Flere rejsetips om USA

Læs mere om rejser til USA

USAs Vestkyst

København

The gate til vestkysten

Afgang fra Tirstrup mandag morgen 6.30 i snestorm
forsinkelse i 5 timer ankommer til København 11,30,ingen hjælp at hente,hvor skal du hen,hvad gør du,man går den lange tur til transfer centret,og venter i 2,30 time på at blive expederet,man skal huske at økonomi klasse er en underklasse der står sidst i rækken,selvom flyselskaberne ikke kan leve uden dem,får hotel af SAS,og kommer af sted tirsdag morgen til Heatrow,hold da ferie hvor er den stor,men skiltningen er god,så du kommer da hen til gaten,i rimelig tid,og ankommer efter 10,30 timer til San Fransisco,i regnvejr,og jeg mener regnvejr,vores bagage ,hvor var den lige,måske i Århus eller København,ja den var jo ikke kommet til San Fransisco sammen med os,jeg ringer min forsikring op og får at vide at vi må bruge 750,00kr.hver per dag indtil bagagen kommer,den kommer torsdag kl.23,00 6 timer før vi skal køre mod Los Angeles,hvad man ikke får at vide er at skal gemme alle bon fra indkøb samt at man bagefter skal bruge dage på at skrive at du har den dag købt 2 par sokker til 2 $ 1 par underbukser til 4$ og så videre,alt sammen fordi du vil snyde med de 750,00kr,det tog faktisk 3 dage at tolke diverse bons,inden afsendelse til forsikring
Hydestreet

San Fransisco,Cambria,Los Angeles

San Fransisco er en utrolig by devsærre fik vi ikke det fulde udbytte af det da det meste af tiden gik med at handle alt det vi manglede,men vi fik da set Alcatraz,cable cars og The golden gate,
Turen går ned mod Los Angeles,på den meget smukke highway 1,man kan ikke få nok så smukt er der vi er i feb 2010 der er ikke meget trafik så masser af mulighed for at stoppe for at fotografere,turen tager ca.7 timer til Cambria i roligt trav med stop for at tanke og spise,efter Monterey er der ikke bensin at hente før Whalewatchers inn ca.1 time fra Hearst castle,så husk lige at tanke op hjemmefra,vi skulle ikke til hearst men til Cambria hvor vi boede på Moonstone landing ,vejret var vildt men det var utroligt at se alt det vand komme buldrende ind hvaler så vi da også,der er ikke meget at foretage sig i Cambria,men min kone skulle til western jamborre,min søn og jeg udforskede i stedet søelefanterne på stranden,naturen er uforglemmelig omkring Cambria,du kan se alt fra egern til diverse hjorte,og hvis det det du vil Hearst castle er kun 20 m..væk,vi fortsatte søndag vores tur mod Los Angeles,og drejede selvfølgelig af mod Solvang,men du kan ikke finde danskere her,men olsens bageri ligger lige i starten,og hovedgaden er pyntet med danske flag,fotsæt for guds skyld igennem Solvang til Santa barbara og drej af medArrowhead island,og stop ved alle vista points og nyd det der er så smukt at ord ikke kan beskrive det,efter denne lille men ikke længere omkørsel nåede vi efter 7 timer Los Angeles,vi skulle bo lige ved Universal studio meget bekvemt og især da I 101-10 gik lige uden for døren,det er altid en oplevelse vær at gå i studioet,men en tur i Paramount studio var en tand bedre,vi så ikke nogen store skuespillere men fik lov til at se diverse studioer,imellem optagelserne,og en tur i biografen,hvor Spilberg altid ser hans film,man kan ikke bestille biletter,men skal ringe og høre om der er plads,tager ca.2 timer,koster 100$ for 3 pers.,husk pas da de vil se billedlegimation,
Tombstone

Phoenix.Tombstone

Vi kørte efter 3 dage mod Phoenix tidlig om morgenen men der er ikke gode tidspunkter at køre på tværs af LA så det er bare med at hoppe ud i det,det tager ca.10 t. at køre til Phoenix med diverse stop,dagen efter ankomsten kørte vi de 250km ned til Tombstone,hvis man er lidt oppe i alderen som jeg er har man jo set alle de western film fra Tomstone,og det var det hele værd,især deres Gunfight,den griner vi af endnu når vi ser videoen derfra,vi kørte hjem mod Phoenix igen samme dag,en lang tur men den gik hurtigt fordi vi grinede stadig af gunfighten,der er diverse show i byen,og gider man ikke køre kan man finde masser af hotel/motel i området,
Kingmann

