Rundrejser med dansk rejseleder

Få fyldt bagagen med oplevelser på en rundrejse med dansk rejseleder

På en rundrejse får du serveret de bedste - og de ukendte - oplevelser og seværdigheder. Tag fx til USA eller Canada, hvor nationalparker, naturoplevelser og storbyliv præger rundrejserne, eller tag på store oplevelser i østens paradis Sri Lanka, det dragende Kina eller gæstfrie Vietnam. Måske du mere er til kulturrundrejser i Europa eller safari i Sydafrika? Store oplevelser bliver større, når de opleves i selskab med andre.

På en rundrejse med dansk rejseleder er alt tilrettelagt, så du får god tid til at opleve, reflektere og mærke, den danske rejseleder præsenterer og deler ud af sin viden.

Vores rundrejser er skabt af erfarne rundrejse-specialister, som har samlet de bedste og de største oplevelser i et spændende udbud af rundrejser med dansk rejseleder. Mulighederne er mange, hvor vil du på rundrejse?

Rundrejserne inkluderer altid:

  • Transport i henhold til program
  • Udflugter inklusiv entreer i henhold til program
  • Dansk rejseleder med stor viden

 

Har du spørgsmål til vores rundrejser med dansk rejseleder?

Kontakt

Alle Rundrejser

Vis på kort

Generelt om rundrejser

En rundrejse betyder tryghed og oplevelser i fællesskab med andre rejseglade deltagere

Når du har købt en rundrejse hos FDM travel, kan du koncentrere dig om det vigtigste – at opleve! Der er sørget for transport, hoteller, udflugter, mange måltider og en dygtig rejseleder, der klarer alt det praktiske og i øvrigt fortæller vidt og bredt om landet, kulturen menneskene osv. Oplysninger, som du ellers selv skulle have fundet frem. Du slipper i det hele taget for en masse arbejde og kan bruge kræfterne på at se de store seværdigheder, mærke stemningen i det land, du besøger og bare nyde ferien. Mange af vores gæster er desuden meget sociale, så der er masser af muligheder for at møde nye mennesker og for at opleve noget i fællesskab.

En rundrejse med FDM travel
Hos FDM travel bestræber vi os på at vise et bredt udsnit af de enkelte rejsemåls kultur, historie, natur, arkitektur, mennesker, mad og drikke. Og meget mere. Vi har sammensat rejserne med fokus på, at du som gæst både oplever de største højdepunkter og de små, ukendte hjørner, der kan give en overraskende vinkel på rejsemålet. Vores dansktalende rejseledere er nøje udvalgte. I nogle tilfælde benytter vi lokale danskere, der er bosat i området, i andre tilfælde benytter vi rejseledere, der har stor erfaring med det pågældende land. Fælles for dem alle er, at de med deres iver og glæde deler ud af deres store viden, så du som gæst får mest muligt ud af rejsen. På udvalgte udflugter supplerer vi med en engelsktalende lokalguide, hvor vores danske rejseleder oversætter.

På FDM travels rundrejser har vi inkluderet de fleste udflugter og mange måltider. Du slipper derfor for at stå unødigt i kø for at købe billet, og der kommer ingen ubehagelige ekstraudgifter. Under hver enkelt rejse kan du tydeligt se, hvad der er inkluderet i rejsen og hvad der ikke er. På nogle rejser kan du tilkøbe ekstra udflugter, så du har mulighed for at vælge mellem ekstra oplevelser eller tid til selv at gå på opdagelse.

Vi har rejser til mange fjerne lande såsom Sydafrika, Vietnam, Kina og Canada, men også til vores europæiske naboer i fx England, Spanien og de baltiske søsterlande Estland, Letland og Litauen. Uanset rejsemålet fungerer tingene ofte anderledes, end vi er vant til fra Danmark. Det kan derfor hænde, at vi undervejs må ændre på programmet. Sker dette, vil vi altid forsøge et finde et passende alternativ på stedet.

Fysiske krav
På de fleste af FDM travels rundrejser kan du forvente, at du skal gå en del. Du skal desuden selv håndtere din bagage både i lufthavnen og på hotellerne, så du skal være selvhjulpen og være i nogenlunde fysisk form.  Du skal desuden forvente, at de mange oplevelser og indtryk trætter. Vi opfordrer derfor til at få rigeligt med søvn på rejsen og huske at drikke meget væske i dagens løb.

