Flere rejsetips om Shopping

Brøndby Strand
14. okt. 2010

4 dejlige uger i USA

Sommeren 2009 tog vi – 2 voksne og 2 børn (5 år og 8 år) - 4 uger til Californien og det vestlige USA. Vores tur begyndte i Los Angeles.

Los Angeles, Californien

Vi var - som alle andre - en tur forbi Hollywood Blvd. og se stjerner i fortovet. Og når man er i Los Angeles skal Universal Studios besøges. Vi besøgte stedet 2 dage for at få det hele med. Vi tog med turbussen i filmbyen – det var en kæmpe oplevelse.
Over alt i USA findes der outlets.

OUTLET
Camarillo Premium Outlet
740E. Ventura Blvd.
Camarillo
(motorvej 101 exit Las Posas Road)
SeaWorld

San Diego, Californien

SeaWorld er en kæmpe oplevelse. Begge børn fik lov til at fodre søløver med sild. Der var shows, det første show var med delfiner, rigtig flot. Det andet var med spækhuggere, det er jo et kæmpe dyr. Sikke et show og hvor er det vildt hvad de kan.

Palm Spring, Californien

OUTLET nær Palm Springs
Outlet shopping
Desert Hills Premium Outlet
48400 Seminole Drive, Cabazon

Grand Canyon, Arizona

Vi kørte en lille del af turen mod Grand Canyon på Route 66, der hvor Lynet McQueen også har kørt. Vores søn var meget spændt på om vi ville møde McQueen, men vi fandt en bil der lignede Bumle. Man skal nok have set tegnefilmen Cars.

Grand Canyon kan næsten ikke beskrives, det skal bare opleves. Det er bare kæmpe stort. Desværre var vi ikke tæt på Grand Canyon Skywalk, men det skulle være noget virkeligt specielt at prøve. Så det må blive næste gang. For der bliver helt bestemt en næste gang.
Monument Valley

Monument Valley, Utah

Goulding’s Lodge. Her er der blevet filmet mange John Wayne film. Det er også det største indianerreservat i USA.

Moab, Utah

River rafting på Colorado floden, vi tog en familievenlig tur. Prøv det, det er en super god oplevelse.
Bonnie Springs Rance

Las Vegas, Nevada

Vi besøgte en lille Rance lidt uden for Las Vegas. Det hedder Bonnie Springs Rance. Der bliver lavet små cowboy-shows. Et besøg værd hvis man har små børn med.

Vi boede i Las Vegas i 3 dage. Og hver aften måtte vi lige gå en tur ned ad The Strip og besøge de mange flotte hoteller. Hvert hotel er specielt.
Da vi skulle forlade Las Vegas kørte vi gennem Death Valley i 49,4 graders varme. Fantastisk landskab og så mødte vi en ulv. Turen gennem Death Valley kræver en stærk bil med velfungerende air-condition. Death Valley er det varmeste sted i USA.

Yosemite National Park, Californien

Her findes det ældste træ Grizzly Giant, California Tunnel tree, kæmpe grankogler, Yosemite Falls der er de største i Nordamerika i alt 740m og mange andre natur-oplevelser. Yosemite er stort og flot.
Søelefanten

San Francisco, Californien

Her skulle vi prøve at køre med sporvogne op og ned at de stejle gader. San Francisco har ALT. Lidt uden for San Francisco fandt vi en slik-fabrik ”Jelly Belly”, der var vi på rundvisning. Vores børn var specielt vilde med den tur. Du finder Jelly Belly her:
1 Jelly Belly Lane
Fairfield, CA 94533
www.jellybelly.com

Fra San Francisco gik turen mod Los Angeles hvor vores tur sluttede. Vi kørte gennem Monterey, Santa Barbara ad Hwy1. Ved kysten kom vi til et sted fyldt med søelefanter. Vi kunne stå ca. 10 m fra dem.

Da vi nu kommer fra Danmark måtte vi lige en lille tur til Solvang, desværre havde Solvang lukket den dag vi kom. Solvang er en temmelig turistpræget lille by. En amerikansk version af en dansk landsby, ikke noget specielt – men vi skulle se og opleve Solvang.