Spørgsmål om flyforsinkelse

Spørgsmål og svar om flyforsinkelse

Hvad sker der hvis mit fly er forsinket?

Flyselskabet er forpligtet til ombookning og i henhold til EU forordning 261/2004. Hvis forsinkelsen medfører du ikke når en videre flyforbindelse er flyselskabet forpligtet til at ombooke til anden flyvning.

Hvad er mine rettigheder hvis flyet er forsinket?

Hvis flyafgangen forsinkes tre timer eller mere, kan du have ret til kompensation i henhold til EU forordningen 261/2004. Dette krav skal rettes direkte til luftfartselskabet. Endvidere har du ret til telefon opkald og måltider efter 3 timers forsinkelse, og ved længere forsinkelser indkvartering over natten samt transport til/fra indkvarteringsstedet.  

Hvorledes får jeg min kompensation?

FDM travel er som rejsebureau ikke omfattet af/underlagt EU Forordning 261/2004, som udelukkende omhandler forhold mellem den rejsende og flyselskabet, og der skal klages direkte til flyselskabet, som alene har ansvaret for den korrekte afvikling af flytransporten samt for den bagage der er i deres varetægt. 

www.greenclaim.com er en hjemmeside, hvis eneste formål er at udregne, hvor stort et beløb du burde modtage fra flyselskabet efter en forsinkelse/annullering