Flere rejsetips om Palma de Mallorca

Holte
7. marts 2011

Den fredelig tog-tur til appelsindalen fra Palma

Vi tog en taxa ind til en togstation i Palma tidlig formiddag, og købte billetter t/r til Sollér - også kaldet appelsindalen. Billetten var heldigvis ikke sønderlig dyr.
Udsigten fra toget - og af min medpassager

Vi satte os spændt ind i toget sammen med de andre passagerer. Nogle varspanske, nogle var tyske og andre var amerikanske. Og så var der os - to lyshårede danskere. Der gik ca 10 minutter og så satte toget igang. Det var fuldstændig som at køre i et tog fra det tidlige 1900-tallet og med panorama udsigt over det flotteste natur jeg længe har set.

Toget holdt stille omkring midtvejs, hvor man lige kunne gå ud på en perron (se billede) og kigge rundt i nogle minutter, hvorefter toget satte igang igen mod Sollér og Puerto Sollér. Det var perfekt da vi nåede fremtil Sollér. Solen stod højt på himlen, og det var tid til frokost. Derefter gik vi lidt rundt og købte nogle ting, og fik mulighed for at smage på appelsinerne, som siges at være ekstra søde her pga temperaturen.

Selve byen Sollér ligger nede i en "gryde" og derfor er der ekstra varmt, som gør appelsinerne mere modne. Vi tog toget videre til Puerto Sollér som ligger ud til vandet, hvor det lufter lidt mere. Og her kan man købe en is og sætte sig og nyde udsigten. Det gjorde vi ihvert fald. Her fik vi også købt lidt tingeltangel, og derefter tog vi toget tilbage. Alt i alt, var det den herligste togtur og en "buen día" (god dag).

Transport
Togrejser

Kommentarer til rejsetippet om Palma de Mallorca

Ferie soller, Mallorca.

26/06 2015 gitte Eriksen
26.06.15
Vi sidder her i pt.soller, efter en dejlig uge på Mallorca, vejret har været helt fantastisk. Byen soller er et rigtig dejligt sted.
Det der falder meget i øje er en hel utrolig jagt på turisternes penge. Der er ikke meget service og venlighed rundt omkring. Derimod koster alt og hermed alt. Vi kan ikke sidde 2 min i en stol uden at vi bliver bedt om at købe. Parkering, som næsten er en umulighed. Tunnel 5 euro.
At leje bil hjemmefra frarådes. Vi havde lejet i palma, og blev hentet af udlejningselskabet, hvor vi blev kørt ud til stedet. Vi havde købt forsikring troede vi da der stod vi var fuld dækket, men blev afkrævet på ny.
Først ville de have underskrift på at de måtte hæve op til 1000 euro på betalingskort. Da vi nægtede det blev enden på en lang forhandling at der skulle betales ekstra forsikring for 90 euro.
Det blev nogle dyre ture ud i det blå, hver gang vi skulle krydse tunnellen kostede det 5 euro, så det brugte vi ca 500 kr. På, samt forsikring, ekstra forsikring, bil leje og benzin.😁
På trods af at vi havde valgt et billigt hotel uden komfort, blev det en dyr ferie.
Som sagt var vejret heldigvis med til at det blev en dejlig ferie.

Ferie soller, Mallorca.

26/06 2015 gitte Eriksen
26.06.15
Som sagt var vejret heldigvis med til at det blev en dejlig ferie.

Gåtur fra Palma til Can Pastilla - Mallorca

21/06 2011 Kim
Vi var på tur til Mallorca i foråret. Helt præcist i Can Pastilla. Her tog vi bussen ind til Palma ruterne 15 og 25 kører derind og det er både billigt og let. Efter et par timer i byen valgte vi at vende hjem til hotellet igen.
Vi valgte at gå hjem, hvilket både var god og hyggelig
tur. Hvis man går lags vandet, er der mulighed for at få forfriskninger, når man har behov for det. Det er en virkelig flot tur og den er faktisk ikke så lang som man tror. Yderligere bliver man opmærksom på Mallorcas popularitet, ved at se alle de fly der lander hele tiden. Den ældste af os var over 70 år og er ikke adræt. Han syntes ikke turen havde været for lang.

