Spørgsmål om betaling af rejsen

Spørgsmål og svar om betaling for rejsen

Er det første gang du benytter 3D Secure? 

Den første gang du støder på 3D Secure, skal du tilmelde dig med dit mobilnummer, så koden i forbindelse med dine fremtidige køb, sendes til dig.
Herefter skal du bruge dit NemID.
 
Sådan gør du:

  • Du får besked om, at dit mobilnummer skal tilknyttes dit betalingskort, som bekræftelse for betalingen.
  • Du skal logge ind med dit NemID.
  • Du skal indtaste dit mobilnummer for at tilknytte det til dit kort.
  • Du skal indtaste dit brugernavn og adgangskode til dit NemID og derefter en nøgle fra dit nøglekort.
  • Til slut skal du bekræfte dit køb og afslutte tilknytningen.

Næste gang, du skal bruge 3D Secure, modtager du en éngangskode på sms, som skal indtastes på skærmen for at bekræfte dit køb.

Kan jeg betale min rejse ved at få tilsendt en faktura?

Hvis du ønsker at betale din rejse ved at få en faktura tilsendt, skal du kontakte vores rejsespecialister, da alle onlinebestillinger afsluttes med kortbetaling.

Hvilke korttyper kan jeg benytte?

Du kan benytte en af følgende korttyper:

  • Dankort
  • VISA/Dankort
  • VISA
  • Eurocard/MasterCard
  • Visa Elektron

Er det sikkert at benytte mit kreditkort ved onlinekøb?

Ja, al betaling sker via en sikker internet-side.

Ved betaling med kreditkort. Hvad er CVV-koden og hvor finder jeg den?

CVV-koden er de 3 kontrolcifre, du finder bag på dit kreditkort. De står typisk i højre side i underskriftsfeltet.

Hvordan kan jeg betale for min rejse? Med kreditkort eller netbank?

Ved online bestilling skal rejsen altid betales helt eller delvist med betalingskort. Restbetalingen på rejsen kan betales via netbank eller med betalingskort ved at kontakte os. Ved køb af rene flybilletter skal hele beløbet betales ved bestilling.

Kan jeg betale med udenlandske kreditkort?

Det er kun muligt at benytte dansk eller europæisk udstedte kreditkort samt Dankort på FDM travels hjemmeside.

Jeg har et gavekort til FDM travel og ønsker at betale med dette på nettet. Hvad gør jeg?

Det elektroniske FDM travel-gavekort kan benyttes direkte på FDM travels hjemmeside. Når du skal betale rejsen, vælger du blot Gavekort og betaler med gavekortet. Hvis gavekortet ikke dækker hele beløbet, vil du få mulighed for at betale resten af beløbet med kreditkort eller Dankort senere. Du kan læse mere om gavekort her.

Det gamle papir FDM travel-gavekort

Hvis du ønsker at benytte et gammelt papir FDM travel-gavekort til betaling af din rejse på nettet, skal du i første omgang betale rejsen med dit kreditkort og derefter indsende gavekortet med post til: FDM travel, Att: Økonomiafdelingen Firskovvej 32, 2800 Kgs. Lyngby sammen med angivelse af bookingnummer og fakturanummer for betalingen. Inden gavekortet fremsendes til FDM travel: Noter da venligst gavekortnummer samt beløb, således vi kan fremsøge gavekortet i vores systemer i tilfælde af, at det ikke når frem til rette modtager i Økonomiafdelingen. Gavekortet skal være os i hænde senest 14 dage efter fakturadato, hvorefter vi refunderer gavekortets værdi til samme betalingskort, som er benyttet ved købet af rejsen. Såfremt gavekortets værdi overstiger det fakturerede beløb, fremsendes nyt gavekort på restværdien.

Kan jeg betale min rejse med flere forskellige kreditkort?

Det er kun muligt at betale med et kreditkort, når man bestiller rejsen på nettet. Dog kan man godt betale depositum på et kort og restbeløbet senere med et andet kort.

Jeg har ikke modtaget en e-mail efter, min bestilling er gennemført og betalt. Hvad gør jeg?

Der kan være tastefejl i din emailadresse eller din postkasse kan være fyldt, hvorfor du bedes kontakte os her.

Hvordan betaler jeg restbeløbet på min rejse?

Du modtager en betalingskvittering på e-mail fra os og her fremgår det, hvordan du skal betale restbeløbet.

Jeg arbejder i en offentlig virksomhed og ønsker at betale med EAN-nummer. Er det muligt?

På vores hjemmeside skal der betales med betalingskort ved bestilling. Vi må derfor henvise til vore rejsekonsulenter for rejsebestilling med EAN-nummer.

Jeg ønsker at betale restbeløbet med en bestemt korttype. Hvad gør jeg?

Du skal kontakte vores rejsespecialister.