Spørgsmål om betaling af rejsen

Er det første gang du benytter 3D Secure? 

Den første gang du støder på 3D Secure, skal du tilmelde dig med dit mobilnummer og kodeord, så du kan godkende dine fremtidige køb med MitID. 

Tilmeld dit mobilnummer og kodeord til dit kort her   
    
Sådan gør du, når du skal betale din rejse hos FDM Travel:

  • Klik på betalingslinket i mailen fra FDM Travel
  • Du får besked om, at du skal godkende dit køb via MitID, som bekræftelse for betalingen. 
  • Du skal logge ind på MitID-appen.
  • Godkendt købet på MitID og gå tilbage på købssiden
  • Til slut skal du bekræfte dit køb og afslutte tilknytningen.

Spørgsmål og svar om betaling af rejsen

Kan jeg betale min rejse ved at få tilsendt en faktura?

Hvis du ønsker at betale din rejse ved at få en faktura tilsendt, skal du kontakte vores rejsespecialister, da alle onlinebestillinger afsluttes med kortbetaling.

Hvilke korttyper kan jeg benytte?

Du kan benytte en af følgende korttyper:

  • Dankort
  • VISA/Dankort
  • VISA
  • Eurocard/MasterCard
  • Visa Elektron
Er det sikkert at benytte mit kreditkort ved onlinekøb?

Ja, al betaling sker via en sikker internet-side.

Hvad er CVV-koden og hvor finder jeg den?

CVV-koden er de 3 kontrolcifre, du finder bag på dit kreditkort. De står typisk i højre side i underskriftsfeltet.

Hvordan kan jeg betale for min rejse? Med kreditkort eller netbank?

Ved online bestilling skal rejsen altid betales helt eller delvist med betalingskort. Restbetalingen på rejsen kan betales via netbank eller med betalingskort ved at kontakte os. Ved køb af rene flybilletter skal hele beløbet betales ved bestilling.

Kan jeg betale med udenlandske kreditkort?

Det er kun muligt at benytte dansk eller europæisk udstedte kreditkort samt Dankort på FDM Travels hjemmeside.

Jeg har et gavekort og ønsker at betale med dette på nettet - hvad skal jeg gøre?

Du kan betale med dit FDM Travel rejsegavekort når du bestiller din rejse på vores hjemmeside.
Undtagelse – Hvis dit gavekort afvises, kan det skyldes at dit gavekort er udstedt før 1. maj 2024 og ikke kan findes i systemet, da vi har skiftet procedurer.
I så fald skal du i første omgang betale rejsen med dit kreditkort og derefter indsende gavekortet til kundeservice. Her skal du oplyse kontaktoplysninger, bankoplysninger, bookingnummer samt kopi af gavekortet.
Gavekortet skal være os i hænde senest 14 dage efter fakturadato, hvorefter vi refunderer gavekortets værdi til det oplyste kontonummer. Såfremt gavekortets værdi overstiger det fakturerede beløb, nedskrives saldo på dit gavekort tilsvarende.

Kan jeg betale min rejse med flere forskellige kreditkort?

Det er kun muligt at betale med et kreditkort, når man bestiller rejsen på nettet. Dog kan man godt betale depositum på et kort og restbeløbet senere med et andet kort.

Jeg har ikke modtaget en e-mail efter min bestilling blev gennemført og betalt - hvad skal jeg gøre?

Der kan være tastefejl i din e-mailadresse eller din postkasse kan være fyldt, hvorfor du bedes kontakte os her.

Hvordan betaler jeg restbeløbet på min rejse?

Du modtager en betalingskvittering på e-mail fra os og her fremgår det, hvordan du skal betale restbeløbet.

Jeg arbejder i en offentlig virksomhed og ønsker at betale med EAN-nummer - er det muligt?

På vores hjemmeside skal der betales med betalingskort ved bestilling. Vi må derfor henvise til vore rejsespecialister for rejsebestilling med EAN-nummer.

Jeg ønsker at betale restbeløbet med en bestemt korttype - hvad skal jeg gøre?