l Soller

27/03 2011 Mette Thomsen
Vi har holdt ferie i Puerto Soller et par gange, det er en dejlig by med en god strand og flere gode spisesteder. Der kan være lidt hektisk om dagen når alle endagsturisterne kommer , men om aftenen er der vidunderligt, stille og roligt. Der er mulighed for mange vandreturer rundt i bjergene, og meget fine busforbindelser til den omliggende byer. Vil man til Palma, går der en ekspresbus, som er meget billig, når man har prøvet toget et par gange, er det nu bedre med bussen, man kan også tage bussen til Soller, det er meget billigere end sporvognen.

pottemuseum i Soller

25/03 2011 leif ewald
det er ganske vist nogle år siden jeg sidst var der.men jeg opdagede pludselig mens vi ventede på toget et museum for potter.
selve museet var ikke meget større end en almindelig forretning,men det er jo noget af en oplevelse at finde et museum med potter som speciale.
sammen med mange andre ting på mallorca gør det til en oplevelse at besøge øen

Dejlige Mallorca

25/03 2011 Berit Juhl Larsen
Jeg har været mange steder, men Mallorca er det dejligste sted, jeg har været, og jeg har været der 12 gange og set en masse, men der er stadigvæk meget at se, så jeg skal afsted igen. Jeg har været i Port Sòller adskillige gange både med tog,bus og bil, og det er en skøn tur, uanset hvordan man kommer derop.

Jernbanen Ferrocarril de Sóller og sporvognene til Port de Sóller

24/03 2011 Erik
Sidste år havde vi en dejlig tur til Mallorca med FDM Travel, Vi lejede bil og det kan anbefales, men vil man slappe af, skal man holde sig væk fra vejene i bjergene. En tur til Bunyola, Sóller og Port de Sóller - som beskrevet i ovenstående - kan klart anbefales (ruten man tager med tog og sporvogn).

Flere billeder fra vores tur - med fokus på jernbanen til Sóller samt sporvognene imellem Sóller og Port de Sóller kan ses her:

Lej en cykel og nyd naturen

24/03 2011 Pia Breum
Jeg lejede en cykel i Cancastella, ca. 10 km. fra Palma By. Jeg cyklede helt ind til Palma, og nød en pragtfuld tur igennem små havnebyer, der er anlagt meget fine cykelstier. Palma har mange spændende serværdigheder at byde på bl.a. katedralen, hyggelige gader og mange shopping steder. Mallorca er en fantastisk flot ø.

Tog-tur til appelsindalen

24/03 2011 Poul Henning Jensen
Lyder som en rigtig god idé når man skal være på øen i 14 dage. Det skal vi prøve.

Forårstur på Mallorca

24/03 2011 Kirsten
Er netop hjemvendt fra Mallorca. Vores udgangspunkt var Porta Santa ½ time vest for Palma lufthavn. En dag med den lokale bus til Palma, herefter det gamle elektriske tog gennem smukke bjerge og dale med apppelsin- og citrontræer til Sóller. En lille hyggelig by. Efter en mix-tapas og et glas vin på torvet, gik vi på opdagelse i byen og fandt til sidst ekspresbussen retur til Palma. En anden dag tilbragte vi i Palma - så bl.a. Katedralen. Den er bestemt et besøg værd. Palma by er rigtig dejlig - moderne og glammel på én gang. Sidst på ugen lejede vi en bil. Kørte østpå, besøgt undervejs en af perlefabrikkerne - og kom til at købe lidt ;-) Turen fortsatte mod nordøst, hvor vi fandt en lille havn med en hyggelig udendørscaft til frokosten. Turen fortsatte så mod Can Picafort - har været der tidliger på sommerferie. Dejligt gensyn...Så gik turen tilbage mod Palma. Undervejs så vi grønne græsmarker, kartoflerne stå høje, lyserøde blomstrende ferskentrær(tror vi nok). Det var ugens bedste dag - vi var helt høje og trætte, da vi kom retur til hotellet.