Flere rejsetips om Seattle

Øster hurup Hadsund
4. juni 2009

USA´s vestkyst

Oplev Usa´s smukke vestkyst - det gjorde vi og fik nogle uforglemmelige oplevelser...

Det er ikke korrekt, at det regner hele tiden i Seattle - det oplevede vi ihvertfald ikke da vi startede vores ferie der i september måned med at besøge min svoger i 14 dage.

Tværtimod indbød det varme og lækre vejr os til en masse gode besøg i byen - heriblandt de almindelige turistmål som Space Needle, Ride the ducks osv, men også de skønne cafeer og barer der findes overalt i byen - her kan nydes alt fra veltilberedte kinesiske retter til nacos med det skønneste fyld.

Derudover sejlede vi på Lake washington - en skøn tur, hvor vi bla. så Bill Gates hus, som fylder en hel strandbred både over og under jorden.

Senere kørte vi med motorvejen mod Los Angeles, hvor vi ville have en uges ferie.
Vi nød at bo på Disneylandhotel, blive vækket af Mickey og spise morgenmad på hotellets restaurant hvor disneyfigurer, serverede for os, inden vi tog ind i det overdådige disneyland, besøgte The Chinese Theater (hvor de kendte har stjerner i fortovet og deres hænder er støbt i fliserne), se Beverly Hills - og alle de kendtes havelåger, Universal Studio, og så var vi en tur i Tijuana Mexico for at besøge Sea World - her købte vi frokost, som vi spiste, mens hvalerne lavede privatshow for os.

Turen gik herefter til Las Vegas - hvor vi brugte 3 dage på Luxor - den store pyramide - og så de mange og utallige flotte hoteller, buffeter og shows. Vi var en tur i det utroligt smukke Grand Canyon en af dagene - vi glemte dog at smide en mønt i ud over Hoover Dam så vi kunne få vores ønske opfyldt, men det var et smukt syn da vi nærmede os Vegas igen - og vi i mørket blev mødt af det største lyshav i horisonten. Først på toppen af en bakke så vio at lyshavet kom fra byen - det var så smukt et syn.

Vi kørte til San Fransisco - hvor alle hoteller var udsolgt da der var konference i byen, så vi måtte overnatte på et lille snusket time hotel - det kalder jeg det -da en yndig dame i en kort sølv kjole nåede at betjene en kunde fra vi bookede et rum til vi kunne rykke ind på værelset. Vi sov ikke godt den nat - men oplevelsen har vi grint meget af siden. Dagen efter så vi Alcatraz, pier 39 og kørte en tur med sporvogn inden vi satte turen retur mod Seattle.

Denne gang tog vi kystvejen tilbage og besøgte Red Wood skoven og nød de smukke klippeformationer og store bølger langs kysten.

En fantastisk tur med en masse forskellige oplevelser. kan klart anbefales:)

Road trips

Kommentarer til rejsetips om Seattle

hej spændene tur

23/08 2009 Christian Ladegaard Hansen
hej til sommer skal vi til vest kysten og florida men hvad kan i anbefalde og hvor meget koster det ca vis i gider give os et svar er i rigtige søde mvh Christian Ladegaard Hansen

Super oplevelse

29/06 2009 Thomas Nielsen
Hej, synes det lyder som en fantastisk tur. Min kæreste og jeg overvejer at tag lignende tur til næste år. Må man spørge hvad sådan en tur cirka løber op i? Ved du hvordan det er med billeje? Mvh Thomas Nielsen