Akut FAQ

Du skal altid...

Det er vigtigt altid at kontakte os hurtigst muligt, hvis der opstår problemer under din rejse. Ring til os på tlf.: 70 11 60 11 eller skriv til os på online@fdm-travel.dk. Det giver os mulighed for at hjælpe dig, mens nu står med problemet. 

Hvis det sker udenfor vores åbningstid, skal du følge retningslinjerne herunder. Hvis du ikke overholder dette, mister du retten til at klage efterfølgende jf. pakkerejselovens § 22.

Fly

Flyselskabet skriver, at mit fly er annulleret/forsinket:

Hvis du ikke kan nå at få fat i os, er det vigtigt, at du møder op i lufthavnen som normalt. Her vil flyselskabet sørge for at ombooke dig og evt. sørge for forplejning og ekstra hotelovernatning.

Jeg er blevet ombooket til en rute med lang ventetid/overnatning undervejs:

Hvis ikke flyselskabet sørger for evt. forplejning og hotel, er det vigtigt, du gemmer alle kvitteringer og kontakter os efterfølgende.

Jeg fik ikke det sæde, jeg på forhånd har betalt for:

Gem dit boardingcard med det nye sædenummer.

Grundet forsinkelse kan jeg ikke nå min videre forbindelse:

Hvis ikke du allerede har fået besked om, at du er ombooket til en anden afgang, så henvend dig straks ved informationen/transfer desk, når du lander i lufthavn. Her kan personalet ombooke dig til en ny afgang.

Billeje

Mit fly er forsinket, så jeg kan ikke nå at hente den lejede bil til tiden:
  • Hvis du har oplyst flynummer i din bilreservation (har du købt via en af vores rejsespecialister, er dette gjort), vil Avis holde bilen til flyet er ankommet – hvis det ankommer indenfor udlejningskontorets åbningstid på den oprindelige dato. Hvis det er tilfældet, skal du ikke gøre noget.
     
  • Hvis du ikke har oplyst flynummer i din bilreservation, hvis udlejningskontoret er lukket på dit nye ankomsttidspunkt, eller hvis forsinkelsen gør, at du først kan hente bilen f.eks. dagen efter, skal du hurtigst muligt forsøge at kontakte Avis’ udlejningskontor på det telefonnummer, der er oplyst på din voucher og for at aftale senere afhentning med dem.
     
  • Uanset forsinkelsens størrelse og uanset om du har fået fat i Avis kontoret eller ej, er det vigtigt, du møder op på udlejningskontoret for at se, om de stadig skulle have lejen åben til dig.
     
  • Hvis ikke bilen hentes rettidigt, vil Avis overtage råderettigheden og kan dermed leje bilen ud til andre kunder.
Jeg er blevet ombooket og ankommer nu senere med et nyt fly:
  • Hvis du er ombooket til et andet fly, stemmer flynummeret i din bilreservation ikke længere med dit ankomstfly. Du skal derfor hurtigst muligt forsøge at kontakte Avis’ udlejningskontor på det telefonnummer, der er oplyst på din voucher og for at aftale senere afhentning med dem.
     
  • Uanset forsinkelsens størrelse og uanset om du har fået fat i Avis kontoret eller ej, er det vigtigt, du møder op på udlejningskontoret for at se, om de stadig skulle have lejen åben til dig.
     
  • Hvis ikke bilen hentes rettidigt, vil Avis overtage råderettigheden og kan dermed leje bilen ud til andre kunder.
Avis kan ikke finde min reservation og vil opkræve mig for billejen igen:

Avis beder ofte kun om dit navn, men vis i stedet din voucher, hvor Avis’ reservationsnummer står. Det er vigtigt, du viser din senest modtagne voucher.

Avis har ikke den bestilte gruppe ledig og giver mig en mindre:

Hvis du mener, du får tilbudt en mindre bil, end du har reserveret, er det vigtigt, du tager et billede af bilen, inden du evt. beder Avis om en større model. På billederne skal det tydeligt fremgå, hvilken bil du har fået tilbudt. Billederne skal vise selve bilen, men også billede, hvor modelnavnet fremgår. Hvis du mener, bagagerummet f.eks. er mindre, så tag også et billede af det.

