

California Zephyr er en toglinje som snor sig knap 4000 km, det vil sige over halvvejs tværs over USA dramatiske landskab.
  • USAroadtrip

11.09.13: Shannet Nielsen
    I 2011 var vi på vores livs rejse ti, USA. Vi havde sparet sammen gennem nogle år. Vi tog afsted med vores 4 teenagere og var afsted i 7 uger.
  • Roadtrip med baby - sådan gør du

10.09.13: Anders
    Motorhome og baby – en fantastisk kombination

Min kæreste og jeg har altid været glade for at rejse. Herunder har vi været på flere fantastiske roadtrips i USA.

Læs mere om rejser til San Francisco

• Dejlige oaser i Paris!

21.01.12: Ann
    Jeg har boet 5 aar i Paris, og elsker stadig byen! Fyldt med pulserende storbyliv, men ogsaa smaa oaser hvor man kan nyde byens charme, uden at blive overrendt af turister!
Vidunderlige San Francisco!
Ann
Paris
9. sept. 2012

Vidunderlige San Francisco!

Jeg rejste til San Francisco i maj måned med min søster. Vi skulle afsted på en rigtig tøsetur, og ville ikke være bundet af noget, så det eneste vi havde klaret hjemmefra var hotelbestilling og billetter til fængselsøen Alcatraz, og det viste sig at være en rigtig god ide!
For det første fordi jeg fik 2 billetter til halv pris, print selv ud hjemmefra, og for det andet fordi da vi kom derover var ALT udsolgt! Det var en god oplevelse, historien bliver fortalt via en lille mp3 afspiller man får med rundt, men generelt bestemmer man selv tempoet, vi blev der i 2 timer og satte der efter kursen mod Fishermans Wharf.
Vartegnet på Fishermans Wharf!

Fishermans Wharf

På Fishermans Wharf findes alt hvad hjertet begærer: restauranter, tøjbutikker, souvenirs, bådture og selvfølgelig de nok så kendte søløver! Vi havde hørt at der efterhånden ikke var så nange tilbage, men jeg synes nu der var rigtig mange, over 100 ihvertfald! De gøer, soler sig og gør sig rigtig til!
Vi spiste et par gange på Fishermans Wharf, det var ok, og kan fint anbefales, men vores oplevelse var at de bedste spise steder fandtes omkring Union Square, og North Beach, hvor man finder "little Italy". Super godt til billige priser, vi spiste f.eks hos Francis Ford Coppola (cafe Zoetrope, www.cafecoppola.com) og det var bare godt, men bordbestilling anbefales kraftigt!
Velkommen på Union Square!

Shopping

Man tager jo ikke på tøsetur uden at shoppe, og priserne i USA generelt er noget lavere end i Europa, især hvis man går efter de amerikanske mærker så som Michael Kors, Abercrombie & Fitch eller Marc Jacobs.
Jeg fik en taske fra Michael Kors til 1000 kroner, hvis jeg ville købe den samme i Danmark, koster den i dag 3500 kroner!!!
Lombqrd streetm the crookiest street in the world!

Sightseeing!

Vi have 5 dage til at opleve SF og vi fik set det meste af de vi ville, byen er ikke størrere end at man når langt til fods, men der er også meget at se udenfor byen. Havde vi haft en enkelt eller 2 dage mere var vi taget med på en vintur rundt i Napa Valley, men vi foretrak at blive i byen og opleve Alamo Square med "the painted ladies", Haight/Ashbury med de sidste hippie undertoner, Nob Hill med Coit tower, der ses de fleste steder i byen og selvfølgelig et besøg i Golden Gate Park med et vue over den fine bro! Helt ærlig: så havde vi faktisk den flotteste udsigt over broen, da vi sad i flyveren på vej hjem, der kunne man RIGTIG se den i al sin flor!!
Typisk SF!

Retur til SF

Jeg anbefaler med glæde alle at besøge SF, byen er vidunderlig at færdes i! Vi mødte kun venlighed hvorend vi gik hen, et smil, et "how are you today" og så er det bare som om dagen er blevet lidt bedre! Folk er ustressede, rolige og super cool!
Jeg vender ihvertfald helt sikkert tilbage, byen har vundet mit hjerte, og jeg vælger til hver en tid SF over New York, Miami eller Los Angeles!

Kommentarer til rejsetippet om San Francisco

Man burde tage afsted

18/01 2013 Lars
Super rejsetip!

Konkret og godt rejsetip

30/09 2012 Mona
Enig ! Jeg anbefaler også med glæde alle af aflægge besøg i den altid levende lille storby med den gyldne bro. 5 stjerner herfra.