Kingmann.Hooverdam,Las Vegas,San Fransisco

Turen går nu mod Kingman og route 66,det tager 4 timer at køre op til Kingmann og yderligere 3 timer til Hooverdam,beregn extra tid til at se dæmningen fordi der er mange rigtig mange der vil det samme som dig,og der er ikke mange pladser at parkere på,men dæmningen er flot især nu hvor man kan se den nye bro er ved at være færdig,det tager 2 timer fra Hoover for at nå the strip
Vi skulle kun være i Las Vegas i 2 dage og begge dage blev vores tur til Grand Canyon aflyst pga,dårligt vejr,der så mange der har beskrevet Las Vegas ,så jeg vil kun nævne at min kone som fylder 50 iår blev bedt om billedlegimation for at købe 2 øl,(hun er lidt stolt over at se så ung ud,21år er loven,som de håndhæver nogle steder)
Vi beslutted efter familieråd at sløjfe Fresno og i stedet køre direkte mod San Fransisco ,
Så vi starter igen tidligt om morgenen,efter 150km.går det opad og opad til sidst var vi oppe på toppen,der hvor sneplovene kørte og der var mange ude,sne og tåge gjorde det sjovt men anstrengende at køre ned igen,det gør man faktisk 2 gange inden Bakersfield,11 timer senere nåede vi San Fransisco,og alt det vi ikke nåede første gang nåede vi så anden gang,en lang og til tider anstrengende tur men som vi gerne gjorde om igen,turen kulminerede med at nå Århus lufthavn og ja hvorfor ikke, vi manglede bagage,ankom 5 timer senere med kurer,

Penge:: Billeje Chevrolet trailblazer i 3 uger fri mil 6500,ookr
Flybiletter 3 stk 16,000,00kr
Bensin ca.3$ per gallon 2,000,00kr.
Hotel ca,100$ pr dag for alle 3 11,000,00kr
Lomme penge det er indiv.hvor mange penge man bruger så det er ikke relevant at tage med
Vi bor altid hvis muligheden er tilstede på Holliday inn i dette tilfælde ikke på Moonstone samt I las vegas
Mad vi beregner ca.100$pr.dag men nogle dage spiser vi kun for 50$ hele turen ink.diverse indgangsbilleter Alcatraz koster 40,00$pr snude .har kostet ca,2000,00$

Kommentarer til rejsetips om USA

En dårlig start på en fantastik rejse

24/04 2010 Karin Magnussen
Hold da op hvor en tur selvom der var problemer i starten kan man sige oplevelsen var måske det hele værd det får mig til at ønske at være der så fantastisk og supergodt fortalt stor indlevelse og varme til omgivelserne. en rigtig god hjælp er beskrevet med priser på leje af bil,hoteller,ruter samt oplevelser en rejse jeg vil satse på og opleve selv.

Holdaop en fed ferie

24/04 2010 Henrik Windt
Ja det var da noget af en ferie, hvis man ser bort fra de første 4 dage samt den sidste ½ dag.. fik da sådan en lyst til selv at komme ud af døren.. At se tomstone og deres vilde fight er jo en oplevelse isig selv. At flyveturen over alcatraz ikke blev til noget , er da surt så langt hjemmefra og så ikke komme på den. Men vil da håbe at i nyd turen , da den lyder til at være fed. Selvom de par fejl fra starten..

Spændende oplevelser

23/04 2010 Ruth Debora Pedersen
Én rigtig god rejsebeskrivelse. Man får lyst til at prøve. Oplysninger om priser er rigtig godt. Selvom jeres bagage blev forsinket, så synes jeg at det er skrevet humoristisk. Ja der var et par gange jeg grinede på grund af en humoristisk beskrivelse.

Never lost

13/04 2010 Tage Frederiksen
Efter at have læst andre rejsebeskivelser må jeg tilføje at hos Hertz kan man få never lost,glem det det er for dyrt og for besværligt gammeldags,det er billigere at tage sin egen garmin med købe et nord amerika kort og sætte i de kan fåes i UK for 650,ookr og kan bruges mange gange ellers kunne man jo sælge det igen Tage