Avis beder mig underskrive kontrakten med et beløb i feltet ”Your Estimated Total Charges”:

Bed Avis om forklaring på beløbet. Langt de fleste tilkøb er frivillige, og du kan derfor bede om at få dem fjernet, inden du skriver kontrakten under. Der kan dog f.eks. være et gebyr for envejsleje, der skal betales direkte til Avis ved afhentning. Se mere om tilkøb ved afhentning samt eksempel på en lejekontrakt i lejebetingelserne, der er vedhæftet din voucher.

Husk at depositum aldrig er en del af beløbet på kontrakten.

Den udleverede bil har en skade:

Tjek bilen godt igennem for eventuelle skader samt brændstofniveau, inden du forlader udlejningskontoret. Er der skader på bilen, der ikke er registreret på lejekontrakten, så er det vigtigt, at du går tilbage til skranken og får skaden registreret, inden du forlader Avis. Det samme gælder, hvis brændstoftanken ikke er fuld, men den er registreret fuld på lejekontrakten.

Hvis du alligevel er kommet afsted fra udlejningskontoret uden at opdage en skade eller en halvt fyldt brændstoftank, så tag straks billeder af skaden/brændstofmåleren sammen med kilometertælleren. Det er vigtigt, at man kan se dato og klokkeslæt på billederne.

Der er opstået et problem med min bil under lejen:

Kontakt Avis på det akutnummer, du fik udleveret ved afhentning af bilen. Alternativt det udlejningskontor, hvor du hentede bilen. Se deres telefonnummer på din bilvoucher (husk landekode).

Hotel

Hotellet kan ikke finde min reservation:
  • Bed hotellet prøve alle navne på voucheren. Vi har desværre ikke indflydelse på, hvilket navn, der bliver sendt videre fra vores leverandør til hotellet. Derfor kan reservationen indimellem stå i et andet navn end bestillernavnet.
     
  • Hvis det stadig ikke lykkes, så ring til vores samarbejdspartner på det 24-timers nødnummer, der er oplyst på din voucher.
Hotellet er overbooket og jeg kan derfor ikke få mit bestilte værelse:

Ring til vores samarbejdspartner på det 24-timers nødnummer, der er oplyst på din voucher. De kan hjælpe dig med at få dit værelse eller alternativt finde et andet hotel til dig.

Hotellet vil opkræve mig for opholdet:
  • Ring straks til vores samarbejdspartner på det 24-timers nødnummer, der er oplyst på din voucher.
     
  • Få en kvittering fra hotellet, hvor det fremgår, at du er opkrævet fra værelset.
Der er problemer med det udleverede værelse. Det er beskidt, for lille eller har andre mangler:
  • Spørg receptionen efter en ekstra rengøring eller et andet værelse.
     
  • Hvis ikke det hjælper, så ring straks til vores samarbejdspartner på det 24-timers nødnummer, der er oplyst på din voucher, så de kan hjælpe dig med en løsning.
     
  • Tag altid billeder og evt. video med lyd, der dokumenterer problemet.

Autocamper

Der er problemer med den udleverede autocamper. Den er beskidt, noget er gået i stykker eller der er andre mangler:
  • Sig det til den person, der gennemgår camperen med dig. Du kan altid bede om f.eks. en ekstra rengøring, inden du kører afsted. Hvis du opdager andre mangler med det samme, skal du også endelig gøre opmærksom på det.
     
  • Hvis problemet opstår under din leje, eller hvis du først opdager det, efter du er kørt afsted, så ring straks til udlejeren på det telefonnummer, du har fået oplyst ved udlevering. De kan hjælpe med at finde en løsning, så du ikke skal irritere dig over problemet under hele lejen. Du kan i nogle tilfælde blive bedt om enten skal køre omkring et værksted for reparation eller nærmeste udlejningskontor for ombytning.
     
  • Tag altid billeder og evt. video med lyd, der dokumenterer problemer.

Fandt du ikke svar på dine spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive til os eller ringe til os indenfor vores åbningstid på tlf. 70 11 60 11.