Flere rejsetips om Seattle

Jyllinge
14. okt. 2010

Fantastisk tur til USA og Canada

Elsker at rejse i USA på egen hånd og i samarbejde med FDM Tåstrup fik vi arrangeret turen fra Seattle og til Yellowstone, Twin Falls m.fl.
Uheld på motorvejen til Portland.

Efter besøget i Mount Rainier National Park var vi i vores Hertz udlejnings Ford på vej mod Portland. da vi punkterede på det venstre forhjul med ca. 110 km i timen og rammer autoværnet. Heldigvis fik jeg rettet bilen op og fik den kørt ind til siden. Der var mange skrammer og hjulet var helt deformeret.
På modsatte side af motorvejen hold en highway patrulje vogn og med fakter fik vi gjort opmærksomme på vores uheld, idet vi ville låne hans mobil til at tilkalde hjælp. Han kørte så tilbage til et sted, hvor han kunne vende og kom tilbage til os.

Nu kommer det helt overraskende udspil fra ham.
Han mente ikke, at der ville komme hjælp hurtigt, men han havde en plan. Gik lilbage til sin vogn og kom tilbage med en stor dunkraft og med hvide hansker på skiftede han hjulet, og det eneste vi fik lov til at gøre var at holde møtrikkerne mens han klarede det hele. Efter operationen holdt han trafikken tilbage, så vi kunne humpe ud på motorvejen og fortsætte til Portland.
Utrolig service.

I Portland lufthavn fik vi hos Hertz udskiftet bilen med en ny med fuld tank, og det hele tog ca. 10 minutter inklusiv papirarbejde m.m. igen en fantastisk service. Disse oplevelser gjorde en fantastisk tur endnu mere fantastisk. Resten af turen gik uden yderligere uheld, men vi glemmer ikke den hjælpsomme politimand.

Transport
Billeje

Kommentarer til rejsetippet om Seattle

Uheld på amerikansk!

15/10 2010 Jan Hviid
Jeg har selv 3 gange (fordelt på ca- 20 ture) haft et fladt hjul derovre. Amerikanerne er generelt meget hjælpsomme, når man står der. Man skal virkelig være ivrig, eller befinde sig et meget øde sted, hvis man selv vil have lov til at udføre operationen. Senest sendte Avis mig til Big-O, for at de kunne lappe dækket. Det kunne de så ikke, dertil var det for beskadiget, men de flyttede så rundt på hjulene, så den der latterlige donut kom til at sidde på bagakslen. Jeg havde trods alt ca. 200 miles foran mig til Albuquerque. Og Big-O ville ikke have noget for det, da de reelt ikke havde gjort andet end at bytte om på 2 hjul. (Og jeg nåede helskinnet frem!)Avis' servicetelefon eller mangel på samme, er derimod en bedre Hollywood farce værdig! (Bl.a. anede damen ikke, hvad eller hvor Albuquerque var. Var jeg endt på et call-center i Mumbai?)