Flyrejsen
FDM travel benytter udelukkende anerkendte flyselskaber på vores rejser. Vi sørger så vidt muligt for, at alle vores gæster placeres samlet på flyrejsen. Vi kan dog ikke garantere dette, da det suverænt er flyselskaberne, der bestemmer passagerernes placering. Vi forsøger at imødekomme eventuelle ønsker om bestemte sæder og eventulle ønsker om specialkost men kan heller ikke garantere dette.

På oversøiske rejser er der forplejning om bord. På rejser inden for Europa vil der som regel være mulighed for at købe forplejning om bord.

Transport på destinationen
På rejsemålene benytter vi busser fra lokale vognmænd. Som gæst kan du derfor opleve varierende standarder alt efter hvor i verden, du befinder dig. Vi benytter kun veluddannede og rutinerede chauffører, og vi har naturligvis stor fokus på at overholde gældende køre-hviletidsbestemmelser.

Når en gruppe skal hentes i lufthavnen, må chaufføren i mange tilfælde ikke forlade bussen. Gruppen skal derfor selv finde hen til bussen, med hjælp fra rejselederen.

Vi samarbejder udelukkende med partnere, som vi har fuld tillid til, og vores gæsters sikkerhed står altid øverst.

På udvalgte rejser tilbyder vi, at du kan købe en fast plads i bussen. Dette kan være en fordel, hvis du fx lider af køresyge. På alle øvrige rejser opfordrer vi til, at gæsterne rokerer undervejs på rejsen.

Afbestillings- og rejseforsikringer
Vi anbefaler, at du tegner en afbestillingsforsikring, så du er dækket i tilfælde af sygdom inden afrejse. Afbestillingsforsikringen kan købes hos FDM travel i forbindelse med bestilling af rejsen.

Det er en forudsætning for at rejse med FDM travel, at du har en rejseforsikring, der som minimum dækker udgifter til sygdomsbehandling og hjemtransport. Forsikringen bør også indeholde en bagageforsikring. Hos FDM travel kan du købe en rejseforsikring til den specifikke rejse eller en årsrejseforsikring, der dækker alle dine rejser i et helt år.

Bagage
Bagagereglerne varierer alt efter hvilket flyselskab, vi benytter på rejsen. Når vi sender de sidste rejseinformationer ud 7-14 dage inden afrejse, oplyser vi bagagereglerne. Du kan også tjekke reglerne på flyselskabets egen hjemmeside.

Da kufferterne skal mange gange ind og ud af busser og på hotellerne, anbefaler vi, at du kun medbringer én kuffert. Vi anbefaler desuden, at du medbringer en rygsæk eller taske til brug på de daglige udflugter.

Pas og visum
Dit pas skal være gyldigt i minimum 6 måneder efter hjemkomst fra rejsen. Tjek derfor udløbsdatoen i god tid inden afrejse. På de fleste rejser beder vi om, at du afgiver pasoplysninger. Vi opbevarer oplysninger sikkert og sletter dem igen efter rejsens afslutning.

Visse lande kræver, at du søger om visum inden indrejse. Det fremgår af bekræftelsen på din rejse, om du skal søge visum og hvordan du søger. Mod et gebyr hjælper vi gerne med visumansøgning til Kina.  

Vaccinationer
Ved rejser til visse oversøiske lande anbefaler vi, at du taler med din læge om behovet for vaccinationer. Generelt anbefaler vi, at din stivkrampevaccination altid er gyldig.

Rejser med børn
Nogle af FDM travels rundrejser er velegnede for større børn. Rejser du med børn, som ikke er dine egen, fx børnebørn, skal du være opmærksom på, at visse lande og flyselskaber kræver dokumentation for, at du må rejse med børnene. Ofte skal man som minimum have en underskrevet erklæring og en kopi af forældrenes pas, men ofte skal man også medbringe underskrevne dåbs- og/eller navneattest med mere. Spørg det pågældende lands ambassade.

Valuta og kreditkort
Vi anbefaler, at du altid både har kontanter og et kreditkort med på rejsen. Det er ikke alle steder, der accepterer kreditkort, især ikke hvis der er tale om mindre beløb. Vi anbefaler også, at du deler pengene op i mindre portioner, så du ikke mister det hele, hvis der er lommetyve på spil. Og det er der desværre rigtig mange steder.

Forbehold/Ændringer
FDM travel tilstræber altid, at rejserne afvikles i henhold til programmet. Det kan dog være nødvendigt at lave om på en rejse undervejs eller at gennemføre programmet i en anden rækkefølge på grund af lokale helligdage eller andre lokale forhold, der nødvendiggør en ændring.
Vi laver desuden en løbende evaluering af rejserne, og du kan derfor opleve, at programmet på rejsetidstidspunktet er ændret i forhold til købstidspunktet.